Gå til innhold

6800 le, hvilket merke bør jeg kjøpe?


H-Frame

Anbefalte innlegg

hei, jeg ahr hatt 3 tråder på dette, men så fort de er mer enn 1 dag gammle skriver ingen på de jo :cry:

 

men, jeg har babla litt her på forumet, skal skifte vekk fra mitt asus 9600 xt VGA nå (masse problemer, gpu recovery hele tia, må ha det på agp 4x osv.)

 

jeg står nå igjen med at et 6800 le er meget bra, skal softmodde og klokke det til bedre ytelse.

men...

hva merke skal jeg ha?

 

har sett masse på http://www.psdata.no/ps.asp?it=110321&mlevel=011301

 

men såååååååååå masse det er å velge i...

 

hva merke vil dere der ute anbefale?

 

tar gjerne erfaringer.

 

her er en haug andre merker av kortet:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303912&cks=PLS

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303912&cks=PRL

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304721&cks=PRL

 

msi har også noen+++

 

setter pris på erfaringer, tips, kom gjerne med andre merker...

 

 

mvH kandalf

 

*** Plagsom skrivefeil i tittelen fjernet av moderator ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, høres ut som et bra kjøp det, men jeg har hørt at du bare kan så enkelt som "angre" på kjøpet om du ikke greier å åpne hele greia, og be om ny.

stemmer dette?

 

kan dette også jøres på PSdata i tilfelle?

 

har og sett litt sånn babling om hvem som har best avtaler med nvidia (produsent) de får de beste chipene, stemer dette?

 

jeg er litt "lost" i denne skjermkort jungelen, ække så flink ser dere :cry:

Lenke til kommentar

Off topic: Fortsatt hvilket merke

 

Har hørt at mange som kjøper Gainward 6800LE har problemer med varmeutvikling og at de ikke får åpnet alle pipes ol.

 

Har selv et gainward 6800LE fikk åpnet nesten alt, og har ikke hatt varmeproblemer, men pga såpass mange problemer som har blitt nevnt tidligere (en post på overklocking.no) hadde jeg tatt et annet merke hvis jeg skulle kjøpt et nytt 6800LE i dag.

Lenke til kommentar

ja, tror det blir ASUS, ettersom jeg har:

 

1. gode erfaringer med dem (untatt mitt site 9600 xt, men det er HK'et mitt sin feil da)

 

2. det er ikke det dyreste, men heller ikke det billigste av LE kortene jeg har funnet

 

3. PSdata har jeg meget gode erfaringer med, + at jeg har brukernavn og passord der.

 

tusen takk for all hjelp, håper ASUS er bra da :thumbup:

Lenke til kommentar
...., men jeg har hørt at du bare kan så enkelt som "angre" på kjøpet om du ikke greier å åpne hele greia, og be om ny.

stemmer dette?

Det synes jeg er en ualminnelig dårlig ide.

 

Det er nok mulig at du kan kreve det og å få nytt, men det er umoralsk og forkastelig å gjøre det. Grenser nesten mot svindel.

 

Det er jo netopp en grunn til at de kortene er priset så lavt som de er. Det er at det kan være trøbbel på de pipelinene som i utgangspunktet er låste . Ved å returnere og styre for å få et ekstra godt eksemplar gir masse ekstraarbeid og ukurante (åpnede) varer for butikkene, og mye slikt utnytting av butikkens velvilje vil resultere i dyrere produkter og mindre fleksibel kundeservice.

 

 

Prøv gjerne å låse opp. Klarer du det så er dette en ekstra bonus. Men klarer du det ikke, så har du allikevel fått det du har betalt for. Og det er et godt kort til en god pris.

Lenke til kommentar

mpx ja....

de vil jeg ikke ha noe mer med å gjøre!!!

alle varene jeg har bestillt derfra har vert ødelagt, spesiellt tok det landg tid å få ny shuttle.

 

mpX er sikert en bra webshop det, men ikke slik jeg har opplevd dem

 

men takk for tipset lite jk

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar
Det er nok mulig at du kan kreve det og å få nytt, men det er umoralsk og forkastelig å gjøre det.

Jeg er enig i det. Syns ikke man skal spekulere i dette. Det er en sjanse å ta rett og slett. Enten får du åpnet, eller så får du ikke..

 

Edit: Som svar på spørsmålet ditt vil jeg si: Kjøp det som er billigst. Det er ikke store nok forskjeller på de forskjellige kortene, hverken i moddepotensiale eller kjøleløsning, for at det skal ha noe betydning.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

takk carnifex, du gir meg alltid gode råd!!! :)

skal finne det billigste, som da blir ASUS Sitt...

kan godt hende att du kan få litt billigere da, men gidder ikke å lete siden jeg har god erfaring med ASUS.

+ de 6800 le kortene jeg har sett har kostet 1500,- eller mere, så asus sitt ligger på 15-1600, så det kke så aller verst det...

gleder meg meg en del til å "prøve" å låse opp pipelines på kortet, er litt spennende :-P

 

såper mitt kort låses opp til det maximale da...

men kjenner jeg min flaks rett er hele kortet helt lapskaus når jeg får det så... :p

 

takker for alle svar :thumbup:

 

tusen takk :)

 

PS: jeg tviler på det blir noe tilbakelevering av kortet dersom det ikke kan låses helt opp...

synes gså det er litt frekkt rett å slett...

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...