Gå til innhold

stretto skal ha Nettbanken Koden min?

Anbefalte innlegg

Hva er dette får noe tull? kan ikke være bra at man skal måtte legge ut Nettbanken Koden sin til en webbutikk? får alt jeg vet kan den være hacka, så uvedkomende får min kode. synes dette stinker bigtime.

Får handle et annet sted da.

Endret av magfa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig med "Nettbankkode"? Er det den du bruker for å logge inn, eller blander du det sammen med "Verified by Visa" passordet? Du skal jo da he en eller annen setning du har lagt inn i nettbanken som skal dukke opp, slik at du vet at det faktisk er nettbanken du snakker med.

Endret av mar
Lenke til kommentar
samme koden som man bruker til f.eks å sjekke kontoen på tlf. 0 + 3 tall.

Ingen grunn til at de skal ha den koden. Du bør ta en telefon til de. Kan virke som om noen har lekt seg litt med den siden. Eventuelt så er jo bevist svindel fra butikken sin side.

Endret av mar
Lenke til kommentar

I noen banker så er det en kode som man bruker til å logge på banken for å få fram hvilken sikkerhetskode man skal bruke. Gamle gjensidigenor kunder får opp dette spørsmålet på de fleste nye sider etter at visa gjorde om på sikkerheten sin. Men det er kun de som har den type innlogging som får det opp. Vet at på filmweb.no så får man opp det samme

-Thomas-

Lenke til kommentar

Hvis det er en påloggings eller PIN-kode av noe slag så skal du IKKE gi den til NOEN andre !! Hvis det derimot er de siffrene som står bakerst på bankkortet ditt, så heter det noe så dumt som "sikkerhetskode", men det er vel kanskje ikke de som de ber om ?

Lenke til kommentar

Informasjon fra Stretto:

Stretto benytter en av de mest sikre nettbetalingsløsningene på markedet, dette er ikke en egen løsning men en av de mest brukte i nettbutikker.

Betalingsløsningen er levert av Netaxept og du kan lese mer om den på Netaxept sine sider: Netaxept hjemmeside

Dette skriver DNBNOR som har ca 60% av nettbank kundene:

Verified by Visa

Shopper du på Internett?

Ha sikkerhetskortet du bruker i nettbanken tilgjengelig når du skal handle varer på nett. (Gjelder tidligere NOR-kunder)

Slik handler du trygt på nettet: Hele saken

Det er altså riktig at noen brukere må værifisere betalingen i nettbanken eller med nettbank kode i Netaxept løsningen på våre sider.

MRK: dette gjelder spesielt for brukere med nyere kort og gjelder ikke så mange enda, men blir mer og mer vanlig.

Dette er en egen sikkerhet banken har inført for å verifisere at det virkelig er kortholder som utfører handelen, vi som nettbutikk styrer ikke dette.

Kontakt oss gjerne på [email protected] eller 815 66 044 om det er spørsmål om løsningen eller betaling, vi garanterer selvfølgelig sikker handel.

Vi sender også tips til HW redaksjonen om denne saken da det burde gjøres noe redaksjonelt siden det er stor usikkerhet på området.

Endret av Stretto Administrator
Lenke til kommentar

Blant annet på grunn av sammenslåingen har DNBNor-kunder flere forskjellige typer kodeystemer.

Selv har jeg måttet slå inn nettbankkoder hver gang jeg har handlet hos bl.a. Komplett det siste året. Verifyed by VISA-opplegget er da bare en ekstra sikkerhet. Det gjør meg ingenting at jeg må ha tilgang på disse kodene for å kjøpe noe på nett, det forhindrer at andre kan svi av penger på kortet mitt bare fordi de har VISA-nummeret.

Lenke til kommentar

ok, høres jo bra ut. greit å få en oppklaring i det.

For det å gi ut personlige koder på nett, i hyttoggevær høres ikke så saft ut.

Greit med banken din du man lett kan lese utifra linken at man faktisk er i banken,

men når man handler i mange web-butikker i løpet av året blir det vansklig å vite at man faktisk gir fra seg inf. til riktig sted. (hacka nettsteder)

Så vet ikke hvor bra den løsning er altid. Bruker nok heller postordre inntil jeg blir sikker.

Endret av magfa
Lenke til kommentar
Så vet ikke hvor bra den løsning er altid. Bruker nok heller postordre inntil jeg blir sikker.

Er ikke nødvendig spør du meg, har brukt den løsningen flere ganger. Det som skjer er jo at du logger deg inn på nettbanken din for å verifisere kjøpet, og hvis du ser på adresselinja når du blir bedt om koden vil du se at du er inne på Bankenes Betalingsservice(BBS) sin server.

Det du må sørge for å sjekke er om den du handler med er seriøs eller ikke, noe som Stretto sikkert. Hadde de ikke vært det burde man vel heller ikke handle per postordre med dem.

Lenke til kommentar
ok, høres jo bra ut. greit å få en oppklaring i det.

For det å gi ut personlige koder på nett, i hyttoggevær høres ikke så saft ut.

Greit med banken din du man lett kan lese utifra linken at man faktisk er i banken,

men når man handler i mange web-butikker i løpet av året blir det vansklig å vite at man faktisk gir fra seg inf. til riktig sted. (hacka nettsteder)

Den løsningen er faktisk den beste som finnes hvis du skal handle med VISA på nett. Vi har brukt den der jeg jobber en god stund, og jeg har "møtt på" den flere ganger når jeg har handlet på nettet selv.

Det er ingen tvil om at visa er en av de mest behagelige måtene å handle med på nettet, og det er hvertfall billigere (for kunden) og mer effektivt enn postoppkrav.

- Judaz -

Lenke til kommentar

har vært borti noe av det samme med en kompis som skulle bestille fra nettet. Har Visa kort fra DnB Nor og ble spurt om nettbankkode når han skulle betale.. Dette skjer ikke med meg på samme stedet.

Vet ikke helt hva som er årsaken, men har trolig noe med betalingsløsningen å gjøre og ikke selve nettbutikken.. Sikkert noen banker/kort hvor dette kreves

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...