Gå til innhold

til alle som er gla i RÅE 3D-demoer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-23 10:58, Kaptein_S skrev:

Jau...

Lurer på om de tror denne introen er en ultrakomprimert .MPG fil eller noe i den dur?

Kaptein_S

Jeg tror det egentlig er en lang sekvens med CAD-bilder.

Slike bilder kan jo lages bare med rette og buede streker, og streker tar jo ikke stor plass. Saa det er ikke saa vanskelig aa forstaa da, siden mesteparten av tingene som vises er en form for streker.

Lenke til kommentar

Angående 20 mb i N64 cardridgene, så ligger veldig mye mer i rom på konsollen. Der har man bl.a. standard modeller for mennesker og masse textures osv. Alle algoritmer for beregning av 3d modellene ligger også der. Akkurat som Direct3d.

Dermed er det ennå mer imponerende det som ble laget på Amigaenes demo compoer i 40k og 4k(!) konkurransene. Man hadde nemlig ingen ferdige rutiner for beregning av 3d grafikk, så det måtte også lages.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 18:46, Jannis-15 skrev:

alle som vil se en RÅ 3D-Demo på 15 minutter kan sende meg en mail: [email protected]

filen er på 64Kb, den ble laget under en konkuransje i USA om hvor mye det gikk an å få ned i 64Kb, den karen som laget denne filen klarte å få utrolige 1,9Gb(!) ned til 64Kb!!

Jeg tror nok du blander kortene her ved å si at man har pakket 1,9Gb til 64Kb. Hadde folkene her klart dette så kunne de solgt algoritmen sin og levd fett på betalingen resten av livet.

Det jeg mer tror på er at dette ville kanskje tilsvart 1,9 Gb hvis man hadde laget det samme ved å rendre og lage en f.eks. avi-fil.

Lenke til kommentar

det er ikke snakk om bra komprimering her, verken i 64kb filen eller n64 spillene - det er snakk om hvor vanvittig talentfulle pcspillutviklere er til og lage spill som tar veldig mye ekstra plass... ikke snakk om 30000:1 komprimering men 1:30000 ekspandering eller hva det heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...