Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi har satt opp en e-post server (Exchange) i vår bedrift. Den har stort sett tilfredsstilt alle våre behov til nå, med tanke på deling av diverse.

 

Derimot er det ett "stort" problem. Vi finner ikke en grei måte å følge opp e-post som kommer til '[email protected]'. I.o.m. vi alle er mye på farten, er det ikke en god løsning å dedikere denne adressen til en bestemt person.

 

Derfor lurer jeg på, er det mulig å sett opp noe som gjør at vi kan "sjekke ut" mailen. Altså, i form av en avkryssingsboks eller noe lignende, som gjør vi ser hvilke e-post som er tatt hånd om, ikke bare e-post som er lest.

 

Hvis det er noen som har erfaring med gode løsninger rundt 'firmapost'/'post', setter jeg stor pris på svar!

 

 

Mvh,

Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har på avdelingen vår en fellesmail hvor alle i avd. har blitt gitt spesiell tilgang til den, der har vi hver vår egen mappe slik at den som tar mailen flytter den til sin egen mappe.

 

litt manuelt, men det fungerer meget bra

 

regler og sånt fungerer heller dårlig på fellesmapper dog, skulle gjerne spilt av en lyd eller lignende når en mail ankommer fellesboksen.

Lenke til kommentar

Vi kjører noe av det samme systemet på jobben hvor vi har en fellesmappe til slik post, og det som er besvart/håndtert flyttes til en undermappe sammen med et eventuelt svar. På denne måten bevares historikken åpen for alle med tilgang.

Lenke til kommentar
Du kan også vurdere et ticket-system.

Kanskje mest vanlig for support-adresser, men e-posten distribueres gjennom et system til samtlige som skal få den. Og når de svarer så blir svaret sendt til alle, samt historikk lagret i (typisk) et webgrensesnitt.

Jeg har akkuratt begynt å teste otrs, det er et open source webbasert ticket håndteringssystem som fungerer veldig bra. Alle ansatte kan få tilgang, evt. med forskjellige rettighetsnivåer, og du dersom email blir liggende for lenge hos den som har begynt så kan andre varsles og evt. overta slik at dere alltid svarer innenfor den fristen dere gir dere selv.

 

Les mer om tilgjegnelig funksjonalitet her : http://otrs.org/feature/

 

Otrs er på versjon 1.3 nå, 2.0 beta er ute og kommer i endelig versjon om ca. 1 mnd.

 

:water

Lenke til kommentar

Mener du dersom exchange sjekker en pop-konto og henter mail derfra?

 

Så vidt jeg husker har det ingen betyding for hvor fort en mail blir tilgjengelig i en exchange konto om kontoen er en pop eller imap. Exchange vil uansett oppfatte Otrs som en helt vanlig pop-klient som sjekker mail mot en pop-konto, og bør all mail som har kommet til serveren umiddelbart være tilgjengelig for Otrs.

 

:water

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...