Leben Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Da var det på tide å oppgradere min kjæres bærbare da jeg ikke lengre får ha min i fred Hva hun skal bruke den til? For det meste er det surfing på nettet mail og alt det der, men greit med litt futt når man først skal kjøpe en ny. Noen minstekrav: 512 med minne er vel et minimum, men trenger heller ikke mer da 1024 koster for mye og vil være overkill. Trådløst nettverkskort bør den også ha og helst G. Ellers er det vel en fordel at den ikke veier all verden (ikke det at hun er en pingle ) Sett litt på dell sine maskiner og er jo noen der som ser greie ut. Så noen som har noe å føye til anng dell sine bærbare eller andre supre forslag? MVH Leben Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Da var det på tide å oppgradere min kjæres bærbare da jeg ikke lengre får ha min i fred Hva hun skal bruke den til? For det meste er det surfing på nettet mail og alt det der, men greit med litt futt når man først skal kjøpe en ny. Noen minstekrav: 512 med minne er vel et minimum, men trenger heller ikke mer da 1024 koster for mye og vil være overkill. Trådløst nettverkskort bør den også ha og helst G. Ellers er det vel en fordel at den ikke veier all verden (ikke det at hun er en pingle ) Sett litt på dell sine maskiner og er jo noen der som ser greie ut. Så noen som har noe å føye til anng dell sine bærbare eller andre supre forslag? MVH Leben En Dell basert på Centrino-teknologi (Pentium-M) burde være ypperlig. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Denne kan jo være et alternativ ? Vil den bli brukt til spill ? da er det evt. lurt med et skjermkort, og ikke innebygget.. og lagring, er 60 gb nok ? fant ut at det ikke var trådløst nettverkskort.. men det var i hvertfall et forslag.. Et kort kan jo kjøpes utenom uansett.. Endret 16. juni 2005 av espennyh Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Denne kan jo være et alternativ ? Vil den bli brukt til spill ? da er det evt. lurt med et skjermkort, og ikke innebygget.. og lagring, er 60 gb nok ? fant ut at det ikke var trådløst nettverkskort.. men det var i hvertfall et forslag.. Et kort kan jo kjøpes utenom uansett.. Et problem med den er at den er Sempron-basert. Sempron gir elendig batterilevetid og VARM PC. Innen bærbare er enda Intel Pentium-M veien å gå Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Den blir nok ikke brukt til spilling da jeg har 2 stasj spillpc'r. Evt iduns tomatketchup-spillet, men det takler jo alle 60 gb holder i massevis, trenger ikke mer enn 40 tenker jeg, selvom 60 seff er bedre. Når det kommer til prosessor så er nok Pentium-M og foretrekke. Leben Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 For bærbare så benytter vi bærbare-kategorien selv om Hjelp til kjøp/salg av PC er også riktig Flyttes fra Hjelp til kjøp/salg av PC til bærbare kategorien Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Når det kommer til prosessor så er nok Pentium-M og foretrekke. ok da, er forsåvidt enig Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Etter et lite samråd ble prisen økt fra 8k til 9k. Håper det er noen som har andre forslag enn dell 510m som kommer på 9250 kr etter ønsket konfig. Leben Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Denne er en mulighet. Pentium M 1.6 512 ram 9700 64mb 60 gb windows xp home total, rett under 9000! Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hva med iBook? Den er lekker, logisk og enkelt OS, karftig nok til det meste av daglige applikasjoner, liten og stille. Jeg synes at dette er den beste bærbare til rundt 8-9000,- dersom den ikke skal brukes til spill. Den trekker faktisk PS helt greit med 256 Mb ram... Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Hva med denne? På ukens tilbud satt ned fra 10k til 9k. Leben Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Jeg foreslår en Acer Aspire 3002LMi hos Elprice til kr. 7995: http://www.elprice.no/modules/module_131/t...trMenuArr=&mid= Endret 16. juni 2005 av snorreh Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg foreslår en Acer Aspire 3002LMi hos Elprice til kr. 7995:http://www.elprice.no/modules/module_131/t...trMenuArr=&mid= Hvordan er den sempron når det kommer til ytelse og batterilevetid? Ellers så den veldig bra ut. Leben Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Denne kan jo være et alternativ ? Vil den bli brukt til spill ? da er det evt. lurt med et skjermkort, og ikke innebygget.. og lagring, er 60 gb nok ? fant ut at det ikke var trådløst nettverkskort.. men det var i hvertfall et forslag.. Et kort kan jo kjøpes utenom uansett.. Et problem med den er at den er Sempron-basert. Sempron gir elendig batterilevetid og VARM PC. Innen bærbare er enda Intel Pentium-M veien å gå Den er ikke veien å gå kun innenfor bærbare. En pentium M på et socket 478 hovedkort og en converter kan overklokkes mer enn du kan telle til En godt overklokket cpu (og tro meg, t.o.m en 1.6 kan klokkes LANG (har sett folk som har klokket til 2.8 på luft, kan sikkert gå enda lenger) slår i mange tilfeller t.o.m en AMD FX-55 Det var litt offtopic, men ontopic kommer nuh: Hva med en inspiron 6000? Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Hva med en inspiron 6000? Den er knall den, bare det at skal man ikke ha celeron 1,3 så må skjermkortet også byttes ut og dermed blir prisen fort over 10k Edit: Slik jeg ser det nå står det mellom 4 stk. - Dell latitude 510M - Den fra Netshop som mr_IF linker til - Den som snorreh linker til - Samt den Fujitsu Siemens som jeg linket til, den på tilbud hos netshop Så hva sier ekspertene, hvilken bør man gå for? Alle kommer på 8-9k og har noenlunde like spesifikasjoner. Leben Endret 16. juni 2005 av Leben Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Jeg foreslår en Acer Aspire 3002LMi hos Elprice til kr. 7995:http://www.elprice.no/modules/module_131/t...trMenuArr=&mid= Hvordan er den sempron når det kommer til ytelse og batterilevetid? Ellers så den veldig bra ut. Mobile Sempron yter omtrent like bra som Mobile Athlon 64 hvis det sier deg noe, og ettersom Acer Aspire 3002LMi benytter en low-power Mobile Sempron 2800+ (1.6GHz) med maks 25W effektforbruk samt full støtte for PowerNow!-strømsparing så er nok batteritiden også ganske respektabel regner jeg med Endret 16. juni 2005 av snorreh Lenke til kommentar
CIder Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg foreslår en Acer Aspire 3002LMi hos Elprice til kr. 7995:http://www.elprice.no/modules/module_131/t...trMenuArr=&mid= Eller enda bedre: 1000,- billigere Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Hei, Leben. Så nettopp ønskene dine til laptop til den prisen, og jeg tenkte med ett; "får du noe SÅ billig med de kravene?" Så jeg begynte å lete litt, og jeg fant faktisk en maskin som matcha de kravene dine med glans, og enda litt til. Her er spesifikasjonene: Produsent: shg Computers Produsentlink: http://www.shg.no/ Produktlinklink: -Fant ikke direktelink, pga Javaskript. Produktnavn/modellnummer.: shg Note 4000 Serie - Varenr: 550671 Prosessor: Intel Pentium-M 740 (1.733GHz) - 533MHz FSB -Ypperlig CPU. Minne/RAM: 512MB -Fant ikke noe mer informasjon om minnet, men kan sikkert finne det ut via telefon. Grafikkløsning: VIA UniChrome Pro 64MB delt. -Noe som suger noe helt grenseløst innen ytelse. Men du skrev at det egentlig ikke spilte noen særlig rolle. Batterilevetid: opptil 4 timer. -Greit nok, i forhold til andre. Vekt: 2,6 Kilo. -Noe som ikke er så mye. Harddiskplass: 60GB med 8 mb cache. -Det er jo 20gb mer enn du forlangte. Trådløst nettverkskort 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b) -Er jo faktisk med G og greier. PRISEN: 7,397 NOK -Var jo til og med 600kr billigere en du hadde råd til. Nå vil jeg bare ønske deg og din kone lykke til ved valg av bærbar PC. -John EDIT: Det eneste som er litt minus for denne maskinen, er at det ikke følger med operativsystem. For min del er det egentlig et stort pluss at det IKKE gjør det. EDIT2: Prisen og modellnummeret er kommet opp. Endret 16. juni 2005 av IC7STORM Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hei, Leben. Så nettopp ønskene dine til laptop til den prisen, og jeg tenkte med ett; "får du noe SÅ billig med de kravene?" Så jeg begynte å lete litt, og jeg fant faktisk en maskin som matcha de kravene dine med glans, og enda litt til. Her er spesifikasjonene: Produsent: shg Computers Produsentlink: http://www.shg.no/ Produktlinklink: -Fant ikke direktelink, pga Javaskript. Prosessor: Intel Pentium-M 740 (1.733GHz) - 533MHz FSB -Ypperlig CPU. Minne/RAM: 512MB -Fant ikke noe mer informasjon om minnet, men kan sikkert finne det ut via telefon. Grafikkløsning: VIA UniChrome Pro 64MB delt. -Noe som suger noe helt grenseløst innen ytelse. Men du skrev at det egentlig ikke spilte noen særlig rolle. Batterilevetid: opptil 4 timer. -Greit nok, i forhold til andre. Vekt: 2,6 Kilo. -Noe som ikke er så mye. Harddiskplass: 60GB med 8 mb cache. -Det er jo 20gb mer enn du forlangte. Trådløst nettverkskort 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b) -Er jo faktisk med G og greier. Nå vil jeg bare ønske deg og din kone lykke til ved valg av bærbar PC. -John EDIT: Det eneste som er litt minus for denne maskinen, er at det ikke følger med operativsystem. For min del er det egentlig et stort pluss at det IKKE gjør det. Dette ser ikke helt galt ut John. Hadde jeg selv hatt litt ståler hadde jeg kanskje kjøpt en slik som ekstramaskin, bare for å flashe Er det noen som har erfaring med merket? Lenke til kommentar
Leben Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Hei, Leben. Så nettopp ønskene dine til laptop til den prisen, og jeg tenkte med ett; "får du noe SÅ billig med de kravene?" Så jeg begynte å lete litt, og jeg fant faktisk en maskin som matcha de kravene dine med glans, og enda litt til. Her er spesifikasjonene: Produsent: shg Computers Produsentlink: http://www.shg.no/ Produktlinklink: -Fant ikke direktelink, pga Javaskript. Prosessor: Intel Pentium-M 740 (1.733GHz) - 533MHz FSB -Ypperlig CPU. Minne/RAM: 512MB -Fant ikke noe mer informasjon om minnet, men kan sikkert finne det ut via telefon. Grafikkløsning: VIA UniChrome Pro 64MB delt. -Noe som suger noe helt grenseløst innen ytelse. Men du skrev at det egentlig ikke spilte noen særlig rolle. Batterilevetid: opptil 4 timer. -Greit nok, i forhold til andre. Vekt: 2,6 Kilo. -Noe som ikke er så mye. Harddiskplass: 60GB med 8 mb cache. -Det er jo 20gb mer enn du forlangte. Trådløst nettverkskort 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b) -Er jo faktisk med G og greier. Nå vil jeg bare ønske deg og din kone lykke til ved valg av bærbar PC. -John EDIT: Det eneste som er litt minus for denne maskinen, er at det ikke følger med operativsystem. For min del er det egentlig et stort pluss at det IKKE gjør det. Dette ser ikke helt galt ut John. Hadde jeg selv hatt litt ståler hadde jeg kanskje kjøpt en slik som ekstramaskin, bare for å flashe Er det noen som har erfaring med merket? Den så utrolig bra ut og hadde en høy konefaktor når det kom til design. Så om det er noen som har erfaring med merket så skrik ut. Tipper det blir en bestilling derfra. Tusen takk for tipset, kanskje det blir en fin kveld for meg og MVH Leben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå