faaeri Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Microsoft har udsendt et program, som gør, at man i Windows XP kan forhåndsvise billeder i RAW-format fra Nikons og Canons digitale spejlreflekskameraer. Dette vil gøre organiseringen af disse billeder lettere for Windowsbrugere. Les mer Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg antar det er den innebygde jpeg-delen av filen som vises? Kan ikke snakke for alle kameraene, men regner med de fleste formatene gjør som 10D sitt, legger ved et JPG-bilde inne i RAW filen. Og i såfall finnes det et gratis, veldig kjapt og brukervennlig program kalt IrfanView, som takler dette helt fint. Jeg har lenge brukt dette som preview før jeg åpner RAW-filene i Photoshop. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er selve RAW filen som vises. JPEG filen vises først mens RAW filen konverteres også oppdateres displayet etterpå. Det ser ut som det gjør en lett behandlig av bildet fordi samme bildet åpnet i Photoshop ser litt gråere og trøttere ut. Tilgjengelige funksjoner: Slideshow Utskrift Rotasjon Zoom EXIF Åpne bilde i editor (kan velge forskjellig editor for forskjellige bildetyper) Det eneste som ikke var ypperlig er at det krever en ganske rask PC før det går kjapt å få fram et bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg