Gå til innhold

Hjelp til ny PC?(Krav: BF2 uten prob. +- 7-8000,-)

Anbefalte innlegg

Har planer om en solid oppgradering nå. Er så lenge siden jeg har holdt på med dette at jeg er helt utdatert... :blush:

Er det noen her som kunne tenke seg å hjelpe meg med et nytt oppsett? Det jeg trenger er prosessor, hovedkort, ram og skjermkort. Trenger muligens ny strømforsyning og.

Kravene jeg stiller er at dette oppsettet skal kunne kjøre spill i klasse med Battlefield 2 på høy grafikk uten problemer.

På forhånd takk! ;)

Endret av skiern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noen personlig erfaring med dette oppsettet? Vil ha en ganske støysvak løsning og, men dette er ikke et absolutt krav.

Hva er fordeler / ulemper med Intel kontra AMD? Hva tilsvarer denne AMD-prosessoren du har satt opp i hastighet i forhold til en P4-CPU?

Har AGP blitt utdatert siden sist jeg var borti dette?? :ermm: Er det PCI Express x16 som gjelder isteden nå?

Mange spørsmål her, men håper noen gidder å svare :thumbup:

Budsjettet mitt tilsier at jeg ikke bør gå over 7-8000,-

Lenke til kommentar
Har du noen personlig erfaring med dette oppsettet? Vil ha en ganske støysvak løsning og, men dette er ikke et absolutt krav.

Hva er fordeler / ulemper med Intel kontra AMD? Hva tilsvarer denne AMD-prosessoren du har satt opp i hastighet i forhold til en P4-CPU?

Har AGP blitt utdatert siden sist jeg var borti dette?? :ermm:  Er det PCI Express x16 som gjelder isteden nå?

Mange spørsmål her, men håper noen gidder å svare  :thumbup:

Har haugevis med erfaring fra forumet,så jeg vet hva som er bra og ikke. :)

Eneste som bråker på det systemet jeg har satt opp er den lille viften på hovedkortet.

Det fikser du med en slik eller en slik.

Du skal bruke pc'en til spill ikke sant? Da er det ingen tvil om at du bør gå for AMD. AMD knuser Intel på spill. Se for eksempel på denne testen der de tester AMD vs Intel i Half-Life 2.

Resultatet taler for seg selv.

Edit:Siden du har 7-8000 å bruke,så kan du kjøpe en litt større cpu.

Hvilket kabinett har du? Hva med å kjøpe et nytt?

En SATA 2 harddisk bør du også kjøpe hvis du ikke har SATA disk fra før?

Her har du en til AMD vs Intel test. Resultatene taler for seg selv her også. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Har AGP blitt utdatert siden sist jeg var borti dette?? :ermm:  Er det PCI Express x16 som gjelder isteden nå?

Mange spørsmål her, men håper noen gidder å svare  :thumbup:

Har haugevis med erfaring fra forumet,så jeg vet hva som er bra og ikke. :)

Eneste som bråker på det systemet jeg har satt opp er den lille viften på hovedkortet.

Det fikser du med en slik eller en slik.

Du skal bruke pc'en til spill ikke sant? Da er det ingen tvil om at du bør gå for AMD. AMD knuser Intel på spill. Se for eksempel på denne testen der de tester AMD vs Intel i Half-Life 2.

Resultatet taler for seg selv.

Edit:Siden du har 7-8000 å bruke,så kan du kjøpe en litt større cpu.

Hvilket kabinett har du? Hva med å kjøpe et nytt?

En SATA 2 harddisk bør du også kjøpe hvis du ikke har SATA disk fra før?

Her har du en til AMD vs Intel test. Resultatene taler for seg selv her også. :)

Jeg har et Chieftech Midi-tower. Fant ikke no bilde eller mer info om det nå. (er på jobb) Syns egentlig det er et helt greit kabinett. Er faktisk ikke sikker på det ang disken, men regner med det er ATA.

Har en "gammel" IBM Deskstar 160GB. Mener du den bør byttes ut? Hva er fordelene med SATA 2 da? (Så slipper jeg å google,hehe)

De testene gir klart uttrykk for at AMD er bedre ja...Men går nok for en som er et hakk kjappere enn den du satt opp. Er disse komponente "midt på treet", eller blir dette en veldig kjapp og god løsning?

Fikk ikke svar på dette istad: Har AGP blitt utdatert siden sist jeg var borti dette? Er det PCI Express x16 som gjelder isteden nå?

Lenke til kommentar

En SATA 2 disk er en god del raskere enn en IDE disk. AGP er ikke utdatert,men det er PCI-E som er det nyeste og beste. Du kan lese mer om SATA/IDE og AGP/PCI-E her.

Systemet jeg har satt opp er midt på treet,men noe av det absolutt beste du får i din prisklasse.

En ting er sikkert,du blir fornøyd med det systemet jeg har satt opp...hvis ikke er du EKSTREMT kresen.

Jeg har glemt å spørre tidligere,har du tenkt til å overklokke?

Lenke til kommentar

Har lært massevis på en liten stund jeg nå :thumbup: Jeg burde vel investere i en SATA 2 disk og, gidder du finne frem en på 160-200GB som duger? Og jeg er ikke spesielt kresen, har sitti på en AMD 1.4GHz altfor lenge nå,hehe..

Regner ikke med at jeg kommer til å overklokke dersom systemet er såpass "gromt" at jeg ikke får behov for det.

Er ganske noob på sammensetting av PC, men byr det på no spes problemer? Har selvfølgelig installert Ram, HDD, skjermkort osv.

Lenke til kommentar
Har lært massevis på en liten stund jeg nå :thumbup: Jeg burde vel investere i en SATA 2 disk og, gidder du finne frem en på 160-200GB som duger? Og jeg er ikke spesielt kresen, har sitti på en AMD 1.4GHz altfor lenge nå,hehe..

Regner ikke med at jeg kommer til å overklokke dersom systemet er såpass "gromt" at jeg ikke får behov for det.

Er ganske noob på sammensetting av PC, men byr det på no spes problemer? Har selvfølgelig installert Ram, HDD, skjermkort osv.

Denne disken er god og stillegående.

Hvis du skal overklokke bør du ha bedre ram. For eksempel disse.

Her er en pc-bygger guide. :thumbup:

SLI (Scalable Link Interface)

Dette er en teknologi fra nVidia som gjør at du kan kjøre

to skjermkort sammen og dermed få bedre ytelse.

Lenke til kommentar
Forresten; Hvor stor PSU krever dette oppsettet? Tror den jeg har er på 300W.

Er den bra nok?

300 watt er ikke nok nei.

Minstekravet til X800XL er 350 watt. Hvis du i tillegg skal overklokke blir 300 watt alt for lite.

PSU av god kvalitet er viktig. Ikke fall for fristelsen og kjøp den billigste (NorthQ og Q-Tec).

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det var jo en dårlig graf for å vise ytelsen. Der er det bare Pentium D som blir brukt ser du, og den vil jo yte dårlige på singel-tråd aplikasjoner enn de Pentium 4 som er litt høyere klokket. Og så er det vel ikke bare spilling som har med ytelse og gjøre.

Lenke til kommentar

DU! INTEL og AMD er to helt forskjellige prossesorer som ikke er ment til de samme tingene

- AMD er spille CPU som du burde gå for hvis du skal bruke pc'en til ca 75% spilling.

- INTEL er en CPU som man bruker til media og litt spilling.

Jeg vil anbefale deg å gå for Intel hvis du ikke er den hardcore spiller'n hvis du er det så gå for AMD da er det den du vil bli mest fornøyd med! :thumbup:

Jeg fikk den nye pc'en min i går å i den har jeg valgt å går for intel p 4 fordi at jeg spiller ikke så mye, men jeg redigerer mye bilder og film.. Jeg testet Doom 3 på systemet det gikk som varm kniv i smør :w00t: Er en 3.0ghz CPU som jeg har:P

Lenke til kommentar

Her har du en til AMD vs Intel test.  Resultatene taler for seg selv her også.  :)

Det var jo en dårlig graf for å vise ytelsen. Der er det bare Pentium D som blir brukt ser du, og den vil jo yte dårlige på singel-tråd aplikasjoner enn de Pentium 4 som er litt høyere klokket. Og så er det vel ikke bare spilling som har med ytelse og gjøre.

I forhold til prisen,så er en Athlon 64 cpu uslåelig.

Som du ser så er det også en Intel Pentium Extreme Edition 840 med i testen og den koster tross alt godt over 8000 kr.

Trådstarter spør etter en pc som yter godt i Battlefield 2 og som koster ca 8000.

Da er en Athlon 64 cpu helt klart det beste valget.

Det er ikke diskuterbart en gang. :)

Lenke til kommentar

Som du ser så er det også en Intel Pentium Extreme Edition 840 med i testen og den koster tross alt godt over 8000 kr.

Trådstarter spør etter en pc som yter godt i Battlefield 2 og som koster ca 8000.

Det er ikke diskuterbart en gang. :)

Nå må du følge med. Pentium D klokker bare fra 2,8Ghz til 3,2Ghz og er derfor ikke noe å sammenligne med. Pentium 4 6+0 yter mye bedre enn Pentium D.

Bare Pentium D som er tatt med i testen du viste. Jeg vet jo at AMD64 er bedre i spilling, men du gir et litt feil inntrykk. Pentium D er ikke spillprosessorer. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke diskuterbart en gang.  :)

Nå må du følge med. Pentium D klokker bare fra 2,8Ghz til 3,2Ghz og er derfor ikke noe å sammenligne med. Pentium 4 6+0 yter mye bedre enn Pentium D.

Bare Pentium D som er tatt med i testen du viste. Jeg vet jo at AMD64 er bedre i spilling, men du gir et litt feil inntrykk. Pentium D er ikke spillprosessorer. :)

Gir helt feil inntrykk. Og en del av poenget er; P4 6*0 yter BRA NOK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...