Kenti Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Driver å lager en blogg for broren min, og vil gjerne ha noen tilbakemeldinger på designet foreløpig. Siden finnere dere her. Jeg har også noen spørsmål. Jeg har brukt photoshop CS til å lage bakgrunnene, men selv om jeg lagrer som .png mot gjennomsiktig bakgrunn så blir det slik som dere ser i hjørnene. En overgang akkurat som når man lagrer .gif. Hvordan får jeg lagret bildet slik at jeg slipper de harde hjørnene? Støtter ikke FF a:active? Det fungerer i IE hvertfall. Støtter ikke FF "list-style-image" i a:hover? Det fungerer også i IE. For å lage de to menyene til venstre ble det litt "div-mania"... Men hvordan skal jeg få satt de sammen uten å bruke flere diver? edit: link Endret 16. juni 2005 av Kenti Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Synes det røde, spesielt det i headeren, ødelegger hele greia. Footeren passer ikke inn i det hele tatt. Menyen er kjedelig, også der trekker fargevalg noe ned. Liker bakgrunnen og «Rammen» Endret 16. juni 2005 av <ingve> Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Støtter ikke FF a:active? Det fungerer i IE hvertfall. Fungerer fint her i FF 1.0.4. Støtter ikke FF "list-style-image" i a:hover? Det fungerer også i IE. list-style-image har da ingenting å gjøre i en a. Det er en liste-attributt og skal ikke ha noen effekt andre steder. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) HeaderBILDET var fint, men fonten ødla det. Ikke bruk sånn kraftige grunge-fonter, bruk heller pixelfonter eller noe smooth. Det med skygge-effekt trenger du aldeles ikke bruke PNG for, den kan fint lagres med gif, når du har hvit bakgrunn. Meny-headers var utrolig gammeldagse og lite fine, jeg vil anbefale å fjerne gradient-effekten. Footer ødla endel, og bildet ble ikke pent der. Og hvorfor står det Webmaster nederst? En annen ting, ved validerings-knappene, hva gjør Mozilla der? PS: Bruk image-replacement og få inn H1, du mangler den. Endret 16. juni 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Takk for tilbakemeldingene så langt. Domodyret: Jeg vet det går med gif, men nå har det seg slik at jeg ikke har hvit bakgrunn. Skal gjøre noe med meny-headerene ja. Når det gjelder footer, så mener dere at jeg skal fjerne den røde delen helt? eller mener dere den delen under den røde stripa nederst? Når det gjelder fonten på headeren øverst skal jeg prøve noe annet, men synes ikke den som er der nå er så ille. Kanskje bare senke skriftstørrelsen litt. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Den er jo ille, i og med at den kræsjer med resten av designet. Fotter burde du fjerne helt syns jeg. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Gradienten i menyen burde tas bort så fort som mulig. Og om du skal beholde den fotteren skal burde du sett mer mellomrom mellom: «MOZILLA CSS XHTML» Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Har da laget noen forslag med andre fonter i logoen. Hvilken mener dere er best? #1 #2 #3 #4 #5 #6 Skal gå løs på menyen nå snart og finne ut hva jeg skal gjøre med footeren. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Syns nr.6 var best, men likte ikke helt motivet i headeren. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Blir litt svimmel. Hva med å kutte litt ned på motion blur? Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Synes du bør kjøre en mer simpel stil på headeren, så den passer bedre inn Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Header #3, eventuelt #1, etter min mening. Angående siden hadde jeg ikke helt sansen for at du spesifiserte musepekeren for linkene. Også er det vanlig og legge til et par linker rundt i teksten òg, så man ser hvordan du har tenkt å style dem. Som nevnt bør du putte headeren som en bagkgrunn i H1. Også har du som du selv har merka brukt vel mange divs. Hvorfor skriver du <div class="menuMid"> <ul> <li><a href="#">Forside</a></li> f.eks, når du kunne skrevet <ul class="menuMid"> <li><a href="#">Forside</a></li> Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Fontene i header er for grungy til bakgrunnen. Men som andre sier, du burde tone ned bakgrunnen og få den litt mer stilren. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Likte ikke gul farge på hover på menyen over headern. også på den siste (gjestebok) så ville jeg ha prøvd og lagd en liten form som gjorde et den fløt litt mere inn og ikke bare var firkantet. Også footern syns jeg burde vært helt i bunn i alle fall, ikke ha webmaster under liksom. Også kaste menyen på siden, du har jo en fin i bunn av header nå. Ellers syns jeg det så sprekt ut Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Da har jeg fjernet footeren og gulfargen i menyen øverst. Driver fortsatt å funderer på hvordan jeg evt. skal gjøre om logoen på toppen. Egentlig synes jeg selv at de var fint med noe som skilte seg litt ut på siden. skal jeg duse den ned blir den jo rosa Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Beklager, men jeg kan ikke helt si jeg likte den fargekominasjonen der. Jeg har desverre ingen forslag og det kan kanskje bli kjedelig om du går for èn farge. Jeg bare syntes det ble litt feil egentlig. Men siden din blir omtrent bare bedre og bedre for hver gang du oppdaterer, dette kan bli veldig fint etterhvert Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Da har jeg forandret på menyene til venstre. Litt usikker på om jeg skal ha meny der eller om jeg skal ha den liggende under logoen på toppen. Noen som kan si meg hvordan man får listeikonene (de liggende v-ene) til å skifte bilde når man hoovrer over en link i listen? [link] Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) At listeikonene forandrer seg når man hoverer krever omskriving av koden din. Sett inn en bakgrunn i "li a" isteden, og få den til å forandre seg når man hoverer. Noe slikt som: .menuMid li a { background:url(bilde.png) left no-repeat; } .menuMid li a:hover { background:url(nyttbilde.png) left no-repeat; } EDIT: En noe enklere variant hadde vært "li:hover", men gjett hvilken browser som ikke støtter det.. Endret 17. juni 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
Kenti Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Takker for tipset, MBaardsgaard! Hva synes dere om tekstfargen på linkene i menyene til venstre nå. Ble det vanskelig å lese når den var grå når de ikke er aktive eller hoovres over? Edit: OG man går jo ikke fjernet de søte li-bulletene til venstre, så jeg la inn en tom pixel som bilde der for å bli kvitt de. Er det en mer riktig måte å fjerne de på kanskje? Endret 17. juni 2005 av Kenti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå