Akse Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Synes det er fint å ha øyekontakt med både kjente og fremmede. Smiler man, får man gjerne et smil tilbake, og hva er vel bedre enn det? Det kan også være en mulighet til å si hei, og møte nye mennesker om settingen er riktig. Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg får ganske ofte øyekontakt med andre jenter, og jeg får alltid en god følelse, føler på en måte at hun kunne jeg fått hvis jeg ville... Sikkert noe virkelighetsfjernt, men er iallefall min tankegang. Lenke til kommentar
Taraldb Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei ! Jeg er vel en godt sosialt utviklet person. Men nok om meg, jeg vil bidra med et annet perspektiv; dominanse. Jeg har eksprimentert ogreflektert mye på dette med øyekontakt. Selv er jeg ikke flink nok til å holde kontakten. Er du flinkest til å holde kontakten blir du dominerende i samtalen. Mye av testingen har jeg gjort i diskusjoner, garantisaker på jobb og andre situasjoner hvor det fort lønner seg å være dominant. Jeg har vertfall kommet fram til At om du klarer å holde kontakten lenge dominerer du. Et eksempel: En lærer holde veldig øyekontakt, er det en slik lærersom ofte har kontroll på klassen. Motsatt har en forsiktig lærer som er redd for å holde øyekontakt makten i et klasserommet? Min spansklærer er av sistnevnte type og henne har jeg "kontroll" over iom at hun har fort for å se ned i gulvet å på den måten vise seg svak. Bryte blikkontakt er ofte som å feige ut. Bare prøv dette tving deg til å holde øyekontakten under samtaler, men for alldel ikke stirr! Selv er jeg ikke fornøyd med hvor godt jeg håndterer blikkontakt, jeg er for følsom og ydmyk mot andre mennesker. Dette er et av mine hjertebarn som jeg konstant jobber med. Og bare for å nevne et annet bruk så er blikkontakt så er det ofte praktisk å være dominant ovenfor det andre kjønn (snakker nå utifra mit standpunkt som gutt). Beklager at det er rotete og dårlig skrevet, jeg skylder det på iPhonen som jeg skrev det på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå