Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen henger seg opp ved oppstart

Anbefalte innlegg

For å begynne helt fra starten: For ca en måned siden ble den gamle PCen min ganske herpa. Sånn ca 9/10 ganger jeg startet den gikk alt gruelig tregt da jeg kom inn i windows. De fleste windows"programmer" som "mine nettverkssteder" og slikt tok ca 2 min hver seg å åpne. Disse 9/10 gangene ville ikke antivirusen eller brannmuren skru seg på. Jeg formaterte partisjonen med installerte programmer og windows ca 4 ganger, og beholdt partisjoner med "dødt" materiale uten hell. Alt var like galt. Så jeg bestemte meg for å bytte ut innmaten i PCen. Jeg kjøpte meg nytt hovedkort, skjermkort, RAM, strømforsyning og DVD-brenner. Alt fungerte helt fint helt til i går kveld. Da kom symptomene tilbake. Ca 9/10 ganger jeg starter PCen går det gruelig tregt og ingenting fungerer som det skal og når jeg prøver å starte på nytt låser dataen seg ved bakgrunnsbildet uten start-meny eller andre former for ting å gjøre.

Jeg prøvde å legge inn java i går siden jeg ikke hadde det fra før. Så det virker nesten som at det har noe med saken å gjøre. Derfor prøvde jeg et gjenoppretningspunkt før jeg la inn java. Funka ikke.

Hva gjør jeg? Hva er problemet? Virus? Noen som har samme erfaring? Vær så snill og hjelp meg! Gidder ikke mer drit nå... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva for disker har du, og cpu ?

Eneste gangen jeg hadde det problemet var nettopp løsningen du testet, og legge inn java. virker som om NAV krever det, da den aldri startet når jeg ikke hadde lagt inn java. Har du forresten prøvd og fjerne programmer under oppstart ?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

CPU er AMD Athlon 64 3200+. Harddiskene TROR jeg det er 7200 rpm på og den ene er på 80 GB og den andre på 120 GB.

Alt fungerte HELT fint fram til jeg prøvde å legge inn java i går. Ikke et eneste problem. En ting skal være sagt da: Hver gang jeg starter kommer det opp sånn "Windows-installasjon". Der virker det som NAV prøver å legge inn ett eller annet, fordi hvis det er en av de ti gangene det funker kommer det opp "NAV doesn't support this installation" eller no. Kan det være en løsning??

Under oppstart har jeg NAV, msn og prog for trådløst nettverk. Ikke stort med andre ord...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...