Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett med trådløst nettverkskort

Anbefalte innlegg

Tidligere koblet jeg meg til internett med én maskin og delte det med en annen maskin ganske enkelt med krysskabel. Nå står maskinene slik at jeg ikke kan legge kabel, men begge har trådløst nettverkskort. Kan jeg dele internett uten annet utstyr enn disse kortene?

Jeg har også en tredje maskin som ikke har trådløst nettverkskort. Kan jeg gjøre slik:

Maskin 1 kobler seg på internet.

Maskin 1 deler internett trådløst med maskin 2.

Maskin 2 kobles med krysset kabel til maskin 3.

Maskin 3 får da internet fra maskin 1 gjennom maskin 2.

Får dette noe konsekvens for å være active på DC?

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er vel å kjøpe en trådløs router. Det koster ikke all verden. Det er noe som heter ad-hoc på trådløse nettverkskort, men det er vel bare for to nettverkskort kan kommunisere med hverandre. Når en tredje part kommer inn må det investeres i router.

Lenke til kommentar
Det beste er vel å kjøpe en trådløs router. Det koster ikke all verden. Det er noe som heter ad-hoc på trådløse nettverkskort, men det er vel bare for to nettverkskort kan kommunisere med hverandre. Når en tredje part kommer inn må det investeres i router.

Hvordan setter man opp ad-hoc?

Jeg kan egentlig klare meg med at å koble sammen to av maskinene.

Lenke til kommentar

Woho, jeg klarte det!

Jeg har koblet slik:

~~~~~ = trådløst

-------- = kabel

Modem----laptop1~~~~laptop2

Nå har jeg internet på laptop2 også.

Men er det en ting til jeg håper å klare:

Modem----laptop1~~~~laptop2----Stasjonær(uten trådløst kort).

Jeg prøvde å koble slik med krysset kabel fra laptop2 til stasjonær. Jeg fikk delt filer mellom de to, men fikk ikke internet på den stasjonære. Når jeg på laptop2 prøvde å velge "Tillat andre nettverksbrukere å koble seg til gjennom denne maskinens internet-tilkobling", får jeg en feilmelding hvor noe av teksten er tilfeldige tegn. Det kommer også noe om IP-konflikt på laptop1. Jeg har også prøvd nettverksbro, men det gikk heller ikke.

Er det noen som vet hvordan jeg kommer videre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...