Gå til innhold

til alle som er gla i RÅE 3D-demoer


Anbefalte innlegg

Bortsett fra at den avsluttet med "bluescreen" er jeg ganske imponert over den siste demoen (fr-019)

 

Noen som vet noe om teknologien som "pakker" dette sammen? 1.9GB til 64Kb er fortsatt umulig i mitt hode.. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Noen som vet noe om teknologien som "pakker" dette sammen? 1.9GB til 64Kb er fortsatt umulig i mitt hode.. :smile:


 

Tror du heller skal spørre deg; hva er det med denne demoen som trenger 1,9GB?

 

Som mange andre - blir du nok lurt, om du tror det her er pakket 1,9GB ned til 64KB.

 

Se på hva som finnes der ute, og spør deg heller om det er mulig lage ett lite program som genererer store filer :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 02:20, Dr.X skrev:

Jeg kan nesten ikke tro pä det!!! 1945600 Kilbyte til magre, besjedne 64 Kilobyte!!! Det mä väre pä grensene til det som er mulig med "zipping".. Helt crazy mä jeg si!



 

Uff, saa lettlurte folk er.

 

Det er forskjell paa det aa komprimere 1,9Gb til 64kb, og det at et 64kb stort program kan generere 1,9Gb.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-22 19:03, Dr.X skrev:

Tviler pä at den kan väre sammenlignbar med 3DMark2001Se när den bare er 64(!) Kb!! helt RÄ kan den ikke väre eller? Er den "pen" ä se pä?



 

se på zelda ocarina of time til n64, det spillet er jo bra stort med stemmer og store områder og masse slikt men tar kun 20 mb for det.

pc ting tar unødvendig mye plass, sikkert langt over 10 ganger mere enn det det kunne eller burde vært.

jpg filer tar f.eks veldig mye mindre plass en bitmap filer, men kvaliteten er vel like bra på begge?

Lenke til kommentar

den 30000:1 konversjon var veldig drøy, dem sammenligner jo seff med de filtyper osv som tar mest plass, tror jeg. uansett så er det veldig mye de har fått innpå 64kb i forhold til dagens standard til pc, til konsoll (iallefall n64) så koder de spillene slik at de tar lite plass. zelda ocarina of time tar f.eks. kun 20 mb.

Lenke til kommentar

Å skrive at denne demoen er 1.9GB pakket ned til 64kb er helt idiotisk!!! For å ta et exempel: Jeg kan laget et program på 2kb som viser navnet mitt blinkende på skjermen i tilfeldige farger i en loop... Skal en bruke samme tenkemåte på dette programmet som folk gjør på denne intoen blir jo programmet EVIG stort... Det som tar plass er texturer, musikk osv... IKKE koden!

 

GET IT?

 

Kaptein_S

Lenke til kommentar

Imponerende. Uansett om Kaptein-S ikke synes det er bra (lag noe like bra på 64 KB selv så skal vi ta deg seriøst, inntil du klarer det å bare ler jeg av din sjalu sutring), så var dette utrolig. Programmet tar jo ikke mer plass enn standardminnet på en Commodore 64. Hvordan i h*****e er det mulig?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 09:35, Afseth skrev:

Imponerende. Uansett om Kaptein-S ikke synes det er bra (lag noe like bra på 64 KB selv så skal vi ta deg seriøst, inntil du klarer det å bare ler jeg av din sjalu sutring), så var dette utrolig. Programmet tar jo ikke mer plass enn standardminnet på en Commodore 64. Hvordan i h*****e er det mulig?


 

Hey!

 

Det jeg mente var at kode tar liten plass! Ikke at dette "ikke er bra"! Jeg bøyer meg i støvet for alle som klarer å kode og pakke så effektivt! Både de på c64 og pc...

Det som er litt sørgelig er at du ikke tar poenget mitt...

 

Kaptein_S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...