Gå til innhold

Amotor: Hva vil dere ha på amotor?

Anbefalte innlegg

Hallo, folkens.

Det dere nå ser, er den spede starten på en nylansering av amotor.no. I løpet av sommer og tidlig høst vil vi gjøre mange forbedringer både hva gjelder funksjonalitet og redaksjonelle oppdateringer.

Noe av det viktigste i utviklingsarbeidet er hva dere brukere mener.

Derfor spør jeg: Har du noen ønsker i forhold til hva amotor.no skal inneholde?

Alle ideer mottas med takk!

Svein-Erik Hole, redaktør for amotor.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært utrolig tøft med et verktøy som hjalp deg å finne bilen for deg. Man plotter inn masse kriterier, og får ut biler som passer, sortert etter hvor godt de passer. Tenker på noe lignende amobils mobilsøk. :)

Delen med Partnere synes jeg passer bedre lenger nede på siden, føler nesten som om fokus nå er å få folk inn på de andre sidene i HW-nettverket.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å se reportasjer om spesielle biler, ikke bare nybiltester. Har fått med meg at pressemeldingene forsvinner, noe jeg ser på som et stort pluss!

Hvis (forum)brukere eller medarbeidere skal gjøre noe med sin egen bil (reprasjoner, modifiseringer o.l.) ville det vært veldig kjekt om det ble laget en liten artikkel slik at andre folk kunne få tips og ideer om hvordan ting kan gjøres. Veldig mye er tross alt likt, uansett hvordan bil man har (til en viss grad selvfølgelig). Eksempler kan være: bytte av fjærer, støtdempere, hjullager, drivknuter, overhaling av motor/drivverk, polering av bil, rustsveising osv. Slikt vil være veldig lærerikt for oss alle, tror jeg.

Håper også dere kommer til å skrive litt om alle slags biler, ikke bare "populære" biler slik som porsche, ferrari osv. Like moro og lærerikt dersom dere drar ut og prøver en gammel manta f.eks.

Beklager dårlig formulert innlegg, men varmen her i Trondheim tar knekken på meg :cool:

Lenke til kommentar

Her er noen ting jeg gjerne vil ha med, hvis det finnes interesse for det blant folk flest:

-----

En "guide" til kjøp av bruktbil: hva man bør se etter av problemer på de forskjellige bilene.

---

How-to på småreparasjoner. Ikke nødvendigvis på alle mulige biler spesifisert, men litt generelt, som kanskje "hvordan bytte bremseklosser", "hvordan skifte olje", "hvordan bytte et sidevindu" eller "hvordan stramme håndbrekket" etc.

---

Litt om hva servicer innebærer kanskje? Og EU-kontroller?

---

Ordforklaringer.. Hva i alle dager er en bærebrobjelkekalipperstyrestagsregulator, og hva er symptomene på at den er gåen?

TOPP om man hadde kunnet sortere etter symptom, og funnet mulige feil utifra det..!

---

Tips til kjøp av dekk, merker og egenskaper? Pleier bruke f.eks. Motors tester her, men det hadde vært greit å samle masse forskjellige tester på en side, fremfor å søke rundt på nettet for å finne "det dekket du fikk tilbud på hos Dekkbutikken AS".

(Jeg sier ikke at Amotor skal teste dekk, men om de kunne samlet noen resultater fra her-og-der så hadde det vært topp. Det er jo ikke rent sjeldent man trenger nye dekk.)

---

Mener ikke å være kravstor altså. Dette er bare tips til ting jeg ville satt pris på hos Amotor :)

Lenke til kommentar

Litt båtstoff hadde ikke vært å forakte. Da kunne til og med vi under 18 fått det litt gøy.

Jeg tenker ikke på lanseringer av svære luksusmonstre og analyse av seilbåtmarkedet, men heller tester av mindre båter/joller (ungdomsbåter og speedbåter), sammenlikning av forskjellige motorer (f.eks 2 takt vs. 4 takt, Johnson vs. Tohatsu, gjerne med både store og små motorstørrelser), og gjerne små liten trimguider av forskjellige mindre motorer (i første omgang avplombering av 9.9'ere).

Da hadde ihvertfall jeg begynt å stikke innom hver dag.

:)

(eller er amotor utelukkende en bilside? :blush: )

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...