TheOats Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg har en Amd xp2200(+ tror jeg) prosessor, og det har altid oppstartsbilde vist, men for ikke lenge siden skrudde jeg ned hastigeten i bios (Husker ikke alle navnene men det var noe son som 133/133 til 100/133), og nå står det at jeg har en Amd xp1500, er det mulig at jeg har kjøpt en "dårligere" pc en jeg trodde? Kansje de bare har overklokket pc`n min før jeg kjøpte den i stede for å sette inn den prosesoren jeg bestilte. Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Tror nok bare det er du som har underklokket litt, og dermed vises det en annen prosessorhastighet Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Tror nok bare det er du som har underklokket litt, og dermed vises det en annen prosessorhastighet Ja jeg vet at jeg har cloket den ned, men hvordan vet jeg hva som er den riktige farta? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 steppingen på klistremerket, og infoen på kjernen kan si det. Men før du gjør det kan du jo prøve det gratis programmet cpu-z Uansett er dette bare tull siden du skal kjøre på 133/33, de siste som kjørte på 100/33 var vel p3 og eldre prosessorer med sdram så bare sett hastigheten tilbake til det den var (133/33) Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Sett FSB på 133 Mhz. JAAA jeg skjønner at det er det som skal til, men hvoran kan jeg vite at det er den riktige instilingen når "navnet" på prosesoren i oppstarts bildet forandrer seg? Ps den kommer lett opp i 80 grader, og det er for mye, derfor clokka jeg ned. Endret 16. juni 2005 av The (only) O Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) På min XP2500 stod det Xp3200 under oppstart når jeg klokket den opp, og en kompis av meg måtte klokke ned sin XP3200 pga varme engang og da stod det xp2500 under oppstart. Navnet havner nok der fordi de er laget av den samme brikken bare at de er klokket forskjellig. Endret 20. juni 2005 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 På min XP2500 stod det Xp3200 under oppstart når jeg klokket den opp, og en kompis av meg måtte klokke ned sin XP3200 pga varme engang og da stod det xp2500 under oppstart. Navnet havner nok der fordi de er laget av den samme brikken bare at de er klokket forskjellig. Så det du sier er at de lager en prosessor, clokker den til mange forskjelldige hastigheter, kaller de forskjelldige ting og tar mer betalt for de raske enn de træge? Høres rart ut for meg. Det betyr vel at jeg kan overclokke min til en xp3200 sette på litt bedre kjøling å si at jeg kjøpte min billigere en de som kjøpte den slik orginalt. Jeg har veldig lite peilig på dette men det virker ikke som en usansynelig taktik fra produsenten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå