SkyMarshall Arts Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Ja tenkte jeg skulle starte en tråd som har funket bra i de fleste andre forum som har noe med gaming å gjøre. Det heller er ganske enkelt; Man tar vinnerspillet fra posten over, og legger til et eget valg - gjerne med en forklaring på hvorfor du valgte akkurat det spillet. Og slik går det. Jeg skal begynne nå, og svare meg selv så dere skjønner tegninga. Hvis dette blir regnet som en telletråd, så kan en moderator flytte det til en annen kategori om ønskelig. --------------------------- Quake vs. Doom 2 Endret 16. juni 2005 av SkyMarshall Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Quake definitivt. Doom var for all del underholdende når det kom, men Quake revolusjonerte meg rimelig hardt når det introduserte genial VIRKELIG 3D-grafikk. Quake vs. Quake 2 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Quake igjen, Quake 2 var også moro - men det slår fortsatt ikke den følelsen jeg hadde når jeg spilte igjennom Quake. Quake vs. Duke Nukem 3D (og sånn fortsetter det ... deres tur) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 HL vs HL2 Spilte ikke 1'ern så mye, men likte nok den bedre faktisk. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 HalfLife 1. HalfLife 2 var bra det, men det slår nok ikke eneren uansett. (Husk at du må bruke vinnerspillet fra posten over som en av valgene dine, derav versus;) HalfLife vs. Soldiers of Fortune Lenke til kommentar
TST Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Artig konsept, men selv om dette ikke nødvendigvis er off-topic, så flyttes til det "annet"-kategorien under "off-topic" fordi det regnes som en telletråd. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Halflife grunnet alle moddene. f.esk cs hl vs farcry Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Half-life, p.g.a at dette ganske enkelt er en klassikker som revolusjonerte FPS-spillene. Half-life vs CS Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 HL fordi CS er fullt av drittunger og det er generelt ett kjedelig spill,i mine øyne. HL vs Call of Duty Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Hmmmmmmmmmm! Ja det blir jo selvfølgelig HalfLife, men Call of Duty har en genial multiplayer som slår både HLDM og CS. Men det blir uansett HalfLife, for det er svært lite som slo moroa med det spillet når det kom. Sleit meg gjennom hele driten med en Pentium 150 med Voodoo-kort husker jeg. Men moro var det gett. HalfLife vs. Soldiers of Fortune Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Half life her også. Slik jeg husker det, var HL et langt og godt spill, med prima grafikk for sin tid, og en god stemning. AI-en til soldatene var også helt utrolig. De løp unna, flanket deg, kastet granater, og var generelt sett et helvete å ha med å gjøre. Half life vs. System shock 2. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Systemshock 2 er utvilsomt valget mitt. Det er det mest creepy FPS/RPG-spillet ever. Musikken er perfekt, bygd opp for det meste av skumle lydeffekter, men også frenetisk techno-musikk i kampens hete. Husker spesiellt helt i starten, når man har gått rundt uten å se et eneste monster ei god stund, lært hvordan man bruker Skill upgrade-boksene, oppgradert noen skills..musikken er bare sci-fi ambient..så går man mot døra ut til basen..plutselig..bråstopp. Ser et gjennomsiktig spøkelse som står og klager med ekkel "baklengs"-stemme og forsvinner igjen. Kommer seg ut..plutselig går tempoet på musikken opp, og man møter sin første mutant. Adrenalinkick av de sjeldne. Ikke minst når man begynner å skjønne at Shodan, den syke AI'n ikke er der for å hjelpe deg men bare bruker deg som en brikke i et spill om å ta over verden. Du har ingen annen utvei enn å hjelpe henne, og VET at hun ser deg uansett hvor du er gjennom overvåkningskameraene. Hun popper opp når du minst venter det med sin syke datastemme og rakker ned på deg eller gir deg ros. For ikke å snakke om rommet når man møter Shodan face to face første gang i 4. etasje. Plutselig forandrer hele rommet seg til digre TV-skjermer, alle viser bilde av shodan samtidig..helt psycho. Eller de apene som har psi-abilities. Skumleste monstrene noensinne med de syke apeskrikene man hører på lang avstand. Såvidt man tør å bevege seg. SS2 er også mye mere RPG enn FPS pga alle statsene og skillsene. Jeg pleide å utvikle en uber spellcaster/hacker (altså rene psi disipliner) istedet for å kjøre inn skill points på våpen..fantastisk spill som fortsatt kan spilles nå til dags uten å virke altfor utdatert. Finnes en grafikkmod også som reskinner de fleste monstrene til mye bedre textures. Systemshock 2 vs. Deus Ex Endret 16. juni 2005 av Bitex Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Japp, går for System Shock 2 jeg også. Det var faktisk ganske skummelt også det spillet der. Men likte oppbygginen av spillet, var litt innovativt på visse området også - pluss at grafikken var ganske greit hightech til den tiden å være. System Shock 2 vs. Metal Gear Solid Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Definitivt "Metal Gear Solid"! Metal Gear Solid er genialt, orginalt, topp spillbarhet, komplisert og innvikla historie som går over flere spill, grafikken var på topp da det kom ut i 1998! Det er rett og slett et perfekt spill etter min mening! Metal Gear Solid vs. Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå