moyd Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Leser litt rundtomkring at folk har fått en bedre deal ved å ringe Dell og snakke med en kundebehandler en prisene som er oppgitt på nettsidene. Jeg mistenker dette for å være bull (iverfall for privatmarkedet), men vil gjerne bli motbevist.. Så dersom du personlig har opplevd dette så skriv i denne tråden. Skriv også hvor mye avsalg du fikk. Ikke skriv om fetteren til en kamerat av deg som gjorde dette, KUN personlige erfaringer. Vurderer nemlig å bestille meg en X1 i løpet av kort tid og da er det greit å vite om jeg har noe å gå på Gjentar: KUN PERSONLIGE ERFARINGER Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Fikk for denne for 18 000 kr ved og ringe til dell. Har ikke kjøpt den men det var jo bedre pris en nettet. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 fikk tilbud på en x1 til 14 219,- på nettet men på tlf klarte jeg og presse prisen ned til 13000 på samme pc med samme specs. "eksta utstyr" i tilleg til standard x1: 512mb ram eksta 6cell batteri. så i de fleste tilfeller så klarer du og presse litt på prisen men ikke forvent deg noen ekstreme beløp eneste jeg gjorde var og si att jeg også hadde sett på en annen pc som hadde lignende specs og størrelse som var et par lapper billigere. mvh: nokiakiller Lenke til kommentar
Recon Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ringte en selger for å stille et enkelt spm ang XPS2. Han starta med å slå av 3000 før jeg hadde fått stilt spørsmålet mitt engang. Han var faktisk til og med enig i at deres skjermer var endel svakere enn Sony og Toshiba sine. Tror jeg skal prate mer med ham. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jobber i en middels bedrift, og ja, vi ringer inn å bestiller, slik at vi får PC'ene billigere. Men så bestiller vi jo en del PC'er også Fettern til en kamerat av meg, gjør dette ofte :!: Neida, på privatmarkedet vet jeg faktisk ikke. Men hvorfor skulle dette være så merkelig? Jeg kjenner folk som går rundt å pruter i masse butikker, (morfarn min er god på slik ) og de får faktisk varen billigere. Er sikker på at du klarer å prute litt hos komplett også, om du ringer inn å prater med de. Sikkert ikke like mye som du kan få hos Dell, men det er fordi Dell har mer å gå på, på de fleste modellene sine. Vi er for dårlig på å prute i Norge. (Kanskje skal prute litt på norvegian jeg tenkte kjøpe idag?) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg har også opplevd at dette virker når deler er priset urimelig høyt. (Klagde f.eks. på en dvdbrenner som de skulle ha 2000 for når den kostet 600 i butikken og fikk 1400 i avslag på den) er bare å være på hugget og prøve seg, men for all del ikke krev gull og grønne skoger. Det er grenser for hva du kan be om Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det er i alle fall ingenting å tape på å prøve seg. Jeg bestilte to bærbare til jul for 1,5år siden gjennom firma til fatter. Ringte inn og de slo av 2000,- (5-6%) uten at jeg egentlig spurte om annet enn pris på to alternativer. Skal man kjøpe noe så skader det ikke å ringe, det er mennesker du prater med og de har tydelig rom for å slå av litt. Men det er selvfølgelig forskjell på å kreve prisavslag og prutte litt med glimt i øyet.. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det er grenser for hva du kan be om Dette gjelder da også bedrifter. 2000 for en dvd brenner? Lenke til kommentar
moyd Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Interessant.. Takk for svar, da blir det nok bestilling pr telefon på meg.. Trodde ikke Dell så seg tjent med slik da dette utvilsomt vil føre til at flere ringer inn for å "prøve seg" som tar tid hos kundebehandlerene og til slutt fører til lavere marginer.. Dette må jo før eller siden gi seg utslag i prisene og da har man en forsterkende tendens.. Meg: "En kamerat av meg fikk tilbud om X1 m 512ram og 6celler batteri for 13000, klarer du å gi samme prisen?" <- Nå er vi blitt kamerater nokiakiller Endret 16. juni 2005 av moyd Lenke til kommentar
Recon Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Selv tror jeg hadde funnet sammenlignbare maskiner hos andre leverandører og brukt de for å trekke prisen ned. Lenke til kommentar
moyd Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Selv tror jeg hadde funnet sammenlignbare maskiner hos andre leverandører og brukt de for å trekke prisen ned. Om du har noen sammenlignbare maskiner som er billigere vil jeg gjerne høre om de.. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Bestilte ein X1 for nokre dagar sidan. Fekk den ca. 1300,- billigere enn prisen på web sa. Dvs. 15 000,- for ein X1 med 768MB minne og 3års ulykkesforsikring. Snakka med ein utruleg hyggeleg konsulent i ca. 35minutt, der han i tillegg fortalde meg om ledige stillingar og litt tips i tilefelle eg skulle finne på å søke jobb hjå dei. edit: Fekk faktisk maskina i dag. Tre dager frå eg bestillte til den kom på døra. Ikkje ille. Endret 16. juni 2005 av nmedaas Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Snakka med en hyggelig kan hos Dell for 3 minutter siden angående Dell X1. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe billigst mulig fra dell med 256ram og kjøpe ram til 1400,- hos komplett. Isteden fikk jeg oppgradering fra 256 til 1280 for 1500,- fra Dell. Denne oppgraderingen ser ut til å koste 3 787,- online. God service! Bra dell! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det funker så godt som alltid når varen har vært billigere før. F.eks. LCD-skjermene fyker opp og ned i pris, og du kan lett få den til hva den kostet i forrige uke da de hadde tilbud.. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Så konklusjonen er enkelt å greit: Ring eller send en mail å prøv! Sannsynligvis blir det billigere, det blir iallefall ikke dyrere! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jo mer du handler for, jo mer rabbat får du. Bestilte via telefon men fikk ikke så mye rabbat, ho sa ho måtte fulge webprisene og at Dell ikke var noen "discount shop" Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jo mer du handler for, jo mer rabbat får du. Bestilte via telefon men fikk ikke så mye rabbat, ho sa ho måtte fulge webprisene og at Dell ikke var noen "discount shop" Det spørs jo litt på hvem du treffer antar jeg. Jeg bestilte jo fra bedrift også, så mulig det hjelper på. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Nja. Eg presenterte meg ikkje som bedrift. Fekk litt avslag aligavel. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg kjøpte Powerbooken min med litt ubevisst pruting. Jeg kjøpte en Superdrive for prisen av en Combo med studentrabatt... Lenke til kommentar
Recon Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jo mer du handler for, jo mer rabbat får du. Bestilte via telefon men fikk ikke så mye rabbat, ho sa ho måtte fulge webprisene og at Dell ikke var noen "discount shop" Det er da man sier: Takk, men da ringer jeg på nytt og prater med en selger som er interessert i å selge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå