Dahle Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hei! jeg har et lite problem her... når jeg ikke har i windows cden min så kommer det feilmelding der windows skal loade om at jeg ikke har instalert noe opperativsystem.. men, når jeg hiver i cden booter den fint som bare det.. noen som har peiling på hva som kan feile pcen? *rive seg i håret* Mvh Dahle Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Er harddisk som 1.st boot device? Hvis ikke, sett harddisken til å være første oppstartsenhet i BIOS. Velg også korrekt rekkefølge på harddiskene i BIOS hvis du har mer enn en harddisk. Hvis det ikke funker, så ville jeg prøvd å "reparere" Windows med cd'en. Du skal få det alternativet før du formaterer Windows inne i installasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
Dahle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 hmm ok.. skal teste.. men, det repair greiene.. hvordan funker det då? Lenke til kommentar
Dahle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 gikk ikke så bra det... tok en fixboot på den også.. gjorde ikke store nytten Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 hva slags disk er det? som nevnt høres det ut som om disken ikke er med i bootrekkefølgen. Den pleier å være floppy, cdrom og harddisk. Men dette forutsetter at det ikke er noen floppy i under boot, og heller ingen cdr. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Selv om man har "feil" bootrekkefølge, skulle jo ikke det ha noe å si. Det bestemmer bare hvilken rekkefølge den skal lete etter boot-system. Først floppy, så CD-ROM, så Harddisk. Hvis ikke en bootdisk finnes på cd eller floppy, booter den fra HD'n uansett..så her det noe annet muffens tror jeg. Endret 16. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Dahle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 jepp.. har 2 WD Disker og en cdrom prim.master for seg selv og disk2 og cdrom for seg selv.. har floppy og men, når jeg ikke har i cd eller diskett så får jeg feilmelding der windows skal begynne å laste... har nå satt disse settings i biosen.. boot1: hdd0 boot2:hdd1 boot3:cdrom. Lenke til kommentar
Dahle Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 hmmm. no har jeg kavet med dette en stund vrid på instillingene med hardiskene og formatert ca. 5 ganger til og med testet en annen windows cd.. ingen av de nevnte fungerte.. testet også og instalere på pri.slave men, samme problemet oppstod. så jeg er ganske rådvill. hvis noen har vært borti dette så setter jeg stor pris på noen flere tips. Mvh Dahle Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Du har 2 harddisker og ein cdrom Primary Master IDE: disk 1 Primary slave IDE -tom- Secondary Master Disk 2 Secondary slave CD-rom I Bios på bootsekvens kva står der: 1. bootdevice? 2.bootdevice? 3 bootdevice? Rekner med at CD-rom står som eit av valga men kva står på dei andre? HDD1 bør også stå i dei valga. Lenke til kommentar
Dahle Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 1:hdd0 2:hdd1 3:cdrom merkelige greier.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå