Kealle Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Heisann Lillebroren min kjøpte seg en MEDION pc med 512 mb ram, Pentium 4 3,4 ghz, TvTunerkort og 250 GB S-ATA disk på OBS for 7500,- Dette var et utrolig godt tilbud. Vi fikk pcen hjem og den gikk som ei klokke. Var utrolig kjapp og alt funket som bare det. Så skulle han flytte pcen. Han koblet alt fra, og koblet det til på det nye stedet. Han koblet til skjermen tilslutt og skrudde på pcen, det som nå skjer er at skjermen går i vilemodus med en gang. DVS det kommer ikke opp noe tilgang til BIOS eller noe når man skrur på pcen. I tillegg virker det som om pcen henger seg i oppstartsfasen. For vanligvis når man skrudde på denne pcen så gikk prosessor viften skikkelig fort i begynnelsen (5-6 sekunder), så roet den seg ned og lastet inn windows. Nå kommer det altså ikke noe bilde, og prosessor viften jobber som bare det helt til man skrur av pcen igjen. Jeg åpnet den og sjekket at ingen ledninger hang og slang, eller hadde løsnet, det var ikke noe unormalt i kabbet. Hva kan dette være? Hvis det er noe galt pleier det jo somregel å komme varsellyder fra pcen, men ingenting skjer her. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Prøv og ta skjermkortet ut og inn av porten. Reset BIOS kan du også prøve. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Hvordan resetter jeg bios? Pins? Skal forsøke å ta ut hele skjermkortet, og dytte det inn igjen. Kanskje det er dette som sitter løst? Det som er rart er at ikke pcen kommer seg forbi "oppstarts" fasen hvor viften går på turbo... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 alt virket jo sist så hvis ikke noe er løst eller skadet siden han har vært for kjapp og dunket det i noe så kan du jo prøve å koble ut alle ledningene og sette de inn igjen, eventuelt prøve maskinen der den først stod hvis det er noe i ledningsnettet. Deretter kan du sjekke ut garanti veed åpning av kasse, ryker den så må du vurdere om det er verdt det Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Han har jo allerede åpnet kabinettet, så evt garanti der er nok "brutt" hvis det er en slik merkelapp som står der. Resetting av BIOS gjøres som regel ved flytting av en jumper, ja. Det står nok i manualen til hovedkortet hvordan man resetter BIOS. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Nå har jeg funnet ut at det er skjermkortet som lager problemene. Når jeg tar ut skjermkortet, så indikerer alle lyder fra pcen at den booter på normal måte, problemet er jo bare at jeg ikke ser noe. Da er vel hele vitsen med pc borte hehehe... Når jeg setter inn skjermkortet igjen så begynner viftene å kjøre turbo igjen osv. Dette er kjemperart. Noen som har vært borti deffekte skjermkort og kan fortelle meg hvordan pcen oppfører seg med disse tilkoblet. Eller er det noen her som har teorier om hva som kan ha skjedd/skjer?? Takk på forhånd. MVH Kealle Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 ser du har kontrollert kabler, men har i endel tilfeller sett der atx kontaktene(psu/hk) har løsnet litt grunnet mothakene ikke er i lås. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Kablene er greie, har tittet på de, problemet er at pcen booter når jeg tar ut skjermkortet. Men da ser jeg ikke noe. Når jeg setter i skjermkortet igjen så booter ikke pcen, men alle viftene setter seg i turbo og blir stående til man skrur av pcen igjen. Skjermen er også svart. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 har du manualen ? se om du finner reset jumperen ved siden av batteriet, prøv å komme i bios, ellers er det vel beste løsningen å gå om obs , når den ennå er ferskvare Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Det fulgte ikke med manual til maskinen. Dette er veldig rart, men man kommer ikke inn i bios, fordi maskinen henger seg før bios når kortet er i, det eneste som starter er viftene, med en gang man tar ut kortet booter pcen vanlig. Spørs om ikke OBS får besøk av angrefrist mannen her. Så får man heller sende inn noen til å kjøpe en ny. Hehehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå