levlex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Nokia SU-8W Det har vært flere forsøk på å lage trådløse tastatur til PDA, men hittil har ingen prøvd seg på tastatur for mobiltelefon. Her er Nokia først ute med sin SU-8W, som kan kobles mot enhver Series 60-telefon via blåtann. Vi har testet tastaturet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hei, det er vel litt feil å si at dette er første tastatur som fungerer til mobiltelefoner? Det er laget for mobiltelefoner som kjører Symbian 60, som er et "smart operativsystem". StowAway har laget et Bluetooth tastatur som fungerer for Windows Mobile Smartphone, som primært er mobiltelefoner. Dette laget de før Nokia sitt tastatur. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 hmm, ser av bildene at dette tastaturet er rigget spesifikk for nokia telefoner. flere av tastene på tastaturet kopierer funksjonstastene på nokia telefonene. lurer på om denne kompisen vil funke sammen med n770 surfeplata som nokia skal komme med. eller kansje jeg skal gå til anskaffelse av en bluetooth frogpad istedet? hvor lett er det å få tak i den her i landet tro? Lenke til kommentar
Martink700i Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 kan man bruke dette på andre enn nokia telefoner tenker på å kjøpe til min qtek s100 når jeg får den. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Nei, det er kun et visst antall telefoner fra Nokia som kan bruke tastaturet. Disse modellene er oppgitt helt i slutten av testen og på Nokias hjemmeside. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Imidlertid er det mulig at en eller annen lager drivere til tastaturet som funker på Windows Mobile, som mange har gjort på mange andre trådløse tastatur. Det har altså i lang tid vært mulig å bruke tastatur på Series60-telefoner om man var fornøyd med tredjepartsdrivere. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 kan man bruke dette på andre enn nokia telefoner tenker på å kjøpe til min qtek s100 når jeg får den. Bruk tastaturet fra StowAway. Fungerer utmerket og mer allsidig. http://www.mysmartphone.no/Article267.phtml Har vist Nokia og StowAway tastaturet sammen til en rekke personer og alle falt for tastaturet fra StowAway. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 litt kjipt at dem ikke kan lage en standard profil for bluetooth tastatur slik at dem kan funke på alle enheter med bluetooth uten å trenge en driver... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Synes også det var litt teit at det tastaturet bare hadde to tasterader, HP sitt (ekstrautstyr til iPaq) har tre rader, og er ellers helt likt. Synes Nokia sitt tastatur lignet alt for mye på HP sitt på forskjellige punkter til å være en tilfeldighet, men kanskje det rett og slett er beste måten å gjøre det på? Lenke til kommentar
genser Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Synes også det var litt teit at det tastaturet bare hadde to tasterader Bare to tasterader? Synes da klart jeg ser 4. Øver er det kombinert tall/bokstav-taster, to linjer nedenfor er det omtrent bare bokstav-taster og nederst funksjonstaster. Dette er da 4 rader til sammen Endret 19. juni 2005 av arehei Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Joda, men kun to rader dedikert for kun bokstavtaster. Å bytte mellom bokstav/tall på øverste rad blir litt tungvindt, i hvert fall i forhold til det HP-tastaturet jeg prøvde. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hmm, finnes det no sånt til p9** tlfene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg