H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 er sjansen stor for ett kort som er helt "låst" ? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 er sjansen stor for ett kort som er helt "låst" ? Helt låst er det ingen som er. Problemet er at noen av pipelinene kan være ødelagt og at du får såkalte artifacts når du åpner dem. Det betyr at grafikken blir ødelagt av streker og annet og det blir ubrukelig. Da må du lukke dem igjen. Ofte må du åpne og lukke forskjellige pipelines for å finne ut hvilke som eventuelt virker. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 ok... da forstod jeg en hel masse mer av det hele. så alle kan åpnes, ok, men du kan risikere streker på sjermen om noen av dem er "ødelagt"... ok får håpe jeg er flaXen da du er genial carnifex, tusen takk Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 du er genial carnifex, tusen takk Tviler på det gitt Men bare hyggelig hvis jeg kan hjelpe Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 ok... da forstod jeg en hel masse mer av det hele.så alle kan åpnes, ok, men du kan risikere streker på sjermen om noen av dem er "ødelagt"... ok slik var det på mitt gainward kort også. men du får i hverfall bilde. Bare å restarte og disable etter hvert. hos meg var det en av pixelshadere som var årsaken. Ikke beygnn med alt på. Enable en og en . Begynn for eksempel med pipes, når du får artifacts så vet du at det er den siste du har enablet som er problemet. Deretter er det bare å fortsette til du har fått testet alle pipes og funnet ut om noen er defekte og deretter gjøre samme fremgangsmåte på pixelshaderene. hos meg fikk jeg låst opp alle pipes og fem av seks shaders. Med ny kjøler så klokker det til 355core og 888 mem. Lykke til. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 tusen takk dopus men... nå ble jeg litt forvirra... "deretter gjøre samme fremgangsmåte på pixelshaderene." hvor finer jeg pixel shaderene? jeg har sett en bra guide her på forumet, men her er ingen pixelshader tng greier her er guiden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=311841&hl= håper du kan forklare pixel shader greiene litt nermere... kansje til og med en liten guide? tusen takk for hjelpen dopus mvh kandalf Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 my bad. mente jo vertex shaderene Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) sier meg like lite hvor finner jeg dem? hva skal jeg stille på dem? forklar, plZ dopus Endret 16. juni 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 de som er merket som vertex units i guiden. du har 4 pixel units. hver av disse har 4 pipes. to er på som standard og to kan skrus på (altså 2*4) får du skrudd på begge pixel utnits så få du sammen med de som er på som standard 16 pipes. En vertex unit er vel en vertex shader. her kan du maksimalt låse opp 6 stk. er vel 4 som er på som standard på ditt 6800LE. ble du klokere? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) oisan dobbel post. Endret 16. juni 2005 av dopus Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) hmm, en liten smule... er en vertex shader det samme som 2 pipes, og finnes det 4 vertex shadere som til sammen utgjør 8 pipes. når 2 av disse er slått på som standar blir det 4 pipes? setter jeg på de 2 siste med flax blir de full pot 8? er jeg på rett spor? eller helt på bærtur? takk for at du tar deg tid til å hjelpe dopus Endret 16. juni 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
dopus Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) er i hverfall meget fornøyd med mitt kort. rett i underkant av 10k i 3dmark 03. mangler bare en vertex for å ha låst opp alt. ditt kort har har 1. 4 pixel units 2. 6 vertex units. når alt er opplåst. 1 pixel unit= 4 pipelines 1 vertex unti= 1 vertex shader Et standard kort har 1. 2pixel units =8 pipelines 2 4 vertex units= 4 vertex shaders. et hundre prosent opplåst kort har: 4 pixel units (4*4) = 16 pipelines. 6 vertex units= 6 vertex shaders. Endret 16. juni 2005 av dopus Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) på de vertex greiene står det 16x1,6 vp. (i guiden) hva skal jeg endre på her? nå fatter jeg fint lite... hva skal det stå i den ruta? Endret 16. juni 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 på de vertex greiene står det 16x1,6 vp. (i guiden)hva skal jeg endre på her? nå fatter jeg fint lite... hva skal det stå i den ruta? 16x1,6vp betyr at alt er enablet. 16 pixel pipelines og 6 vertex. Standard på 6800LE er 8x1,4vp. Du kan kun enable pixel pipelines i 4 og 4. Det vil si at du har to grupper med pp som du kan sjonglere mellom. Åpne først 4 og se om de funker. Funker de prøver du med 4 til og funker de ikke tar du bort de 4 du har prøvd og prøver de siste 4. Vp kan du enable 1 og 1. Skjønner du? Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 sånn passe, hehe men på det billdet hvor du låser opp pixels og allt det der står det N/A på noen kan/skal ikke disse låses opp? jeg har forstått pointet, skal låse opp så mangen som mulig... uten artifacts... men ser du artifacts med en gang etter reboot?, som feks på skrivebordet? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 sånn passe, hehe men på det billdet hvor du låser opp pixels og allt det der står det N/A på noen kan/skal ikke disse låses opp? jeg har forstått pointet, skal låse opp så mangen som mulig... uten artifacts... men ser du artifacts med en gang etter reboot?, som feks på skrivebordet? N/A står for Not Available, altså at de ikke er tilgjengelig. I dette tilfellet betyr det rett og slett at det ikke er noen pipeline. Artifacts kan komme med en gang du starter maskinen, inne i windows eller etter du har startet et spill. Det varierer. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) visste hva N/A sto for, men ikke hvorfor noe var N/A i dette tillfellet... men pointet er å sette på så mangen pipelines og pixel shaders ting greier så mulig? er en ivrig hardware entusiast jeg, men klokking=0 hos meg altså Endret 16. juni 2005 av Kandalf Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 visste hva N/A sto for, men ikke hvorfor noe var N/A i dette tillfellet...men pointet er å sette på så mangen pipelines og pixel shaders ting greier så mulig? Det beste er jo hvis du får åpnet begge gruppene på 4 pipelines og begge vertex pipelines ja. Mer er det nok ikke å hente. Det vil altså være to grupper med pp og 2 enkle vp som kan åpnes. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 nå begynner jeg å komme med her... i den lille ruta står det bare hvor mangen åpne pipelines ++ det er, med andre ord vises bare det du har åpnet av pipelines i tall der, som i guieden hvor det står 16x1,6 vp stemmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå