Gå til innhold

Emnefelt og hvordan disse skal gjøres så utfyllend

Anbefalte innlegg

... ja, det var så mye jeg fikk plass til i den emnetittelen.

Det er ikke ofte jeg starter nye emner på HW-forumet, ganske enkelt fordi jeg ikke trenger så voldsomt mye hjelp til alt hele tiden. Men når jeg først skal starte nye emner, så er det én ting som virkelig ergrer meg, og det er begrensningen i antall tegn som man kan bruke i tittelen. Det er ikke veldig enkelt å lage en god og utfyllende emnetittel når man ikke har nok tegn til disposisjon.

Jeg tenkte også at jeg kunne sjekke om de "gode" emnetitlene i Netiketten deres ville fungere i praksis på dette forumet - og gjett hva? Det er ikke mulig å bruke emnetittelen "Windows 2000 oppstartsproblemer (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE)", på grunn av denne begrensningen.

Ikke vet jeg hvorfor dere skal hindre de som først går inn for å skrive gode emnetitler fra å gjøre det, dette er en begrensning som jeg ikke kan se noen fordeler med i det hele tatt. Hva med å enten a) Redusere begrensningen slik at man ihvertfall kan bruke demonstrasjonsemnetitlene i Netiketten deres, eller b) Gjeninnføre "undertittel"-feltet, den teksten som kan beskrive emnet ytterligere?

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (B|Real @ 16/06/2005 : 17:03)
QUOTE (psilocybe @ 16/06/2005 : 17:01)
En evt. endring blir vel gjerne alternativ A, da søkefunksjonen ikke leter i undertittelen.

Hvordan er det i IPB2? Er det mulig å søke på underteksten da?

Nei, det er nok ikke det.

Lenke til kommentar

Angående B: Det hadde vært mulig å få noen PHP-eksperter (vet det finnes noen her på forumet) å ta en titt på kodingen av søkemotoren, for å prøve å gjøre det mulig å søke i undertitler. Jeg har selv prøvd dette, men det var langt over mitt nivå.

Jeg synes det er ganske komisk at de eksemplene som er nevnt i nettiketten faktisk ikke kan brukes som emnetitler. Hvorfor forumstyret har valgt akkurat disse eksemplene er uvisst for meg, men det var nok bare en glipp. Jeg mener at det burde vær lov med lengre emnetitler, gjerne over to linjer.

Lenke til kommentar

I mange emnetitler så fungerer det faktisk fint å korte ned litte granne. Denne tråden er jo et eksempel på dette:

Istedenfor "Emnefelt og hvordan disse skal gjøres så utfyllend" så kunne du jo bare skrevet "Emnefelt og hvordan disse skal gjøres utfyllende". "så" har jo ingenting å gjøre i den setningen uansett..

Men jeg er faktisk enig med deg at det burde vært lov med lengre emnetitler. I mange tilfeller er dette nødvendig.

Endret av White Fox
Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 16/06/2005 : 17:01)
da søkefunksjonen ikke leter i undertittelen.

Det er jo heller ikke nødvendig, siden undertittelen kun inneholder ekstra informasjon (som vanligvis ikke ville stått i topic).

Irriterer meg blå og grønn over dette selv, og har rett og slett et inntrykk av at dette forumet er mer opptatt over at ting skal gjøres korrekt enn at ting skal være brukervennlig/komme brukerne til gode.

Det er et fåtall som misbruker undertittel-feltet, og dette har altså ført til at alle skal rammes i form av dårlige emnetitler og manglende mulighet for å lage gode titler.

Utrolig mye enklere å sortere ut interessante/uinteressante emner i emnelistene når du har dobbelt så mye info.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

QUOTE (White Fox @ 17/06/2005 : 22:16)
Istedenfor "Emnefelt og hvordan disse skal gjøres så utfyllend" så kunne du jo bare skrevet "Emnefelt og hvordan disse skal gjøres utfyllende". "så" har jo ingenting å gjøre i den setningen uansett..

"Emnefelt og hvordan disse skal gjøres så utfyllende som mulig"

QUOTE (psilocybe)
Nja, jeg er ikke helt enig der. Min erfaring er at når undertittelen først benyttes, så brukes den helt feil.

Men hva med å redusere begrensningen i hovedemnefeltet, slik at man kan skrive et lengre og mer beskrivende emne?

Jeg snakker for meg selv nå. Det ergrer meg virkelig at når jeg først skal prøve å lage et godt beskrivende emne, så er det ikke nok tegn til disposisjon til dette. Jeg har også lagt merke til flere emner der man i mangel av tegn til disposisjon bare skriver "..." etter halve setningen, omtrent som dette: "Emnefelt og hvordan disse kan ...". Dette er et dårlig emnefelt på grunn av denne begrensningen.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 18/06/2005 : 09:19)
Nja, jeg er ikke helt enig der. Min erfaring er at når undertittelen først benyttes, så brukes den helt feil. Det kan f.eks. være som følgende:

"Trenger hjelp i GTA: SA
Hvordan rane butikker?"

eller

"Problem med Dell 50328H
BSOD etter 5 minutter".

I de fleste slike tilfeller ville trådstarteren droppet å ta med undertittelen dersom det feltet ikke var der. Dvs, hadde ikke undertittel-feltet vært der, ville tittelen blitt:

"Trenger hjelp i GTA: SA"

og "Problem med Dell 50328H"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...