Gå til innhold

Et billig lydkort til Z-5500?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da kjøper jeg det vist jeg har penger nokk! Men vill jeg merke stor forskjell på det jeg har nå og et Creative Audigy 2 ZS på et Z-5500?

Det er jeg ikke sikker på faktisk, men man skulle jo tro det :p

Er så lenge siden jeg skifta, så jeg husker ikke :p

Jeg tror også at Audigy 2 har en egen lydprosessor på kortet som betyr at ikke CPU må ta seg av lydprosesseringen. Rett meg om jeg tar feil...

Jeg tror uansett ikke at du kommer til å angre på det.

Det finnes sikkert tester som dokumenterer en betydelig forskjell mellom audigy 2 og live 5.1

Se på tomshardware f.eks. Mener å huske at jeg så noe der.

Lenke til kommentar
Da kjøper jeg det vist jeg har penger nokk! Men vill jeg merke stor forskjell på det jeg har nå og et Creative Audigy 2 ZS på et Z-5500?

Det er jeg ikke sikker på faktisk, men man skulle jo tro det :p

Er så lenge siden jeg skifta, så jeg husker ikke :p

Jeg tror også at Audigy 2 har en egen lydprosessor på kortet som betyr at ikke CPU må ta seg av lydprosesseringen. Rett meg om jeg tar feil...

Jeg tror uansett ikke at du kommer til å angre på det.

Det finnes sikkert tester som dokumenterer en betydelig forskjell mellom audigy 2 og live 5.1

Se på tomshardware f.eks. Mener å huske at jeg så noe der.

Takker for det!

Jeg og lurer om det er en egen lydprosessor på kortet?

Lenke til kommentar
Du kan jo ta en titt på Creative Audigy 2 ZS. det er billig

Har selv Audigy 2 zs sammen med z-5500 å jeg må vel si meg førnøyd. Men Audigy 2 zs støtter ikke coax eller optisk som z-5500 gjør, bare analog tilkobling(som z-5500 også gjør). Jeg merker litt susing når høytalerne er på men ikke spiller. Det er bare litt, men det er nok til at jeg slår de av.

Konklusjonen er at du ville fått klarere lyd med et lydkort som støtter digital inngang(etter det jeg har hørt, av andre). Men da må du gjerene en del opp i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...