Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Øyekontakt med fremmede

Anbefalte innlegg

Se meg i øya når jeg prater til deg Jølsrud!

Sånn rent personlig så bruker jeg å kjøre et såkalt 5-1interval som går ut på at man skal først se personen inn i øynene i fem sekunder får og så la blikket falle til noe annet i et sekund. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe imot å se fremmede inn i øynene, men jeg gjør det ikke veldig ofte. :) Synes det er hygglig å gå på gata, for så å se noen inn i øynene bare.

Jeg elsker å se på øyne, så det kan kanskje være grunnen til at jeg ikke synes det gjør noe.

Får jeg ikke øyekontakt med noen jeg snakker med pleier jeg å ha store problemer med å fortsette, så sant vi ikke går el.

@Aquafresh: Venstre øye oftest her! :thumbup:

Lenke til kommentar

Øyekontakt er noe jeg er dårlig på... Hvis jeg har en samtale med noen så ser jeg somregel på nesen eller munnen... Skjønner ikke hvorfor, men det er liksom naturlig for meg. Måtte konsentrere meg når jeg var på jobbintervju her om dagen for å se fyren i øynene.

Derimot, er jeg forelsket i en jente, da blir det ganske annerleder.. Da søker jeg ubevisst øyekontakt, men når jeg får det ser jeg som regel bort innen 1 sekund, sjelden mer enn 2... Snakker jeg med jenta er øyekontakt mye mer naturlig.

Lenke til kommentar

viss noen her syns det er ubehagelig å se noen i øynene, kan dere se på punktet øverst på nesen, midt mellom øynene.da vil ikke personen du snakker med merke at du ikke ser han/henne i øynene.

når jeg snakker til folk vil jeg helst se de i øynene, og har ikke problemer med å se fremmede i øynene!

er det noe som irriterer meg er det folk som ser bort når jeg snakker til de.

edit:måtte skriver litt mer...

Endret av Hanne:)
Lenke til kommentar

Jeg pleier altid å se folk i øynene når de snakker til meg, men hvis det er noen jeg ikke er helt komfortabel med, pleier jeg å se vekk et par sekunder når jeg snakker til dem igjen. Det som jeg merker avogtil at jeg har problemer med er hvis de bare babler ivei uten at jeg får sagt noe, for da blir det unaturlig å se vekk, samtidig som det er tungt å holde kontakten.

En annen ting jeg har tenkt på litt, er hvordan det egentlig funker at man kan låse øyne på den måten. F.eks hvis du ser mot en folkemengde som ser din vei, selv om de et par meter unna, så ser du alltid hvem som ser deg i øynene, og hvem som ikke gjør det..

Noen som har tenkt på det samme?

Lenke til kommentar

har ingen problemer med å se andre i øye, var en gang på skolen jeg så på ei pen jente, hun så tilbake, ble sittende å se hverandre i øynene i 20-30 sec, før jeg trakk meg

eller så har jeg øyenkontakt med mange fremmede daglig...

Lenke til kommentar
Morer meg av og til med å gå på gata og ta tydlig øyekontakt med fremmede og smile til de som om jeg kjenner dem igjen. Utrolig morsomt å se hvor forvirra folk blir når de prøver å tenke etter hvor jeg kan kjenne de fra. Av og til følger jeg opp med et "Hei! Lenge siden sist..." før jeg rusler videre.

hehe pleide også å gjøre sånt før i tida :p

Bruker å jøre det samme, litt skøy ja...

Noen blir slik : :huh:

Men sier ikke ''Hei! Lenge siden sist...''

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...