Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link-624+ kobler seg bare av internett

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ikke så lenge siden en D-Link-624+, det viste seg å virke greit i begynnelsen, men så begynte den å tulle. Den kobler seg bare av internett når det passer, eller det står i webinterfacet at PPPoE er tilkoblet, men vi får ikke tilgang til internett åpå noen av nettverks pc'ene. Så da må jeg koble ned PPPoE tilkoblingen, og så koble den opp på nytt igjen, da virker det igjen.

Noen som har noe tips, bør jeg lever den inn og få tak på en ny?

Er det kjente problemer med D-Link sine produkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om routeren er av nyere dato så hadde jeg villet forsikret meg om at den faktisk har aller siste Firware tilgjengelig . Om dette forbedrer situasjonen så er problemet løst .

Skulle det fortsatt være noe ustabil oppføprsel så skal du ta kontakt med DLink for å få fatt på en 3A strømforsyner . Den som er orginal er på 2.5A .

Lenke til kommentar

Har samme problem med en DI-624 (108 Mbps-versjonen). Den er muligens litt hardere rammet, mister kontakt med nettet omtrent hvert 15. minutt eller noe slikt. Har oppgradert firmware til nyeste versjon.

Det som er litt rart, er at jeg hadde en ett år eldre, identisk router som aldri hadde dette problemet, og som jeg aldri hadde oppgradert firmware på. Dette er altså ett problem med de nyeste DI-624/DI-624+-routerne, og muligens ligger feilen i nyere firmware... eller?

(grunnen til at den forrige måtte skiftes ut var at den tok kvelden da jeg tok feil av strømforsyninga til den og strømforsyninga til ADSL-modemet...)

Men tilbake til topic: er det noen som vet råd for dette? I tillegg til at surfing/msn blir en frustrerende opplevelse er det jo fullstendig umulig å kjøre spill over nettet...

Lenke til kommentar

Har en DI624 jeg også, som datt ut etter 15 minutt. Etter det måtte jeg restarte router før jeg fikk kontakt igjen. Satte ned hastigheten til 54Mbps og har ikke hatt problemet mer.. Har ikke giddet og oppgrdere firmware enda. Men kommer til og teste det og ganske snart. (må demontere router og oppgradere med kabel ved siden av pc, tiltak).

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...