Gå til innhold

Verbatim faser ut 8x DVD-Plater!

Anbefalte innlegg

Vi har i lengre tid hatt problemer med å få tak i Verbatim 8x DVD-plater i forskjellige varianter. Spurte først leverandør - og de sa at verbatim slutter med 8x plater! :(:cry:

Dette gjelder alle 8x plater, også pastell - Taiyo Yuden platene :(

Sendte så en mail til Verbatim, her er svaret fra dem:

Hello again,

All 8X is fased out. Verbatim are only producing dvd 16X with very few exeptions. But you should be happy that Verbatim is going from 8x to 16x. Why can it be a disadvantage to have 16x?

Med venlig hilsen / Best regards

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Verbatim Nordic

Skodsborgvej 305

DK-2850 Nærum

Denmark

Mobile: +45 xxxxxxxxxxxx

Office:  + 45 xxxxxxxxxxx

Fax:      +45  xxxxxxxxxxxx

Mail: [email protected]

www.verbatim-europe.com

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er mitt svar til dem:

Hello.

This are the disadvantages:

1: 16x media works very poor at writing speeds below 8x – thus many 1x, 2x and 4x writers will have problems with them. 8x media do not have this problem or to a smaller degree at least.

2: Many 4x and 8x writers don’t support 16x media and thus write at 1x, 2x and sometimes 4x – and also with low quality. But most 4x/8x writers works fine with the 8x media from verbatim.

3: Price. 16x verbatim media is still about 40-50% more expensive than 8x media.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Regards

Tor Magne Dyrskog

NorwayDisc AS

Lenke til kommentar

Hvis vi ser bort fra Verbatim-plater produsert av Taiyo Yuden, er det da riktig oppfattet at Verbatim 16x DVD-plater (MCC 004, MCC03RG20) er av høyere kvalitet (evt. mindre variasjon i kvalitet) enn Verbatim 8x DVD-plater (MCC 003, MCC02RG20)? Eller er det andre grunner til at 16x-platene havnet i 'Kategori 1', mens 8x-platene ble plassert i 'Kategori 2' i "OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd"?

Lenke til kommentar

16x platene er mer stabile i kvalitet enn 8x ja.

I hovedsak grunnet at det kun er CMC Magnetics og Mitsubishi som produserer 16x per i dag.

8x platene produseres også av Moser Baer og Prodisc, flere produsenter gir mer variasjon mellom platene.

Lenke til kommentar

Hmm...Brennekvaliteten på 8X brennere blir vel bedre med 8X plater enn 16X plater?

En annen ting er at folk med lavere enn 16X brennere ofte vil ha "riktig" speed.

Har man 8X brenner vil man ofte ha 8X plater osv.

Ellers regner jeg med at prisen på 16X plater vil gå mot 8X prisen relativt fort.

Lenke til kommentar

Mener bestemt at jeg så 16x made in India på Elkjøp sist jeg var der. Men kan hende jeg husker feil. "Litt" OT, skal kjøpe Benq 1640. Er det noen forskjell på bulk kontra retail? Vil ha svart, men ser ut som den er bare å skaffe som bulk. Forskjellig firmware? Noe annet?

Dr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...