Gå til innhold

PC'en kræsjer pga. skjermkort!


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg reinstallerte netopp mitt skjermkort pga. noen problemer med BF 2 demoen. Og det så ut til og funke fint, men der tok jeg feil. Nå har PC'en begynt og kræsje til en blå skjerm som sier at det er et problem med et nylig installert komponenent(det må være skjermkortet) Og så restarter PC'en seg :(

 

Noen som vet hva som er feil?

Og hvordan det kan fikses?

 

:(

 

*Edit, det er et "POV GeFORCE 6800 GT 256MB" skjermkort.

 

Og har installert de nyeste driverne som fulgte med BF2 demoen.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
cy_demon' date='16/06/2005 : 16:28'] Prøv et gammelt skjermkort for å se om det kun er det ny skjermkortet sin feil. Hvis det er det, så les loggen til windows. se etter noe unormalt. etter det kan du prøve å laste ned en custom driver f.eks. DNA www.guru3d.com

Vel det er ikke nytt skjermkort, det var bare jeg som greide og avinstallere det så måtte jeg installere på nytt. Så kom denne ekstremt irreterende feilen :no:

Lenke til kommentar
Reinnstallerte du kortet "fysisk"? eller bare driverne?

Vel jeg brukte et program som heter Driver Cleaner, for å fjerne de gamle driverne, men selvfølgelig greide jeg og slette alt som hadde med skjermkortet og gjøre og alle filene forsvant, så fikk jeg beskjed fra windows at et nytt komponent var funnet og måtte installeres(skjermkortet) Jeg brukte cd'en som fulgte med kortet og det så ut til å fungere fint.

 

Men det gjorde det ikke.

 

Men jeg tok en systemgjennomretting ifra tirsdag og det ser ut til å fungere meget bra nå(har ikke hatt det samme problemet mer iallefall)

Lenke til kommentar

Du har nok slettet selve VGA driverne og. Det er ikke så bra. Du vil da få problemer med å legge inn skjermkort driveren. Jeg ville forsøkt å slette alt igjen. Deretter ville jeg startet på nytt og ventet på at Windows har funnet en ny komponent. Når den skal legge inn skjermkort driveren ville jeg avbrutt og startet på nytt. Da vil mest sannsynlig VGA driveren være installert og du kan legge inn skjermkortdriveren.

 

Verd forsøket i alle fall :)

 

:Edit Så ikke at du hadde ordnet problemet.. :) Flotte greier.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...