Gå til innhold

Opeth - Ghost reveries


simes

Anbefalte innlegg

Som mange sikkert (eller kanskje) vet, kommer Opeth med et nytt album veldig snart. Jeg er sikkert ikke alene om allerede å ha skaffet meg billett til konserten den 19. September på Rockefeller (eller i slutten av august for dere i Bergen). Jeg bare tenkte at jeg ville slenge opp et sitat fra noen amerikanske journalister som har vært så heldige å ha fått hørt noen låter allerede:

 

By now, a handful of journalists from various metal publications in the US are heading back stateside from spending the weekend in Sweden with Opeth (hearing the new album, conducting interviews). Speaking of the band's upcoming debut on Roadrunner Records, their A&R Rep here - Mike Gitter - was in the studio with the band early last week, and has the following to say about what he's heard:

 

Heard four songs and was blown away....basically, they encompass all things Opeth with a confidence and aggressiveness that smells like a band's best record. Mikael Akerfeldt told the truth when he talked about a return to the heaviness Opeth is known for. The album's opener, "Ghost of Perdition" explodes into a god-like riff (replete with his unholy roar) before clobbering you with riffs and musical moves that stretch and break the limits of what can be done within the same song.

 

You can hear a band so self-assured it's frightening. Keyboardist Per Wiberg -- now a fulltime member of Opeth -- adds hugely to the band's sound without overwhelming or softening the intensity of things. Akerfeldt possesses a much stronger vocal range. And drummer Martin Lopez throws in a lot freer range of rhythms and percussion than you've ever heard in Opeth's sound in the past.

 

As strong as the sound and mix of the record was with Steven Wilson on the past three record, the sound of this record is crushing. The band, along with engineer/mixer Jens Borgen have crafted a sound that is totally intricate and in your face. I can't wait til the world hears this record.

 

Tanker, gledesutbrudd eller andre ting kan ropes ut her.

 

Jeg synes i alle fall at det var veldig fint at de skal ha et heavy preg over albumet.

Gleder meg. :D

 

Edit: Og ja: Det nye albumet skal hete Ghost reveries hvis dette ikke kom godt nok frem.

Endret av zimen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

..til dere som har peiling og liker Opeth;

 

Jeg fikk for en tid tilbake anbefalt av en arbeidskollega å sjekke ut Damnation! Det var jo en kjempebra og fin skive! Har ikke hørt noe mer av Opeth enn det, men mener å ha fått med meg at det er en VELDIG ulik skive i forhold til Opeth's andre utgivelser!? Kjøpte meg Blackwater Park her for litt siden og tenkte jeg skulle utforske litt mer, men har enda ikke kommet så langt. (Til tider blir det vanskelig for meg å spille av musikk, men det er en annen sak)..

 

Så; Hvordan er Opeth 'til vanlig'!? Eller er det ikke så langt i fra Damnation -skiva som jeg tror det er? Vil jeg kjenne igjen gruppa? Vil jeg bli skuffet?

Lenke til kommentar
PS: Jeg har billett til den 16. september. :p

Høh? Skal du se dem i tyskland? Fett. :cool:

 

Forresten:

A release date has yet to be confirmed, but it's planned for late August/early September worldwide through Roadrunner records.

Nei, jeg skal se de i Norge. Jeg skrev 16. i stedet for 19. Beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...