ostehøvel Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Har en gammel HP Vectra VLi8, Pentium 3 450 mhz maskin Harddisken jeg bruker er en maxtor 6 gb, Formatert. Det er da ikke noe operativsystem og jeg prøver å installere Win XP pro. Men jeg velger å boote fra cd-rom og den eneste meldinga jeg får opp er: Invalid System Disk Replace the disk, and then press any key På boot freq. kan jeg velge å boote fra: ATAPI CD-ROM REMOVABLE DEVICE HARD DRIVE Jeg har prøvd alle, men uansett hva jeg velger så får jeg denne meldinga: Invalid System Disk Replace the disk, and then press any key Har satt in xp cd'en men den samme meldinga kommer opp uansett.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 har du glemt en floppy i diskettstasjonen? Hvis ikke kan du teste xp sine setup disker (6-8 (husker ikke helt) disketter som kan laste setup til windows xp) Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Diskettstasjonen er tom... Hvor får jeg tak i disse setup diskene? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 kan du boote fra en win98 cd? Eller har en win98 boot diskett? Da kan du starte installasjonen fra dos. Boot til command med cdrom støtte. Gå til win98 mappa på cd romen, der må du starte en exe fil som jeg ikke husker hva heter i farten (noe med file). Sett inn winxp cd'en. Skift til denne, gå til i386 mappa og skriv winnt. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) hvordan booter jeg fra dos? eller med kommando linje? Endret 16. juni 2005 av hans33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå