Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Administrere brukere til COD og STUDIO9 i nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å få hjelp til dette her før, men uten hell. Jeg håper at alle datakyndige innen nettverk vil hjelpe denne Dataklubben. Det hadde vi satt stor pris på!

Tilbake til saken:

Jeg driver en dataklubb der vi har koblet 7 stk pc-er i et såkalt node til node nettverk. Pc-ene kommuniserer via en 16 porters switch.

På alle pc-ene er det installert XP proff, Office 2000, Pinnacle Studio 9 og Call of Duty (COD) Videre har hver enkelt pc en administrator med passord, og konto som er en begrenset brukerkonto.

På hver enkelt pc har vi store problemer med å få en "begrenset konto" til å hoste og joine. Spessielt i COD. Feilen som vi får er ofte "couldn't write to Hunkusage.dat" Jeg har prøvd å endre på denne fila ved avmerke for "skrivebeskyttet", men det går ikke.

Min midlertidlige løsning er å legge inn to versioner av COD. En til Administrator og en til Bruker.

Ang dette, har det noe å si om vi velger å gjøre filene til administratoren privat? Hvordan kan vi endre dette?

Ang pinnacle studio 9 så vil programmet ikke fungere hos bruker. Den funker helt glimrende hos administrator. Det som skjer hvis jeg starter programmet hos bruker, er at pc-en låser seg!

Har også vært inne på "lokal sikkerhetspolicy". Der sjekket jeg med sikkerhet og div andre underkategorier. Jeg fant da mappen med "programvarebegrensinger" og trodde problemet var fikset en gang for alle. Dessverre finner jeg disse innstlingene en smule avanserte. :blush:

Dermed forblir dette problemet uløst. Noen som vil hjelpe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noe hjelp å få eller? :) Har fått fiksa feilen med COD. En trengte bare å slette hunksage.dat fila for systemet.

Hadde vært ypperlig om det hadde vært mulig å lage en backupprofil til medlemmene hvis kontoen er skikkelig herpa opp. Hvordan gjør en det? Hvis en bruker systemgjennopprettning reagerer det med de andre kontoene... :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har alle medlemmene hver sin konto? Siden du vil kunne lage en backup for de diverse medlemmenes kontoer.

Ang. PS9: Det har antageligvis noe med at PS9 skal skrive til en logg fil e.l., men henger seg siden brukeren ikke har rettigheter til dette. Det du kunne gjort, hadde vært og satt den begrensede brukeren med alle rettigheter til PS9 mappa. Da med Administrator kontoen :) . Prøv det og kom med mer info ;) .

Lenke til kommentar

Oki, men åssen setter jeg at medlemmene har rettigheter til PS9 mappa?

Fant det ikke ut.

Hva mente du med å opprette backup? Hvordan gjør en det?

Har laget "skrivebord-backup" ved å gå inn å¨egenskaper-->tema og lagre som. På den måten har jeg en backup av skrivebordet, men det funker ikke like bra. Det beste hadde vært å kunne sette alt AKKURAT slik det var før. Håper du forstår hva jeg mener.

En liten ting til: Når de medlemmene kommer på klubben, hender det at de drar over filer fra pc-ene i dataklubben. Av og til blir det rot. Noen deler mappa og glemmer og huke av for "ikke gi tilgang til å slette" (enkelt og greit ;) )

Hvordan setter en passord slik at de IKKE kommer inn på dataklubbens delte dokumenter? Og vil det få konsekvenser hvis vi "hoster" spill? Vil de andre bli nekta tilgang?

Lenke til kommentar

Ang. tilgang, så må du bruke avansert fildeling (Verktøy -> Mappealternativer -> Ta vekk huken på "Enkel fildeling").

Du skal nå høyreklikke på en mappe og velge fanen "Sikkerhet". Der kan du gi de forskjellige brukerene rettigheter til de forskjellige mappene. Jeg regner med at medlemmene ikke er så barnslige at de utnytter denne muligheten. Snakker da om sletting av filer, o.l.

Lenke til kommentar

Oi! Her var det mange muligheter! Jeg er redd for at medlemmene er barnslige. Hadde det vært mulig å legge inn en "ikke slett" oppføring?

Du vet altså ikke om det er mulig å opprette en "backupprofil" for bruker (Medlemmene?) Finnes det andre lure alternativer? Alle spillene er hos administratoren. Derfor har vi gjort det slik at medlemmene spiller gjennom snarveier. Noen programmer funker ikke, som ST9 osv, men det ser ut til å bli fikset! ;)

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har alle medlemmene hver sin konto? Siden du vil kunne lage en backup for de diverse medlemmenes kontoer.

Ang. PS9: Det har antageligvis noe med at PS9 skal skrive til en logg fil e.l., men henger seg siden brukeren ikke har rettigheter til dette. Det du kunne gjort, hadde vært og satt den begrensede brukeren med alle rettigheter til PS9 mappa. Da med Administrator kontoen :) . Prøv det og kom med mer info ;) .

4694312[/snapback]

hei, åssen gjør jeg dette? Er veldig usikker på hvor jeg skal begynne. Jeg finner ikke hvor jeg legger brukere tilgang til mappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...