Gjakmarrja Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Chipsett viften min på A8N SLI-Delux korte mitt durer og bråker noe helt for jævlig... Når maskinen starter piper den som en gris, og jeg får opp advarsel om at chipsett fanspeed to low... Jeg holder et øye med tempen på chipsettet, så jeg går ikke fra dataen i tilfelle den skulle kubbe helt.. Kulelagrene må være ødelagt... ikke så rart med tanke på at den går med 9500rpms til vanlig... Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe ny eventuelt merke og produktnummer? Og hvordan jeg kan endre hastigheten på den... 9500 er altfor mye...? Takk for svar UPDATE Jeg ringte komplett.no med en gang den begynte og bråke, forklarte problemet. Og support duden skulle sende meg en ny med en gang.. ' Men viss jeg ikke får endra hastigheten kommer korte til å "voldta", den neste vifta og så er det noen så vet hvordan jeg kan endre hastighet? Skulle nesten tro det var et mer eller mindre kjent problem fra før! Endret 16. juni 2005 av chills Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Er det ingen innstillinger i BIOS da? Har du prøvd SpeedFAN? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Er det ingen innstillinger i BIOS da?Har du prøvd SpeedFAN? nope, skal sjekke bios så snart jeg starter maskinen på nytt... Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 hmm, hva kontakt har vifta? du kan alltids bruke en Zalman fan mate, eller en viftestyring i 5,25 " bayen. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Eller du kan kjøpe en passiv kjøleribbe som passer på dette hovedkortet uten noe problem. Den både kjøler bedre og bråker ikke i det hele tatt. Tenker på denne. Hvis du leter litt rundt her på forumet så ser du at det er flere andre som har gjort det, med godt resultat. Lenke til kommentar
ftrydal Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg har samme hovedkort og byttet chipsetviften ut umiddelbart med en passiv kjøler fra Zahlman. Virker som en drøm.... Jeg har også en Zalman CNPS7700B på CPU'en noe som gir rikelig med luft over den passive kjøleren, samt at den er utrolig stille. Kan anbefales!! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Bestiller meg sikker en passiv kjøler viss den ny viften bråker like mye Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 ja, passiv kjøler er smart, men når du først skal montere ny kjøler, skaff deg en tube artic silver eller lignende. knallbra kjølepasta!!!!!! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det blir sannsynligvis litt klipping med en (relativt) stor passiv kjøler på et nForce4 SLI-hovedkort, men ikke la det stoppe deg. Så lenge tempen er god er alt i orden. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Det blir sannsynligvis litt klipping med en (relativt) stor passiv kjøler på et nForce4 SLI-hovedkort, men ikke la det stoppe deg. Så lenge tempen er god er alt i orden. Klipping..... hva mener du med det? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hei. Har også byttet ut den originale vifta med den passive ribba fra Zalman. Det du bør være obs på, er at den ikke klarer å holde tempen like godt som den originale, chipsettet på mitt hovedkort ble ca. 5 grader varmere etter byttet.. Og ja, jeg brukte AS5.. Så nå ligger tempen på rundt 44 grader, men det ble stillere da.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hei. Har også byttet ut den originale vifta med den passive ribba fra Zalman. Det du bør være obs på, er at den ikke klarer å holde tempen like godt som den originale, chipsettet på mitt hovedkort ble ca. 5 grader varmere etter byttet.. Og ja, jeg brukte AS5.. Så nå ligger tempen på rundt 44 grader, men det ble stillere da.. Min ligger på ca. 47 grader og då går viften på 9200rpms så det blir stor forbedring med kjøler fra Zalman... Har nettopp bestille passiv til både chipsett og CPU Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tror ikke du helt forsto situasjonen her: Jeg hadde ca 39 grader på chipsettet med den originale viften, og fikk ca 44 med den nye ribba fra Zalman.. Du med en temperatur på 47 med vifta, vil sannsynligvis få en temperatur på over 50 grader med denne ribba.. Og hva pokker mente du med passiv kjøler på CPUen? Skal du koke den eller? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Tror ikke du helt forsto situasjonen her: Jeg hadde ca 39 grader på chipsettet med den originale viften, og fikk ca 44 med den nye ribba fra Zalman.. Du med en temperatur på 47 med vifta, vil sannsynligvis få en temperatur på over 50 grader med denne ribba.. Og hva pokker mente du med passiv kjøler på CPUen? Skal du koke den eller? Ikke akkurat passiv, men en stor kobber klump som tilsier at jeg lavere rmps p[ vifta! Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har et spørsmål til dere med Asus A8N baserte hovedkort. Kan dete ta på selve ribba på chipsettet med fingeren uten at det er så varmt at dere brenner dere? Har en BIOS som sier 34 grader på "motherboard", men tar jeg på ribba med fingeren så brenner jeg meg. Dette er original vifte på A8N-SLI. Mistenker om hovedkortet er litt defekt, ingen overklokking heller. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg hørte med Netshop om den Zalman kjleren, og de mente den ikke var god nok. men man kan vel kansje montere på en stillere vifte på den...? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Problemet er at med den utformingen den passive kjøleren fra Zalman har, skal det godt gjøres å få montert en vifte på den.. Da må du isåfall klippe bort noen pinner, og så er vi jo tilbake til det med viftestøy da.. EDIT: Det er vanskelig å få tak i så små stille vifter.. Endret 20. juni 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg hørte med Netshop om den Zalman kjleren, og de mente den ikke var god nok. men man kan vel kansje montere på en stillere vifte på den...? Humbug og pølsevev, denne kjøleren er mer enn bra nok forutsatt at du ikke skal overklokke som en nyklekt albatross. Orginalvifta er bare søppel uansett, skal vedde på det er høyere temp med den enn med den passive kjøleren om man sammenligner etter 6 måneder. Den saken der blir slitt fort. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Men husk at den zalman ribba går ikke sammen med Skjermkort som benytter seg av enorm kjøling. Mitt HIS x800xl passer ikke iallefall ikke med zalman kjøleren. Kollisjonen er såpass stor at det nytter ikke å feste kjøleren på kanten. Da må du isafall kappe MASSE av høyden. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Dette er mye mulig. Har selv ingen problemer med mitt MSI GF6800GT kort, men å kjøre tospann med slike kort tror jeg går ad undas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå