Gå til innhold

Er P4 2.0GHz @ 2,66GHz enkelt?

Simen1

Anbefalte innlegg

Er P4 northwood 2.0GHz lett å overklokke til 2,66GHz?

Holder det med Intel-kjøleren, eller må men ha vannkjøling?

Holder det med de spenningene hovedkortet gir, eller må man volt-modde for å få det til?

Er det noen som har prøvd det selv eller har noen URL'er å henvise til?

(Alternativet mitt er å nøye meg med en P4 1,8GHz @ 2,4GHz...)

[ Denne Melding var redigert av: Simen1 på 2002-07-22 19:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min 2.26GHZ var enda mer villig! Rett opp til 3145MHZ :smile:, 100% stabilt i tillegg. Jeg bruker riktignok Corsair, men en hver PC3000 burde funke :wink:.

Det er helt sjukt å bruke PCn med FSB på 185MHZ, DVD-ripping går dritt kjapt.

Jeg minner også om at dette var med luftkjøling. Boxed kjølern er ganske bra den egentlig, men Swiftecj MC462 er en del bedre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-23 11:55, complex4517 skrev:

MR|A

Er det mye forskjell i Overkllokking fra Corsair 2700

og PC 3000?

Forskjellen er minimal. Skal være samme brikkene som blir brukt i alle, bare at XMS3000 og oppover blir kvalitets testa før de sendes ut (de skal altså klare høy FSB uten ustabilitet). Tror nok XMS2700 holder i lange baner, har sett test der de vinner overlegent over Crucial PC2700 brikke. Skulle linket men husker ikke i huet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-23 12:05, complex4517 skrev:

Greier jeg mere en 2666 MHZ siden jeg får Corsair?

Eller må jeg ha ny kjøler?

Regner med at P4-2,0 har en multiplier på 20, for den må vel ha det. Da snakker du om en fsb på 133.

For det første snakker du om CPU-klokking, - og det er nok ganske normalt at P4-2,0 NW kan klokket til fsb på 125 + med boxed kjøler. Så må du prøve deg fram for å finne ut hvor langt din går.

Dersom du har PC2700 RAM - skal jo den klare å følge CPU-frekvensen minst opp til fsb 133. RAM'en henger antaklig med mye lengre også, spesielt om du har Samsung eller Corsailminne. Altså uten å endre minnefrekvensen. Så kan du endre minnefrekvensen både opp og ned på Asuskortet, så i det hele tatt er ikke PC2700-minne spesielt utsatt med tanke på din CPU-klokking nå.

Om du skal sette opp minnehastigheten (CPU/Memory Frequency Ratio) slik at det svirer på høyere hastighet enn CPU, først da er grommere minne særlig aktuelt ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...