tommy_sn Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hei! Vurderer å kjøpe en 6230i og lurte på et par ting som muligens dere som har denne kan svare på: Noen som vet om et 1 gb (Eller større) MMC kort som garantert funker på 6230i da? Og har det noe for seg å kjøpe "low-voltage/power" kort og det greiene der..? Da det ikke følger med noen datakabel, er det mulig å overføre mp3 filer over bluetooth? Hvordan er batterilevetiden når mp3-spilleren benyttes, og sånn vel "vanlig" (lite) bruk? Tommy! Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Putter inn ett redigert innlegg jeg skrev i en annen tråd: Du har to løsninger for å overføre mp3 til 6230i, den ene er å bruke blueooth/datakabel og Nokia PC-Suite, dette går fryktelig sakte. Den andre løsningen er å bruke minnekort-leser: Med denne løsningen så blir ihvertfall ikke 6230/6230i spes. brukbar.. da må man slå av tlf.->ta av bakdekslet->ta ut batteri->ta ut minnekortet->kopiere inn musikk->sette inn minnekortet->sette i batteriet->sette på bakdekslet->slå påtlf. igjen....puh Neste problem er da at man ikke kan redigere spille-lista på tlf. og må spille all musikken hulter til bulter med ringetoner og hele pakka. Etter noen uker detter vel hele tlf. fra hverandre pga alt inn og ut styret. På K750i har man to gode løsninger: 1) Ta kortet ut av tlf. uten å måtte skru av tlf., kopiere inn musikk, ordne spille-liste på tlf. 2) Plugge inn USB-kabelen (som følger med), vindu med innhold spretter opp av seg selv, kopiere inn musikken (går nesten like fort som med minnekortleser), koble fra kablelen, ordne spille-liste på tlf. Jeg har begge de tlf. her, dama har Nokia 6230i (som blir til salgs så kort W800 kommer i salg). Har testet begge tlf. ganske mye og uten å være fan av hverken det ene eller andre (kjøper det jeg syns er best uansett merke) må jeg si at på alle måter ligger K750i milevis foran 6230i. Disse to tlf. gjør jo stort sett det samme i praksis, K750i gjør det bare så MYE bedre. - Skjermene er like klare men K750i er litt større, i tillegg er den mye bedre utnyttet på K750i. - Minnekortløsningen er bedre. - Menyene er mye raskere. Hvordan de er bygd opp er en vane/smaksak. - Kamera er mye bedre. - Følger med datakabel (mulighet for oppgradering hjemme). - Batteri-levetiden er helt rå, ser ut til å holde opp i mot en uke for meg med masse bruk. Det jeg kan komme på som er positivt med 6230i må være: - Tastene syns jeg gode (syns knappene på K750i er litt harde men bare de 4 på toppen) - Man kan lagre hvor mange mld. man vil (for de som trenger mer enn 200, ikke jeg). - At det finnes ladere overalt. - EDGE (dette betyr ingenting for de aller fleste, de som skal bruke EDGE/3G til noe nyttig kjøper ett dedigert kort til dette.. det skal ihvertfall jeg). Om den ene tlf. tåler mer fysisk syns jeg er umulig å si. Joda.. K750i er litt dyrere enn 6230i, men at den er verdt de ekstra kronene er det ingen tvil om. Lenke til kommentar
plankton Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hehe, klorin sitt svar hørtes ut som salgsprat, men jeg er faktisk enig med deg Har både 6230i og k750i nå jeg (6230i skal snart selges bort), og må innrømme at k750i er mye bedre ETTER programvareoppdateringen. Kamera, skjermen, lyden, grensesnitt, ytelse...you name it. 6230i kan faktisk lese 1GB MMC kort også. Men jeg fikk beskjed om at noen kort ikke vil funke. Har kjøpt mitt kort fra mobymemory. Eneste fordelen 6230i har nå, er at den har utskiftbar deksel, slik at du kan alltid skaffe et nytt deksel skulle telefonen få noen stygge riper. Lenke til kommentar
mokka Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Man kan lagre hvor mange mld. man vil (for de som trenger mer enn 200, ikke jeg). vil det si at k750 kan lagre 200 mld? i arkiv? Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 WARNING - SonyEricsson propaganda! Hvis man bruker ord som "best", "mest" osv. for ofte, så blir det fort synsing og subjektive meninger. Min mening: Prøv selv. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Hei!Noen som vet om et 1 gb (Eller større) MMC kort som garantert funker på 6230i da? Og har det noe for seg å kjøpe "low-voltage/power" kort og det greiene der..? Bruker Kingston-kort selv, og det fungerer ypperlig. Da det ikke følger med noen datakabel, er det mulig å overføre mp3 filer over bluetooth? Ja, men forvent at det tar tid. Det går mye fortere med kabel, og selvsagt enda fortere med kortleser. Hvordan er batterilevetiden når mp3-spilleren benyttes, og sånn vel "vanlig" (lite) bruk? Tommy! Akseptabel. Har aldri målt, men føler ikke at jeg må lade telefonen for ofte når jeg bruker den som mp3-spiller Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Hvordan lager man spillelister på 6230i forresten?? Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 jeg bruker PC-suit. Lager en spilleliste, overfører sanger til mobilen og legger de så til i lista. Det er den eneste måten som fungerer hos meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå