-M- Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg er i den lykkelige situasjon at jeg startet sommerferien med å vinne en Sony Ericsson S700i. Jeg har imidlertid ikke bruk for en ny telefon i øyeblikket, og har mer bruk for pengene telefonen er verdt. I den forbindelse: Vil butikker ta i mot en slik premie for videresalg (telefonen er ubrukt), eller er jeg nødt til å få solgt den på egen hånd? Er det evt. enklere å få byttet telefonen i en annen samt få refundert mellomlegget? Lenke til kommentar
Totto Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Humm, hvis den er solgt uten noe form for abb. eller binding så skal det vel ikke være noe problem for butikken og videreselge den.. Men dersom IMEI er kobla mot SIM +++ så kan det fort bli værre... Men skal ikke si noe 100%.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Tviler på at butikker har lyst å ta den inn då: 1) Historien til telefonen blir tvilsom 2) Imei-nr er som oftast registert viss den kjem direkte frå SE, dermed kan det bli tull med garanti o.l I tillegg: Prisen du kan få for den vil nok vere lavare enn bruktmarkedsprisen Lenke til kommentar
-M- Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Telefonen kommer ikke direkte fra SE, derimot via et selskap i telekombransjen, som arrangerte konkurransen. Jeg har papirer svart på hvitt at jeg har vunnet konkurransen, altså mottatt telefonen på lovlig måte. Hva tror dere jeg kan få for telefonen: 1) i butikk 2) privat bruktsalg På forhånd takk for svar! (Skal uansett gjøre et forsøk i butikk nå i ettermiddag.) Lenke til kommentar
-M- Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Få butikker som vil ta inn telefonen. Av de jeg har vært innom så langt, har jeg fått et "bud" på 2000 kr. Hva syns dere om det? Ellers så virker det ut som om jeg kanskje kan håpe på rundt 3000 kr ved privatsalg. Så det er kanskje verdt å prøve det først...? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Selg den privat, det er enklest og greiest. En butikk vil nok sjelden ta den inn pga problemer om det vil skje noe trøbbel med telefonen. Feks vil det bli vanskelig om kunde som da kjøper ut telefonen din igjen får 3. gangs feil på den og således kan heve kjøpet. For da er det ikke sikkert SE vil gi forhandleren penger for akkurat den telefonen der da den aldri var ment for salg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå