Swafty Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Velg NEC1770NX som LCD skjerm ja. Har nylig anskaffet den selv og merker ingen forskjell fra min CRT i forhold til spill, ingen ghosting. Diggere og se på med LCD skjerm også. Sapphire skal være et bra valg. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Er det første innlegget ditt det du har tenkt å kjøpe kan jeg si det HK er høl i huet å kjøpe Hadde ikke tatt den rammen heller og ei en raptor Hiv ut necen med en benq også Okey, da har jeg tatt til fornuften og slengt inn et DFI LANPARTY nF4 SLI-DR hovedkort istedet. Når det gjelder harddisk valgene mine står jeg fast ved de, men hva er galt med RAM'en? jeg synes du har anbefalt denne rammen uttalige ganger? Hadde som sagt tenkt å kjøpe Benq brenneren, men når ikke å vente til den kommer på lager.... desverre. Endret 19. juni 2005 av Mataya Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har ikke anbefalt den rammen. Hadde heller gått for denne om du har råd: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780 Dog har du noen overklokkingsram, men da krever det at du har vifte mot de: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6146 Men jeg sitter jo og vurdere noen billig ram i mitt oppsett og da Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har ikke anbefalt den rammen. Hadde heller gått for denne om du har råd: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780 Dog har du noen overklokkingsram, men da krever det at du har vifte mot de: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6146 Men jeg sitter jo og vurdere noen billig ram i mitt oppsett og da Da var det bare jeg som husket litt feil da Men nå la jeg den førstnevnte ramen din da jeg har hørt mye bra om den. Alternativet til denne er vel Kingston HyperX, men etter å ha lest noen reviews ser det ut til at de begge er like bra "from stock", men OCZ klokker bedre. Når det gjelder HD så tenker jeg litt nå på å kanskje kjøpe en Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA til systemdisk kombinert med den jeg allerede har tenkt til å bruke til lagring(Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA II). Begrunnelse: Hitachi sin disk har utrolige accestider og passer til OS disk, mens Samsung disken har veldig bra filoverføringshastighet. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg mener du bør ha NCQ på diskene dine når du først kjører en lagringsdisk og har invistert i et NF4 basert kort på AMD .) Er dette gresk for deg så ta en titt på S-ata guide under guider Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hva med et Nvidia 6800GT istedenfor et x800xl ? GT klokkes lett til ultra, og du har mulighet for å kjøpe et til kort og sette i SLI.. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg mener du bør ha NCQ på diskene dine når du først kjører en lagringsdisk og har invistert i et NF4 basert kort på AMD .) Er dette gresk for deg så ta en titt på S-ata guide under guider Hvis du ser f.eks. her så ser du at den har den raskeste overføringshastigheten til en 7200 disk hittil målt. Hva er da vitsen og absolutt ha NCQ? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Native Command Queing (NCQ) Kort sagt er NCQ en teknikk som øker harddiskytelsen. For å beskrive NCQ kan vi sammenligne med en heis. Tenk deg en heis som ikke stopper dersom noen vil på underveis, men hver person som bruker heisen fraktes uavbrutt til den etasjen de skal til. Heisen returnerer så til den etasjen der neste person trykket på knappen for så å frakte denne til bestemmelsesstedet. Dette gjentas for hver person som benytter heisen. Nå er heldigvis dagens heisteknologi kommet lenger enn dette - heisen stopper dersom noen vil på i mellomliggende etasjer. Dagens harddisker derimot, leser/skriver i den rekkefølgen instruksjonene blir gitt. Hvis dataene på harddisken var plassert i samme rekkefølge som programmene hadde behov for å hente dem i, hadde det ikke vært noe problem. Men siden dataene på disken kan ligge spredd på over hele platen, oppstår det forsinkelse ved at lese/skrive-hodene må forflytte seg til riktig sted og platen må rotere til dataene befinner seg under lesehodet. NCQ gjør at instruksjoner om lesing og skriving av data enten utføres umiddelbart eller ordnes i kø, alt etter som hva som er mest gunstig. Dette bestemmes internt i disken på bakgrunn av hvordan dataene er plassert på platene i forhold til lese-/skrive hodenes plassering. Det tas hensyn både til å minimere rotasjonsforsinkelse og søketid. NCQ reorganiserer altså instruksjonene om lesing/skriving slik at disse utføres i den rekkefølgen som gir minst forsinkelse. Gjennom NCQ reduseres behovet for flytting av lese-/skrive-hodene noe som også har mindre mekanisk slitasje som bi-effekt. SATA-II-spesifikasjonene omhandler "ordning" av inntil 32 instruksjoner i "køen". Siden det bare er harddisken selv som kjenner plasseringen av lesehodene har man i NCQ også overlatt til harddisken å styre DMA (direct memory access) uten programvareinnblanding. Dette kalles FirstParty DMA. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hva med et Nvidia 6800GT istedenfor et x800xl ? GT klokkes lett til ultra, og du har mulighet for å kjøpe et til kort og sette i SLI.. Hei SLI interreser meg ikke i det hele tatt, og hvis du ser på hvilken spill jeg har tenkt å spille så vil x800xl ha et klart overtak over 6800gt. x800xl klokker forøvrig også veldig bra. Lenke til kommentar
whom Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Mekket sammen en handlekurv til deg med mitt forslag. Ville anbefaft deg å gått for noe alà den. Du tenger ikke bruke mer penger enn det, å bruke mer er nesten bare å sløse Rammen jeg valgte er særdeles billig og BH-5 er som kjent et av de beste brikke å klokke bare dem får nok volt, noe DFI-hovedkortet er spandasjen med. DFI hovedkortet har SLI, noe som du kanskje ikke trenger, men du betaler ikke mye mer for det, og DFI-Lanparty er det beste overklokkingkortet med spekket av fine funksjoner. Og SLI er ingen dum ting på ha hvis du skulle ende på Nvidia neste gang. Venice 3000+ gir mye, mye mer for pengene etter klokk enn 3700+ San-diego. Så gå for 3000+ og en kvalitets lcd skjerm heller X800XL gir masse for pengene. Du bør gå for powercolor versjonen som jeg ser du har valgt. Den skal kunne klokkes lengre og være stillere (ikke at du måtte bry deg) Kabinett er smak og behag, men jeg liker den store plassen til Stacker. Raptor er etter min mening ikke verdt pengene og bråker for mye. Anbefaler deg å kjøre Hitachi-disken som har sinnsykt lav søketid (resulterer i rask oppstart) som OS-disk og stille Samsung-disken som lagringsdisk. Kapasiteten bestemmer du selv. Viktig med en stabil PSU, og ingen tvil om at det er akkurat det OCZ psuen er Alternativt kan du gå for Mist 500w på microplex. Totalen på oppsettet ble 13501,- Du kan presse prisen ned igrann ved å gå for bare 1stk 250GB-disk. Om du velger seagete, samsung eller Hitachi, har ikke så mye å si bare det er s-ata2. Lykke til Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Takk for langt og fyldig svar Deuz Men dette er jo akkurat det jeg har tenkt på å bestille, med untak av prossesor, RAM og kabinett? Jeg har ihvertfall bestemt meg nå for at jeg blir å kjøpe Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA til systemdisk og Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA II til lagring. I tillegg vil jeg vel også gå for en OCZ PSU da disse er av svært høy kvalitet. Men kan jeg da velge OCZ ModStream 520W istedet for PowerStream? regner med at det er like god kvalitet og ytelse på begge, men med ModStream får jeg i tillegg en modulær PSU slik at jeg slipper så mange kabler. Nå begynner vel pcen snart og bli ferdig, og det eneste jeg mangler er en ordentlig CPU-kjøler. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Reinsdyr Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 det nye opsettet ser ok ut. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Dog har du noen overklokkingsram, men da krever det at du har vifte mot de: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6146 OCZ VX PC4000 er bortkasta når man har Twinmos Speed Premium BH5 ' -- Skal du ikke ha nVidia-skjermkort så er det ikke vits med SLI-DR, med mindre du trenger RAID. Endret 19. juni 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Dog har du noen overklokkingsram, men da krever det at du har vifte mot de: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6146 OCZ VX PC4000 er bortkasta når man har Twinmos Speed Premium BH5 ' -- Skal du ikke ha nVidia-skjermkort så er det ikke vits med SLI-DR, med mindre du trenger RAID. Takk for at du la merke til det. Da bytter jeg til DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D Men jeg er litt usikker nå - hva ville dere valgt av DFI LANPARTY og MSI K8N Neo4 Platinum? Mangler fremdeles CPU kjøler, ingen som vet om en bra en som vil passe til mitt system? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Mangler fremdeles CPU kjøler, ingen som vet om en bra en som vil passe til mitt system? Denne kanskje? Har ikke så mye peiling på det bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Mangler fremdeles CPU kjøler, ingen som vet om en bra en som vil passe til mitt system? Thermalright XP-120 med en justerbar vifte er den beste luftkjøleren du får,men den er dyr. Lenke til kommentar
whom Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Mangler fremdeles CPU kjøler, ingen som vet om en bra en som vil passe til mitt system? Thermalright XP-120 med en justerbar vifte er den beste luftkjøleren du får,men den er dyr. Det sies så, men velg kopper som leder varme bedre. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Takk for svarene... Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Thermalright XP-120, men jeg må fremdeles finne en vifte å sette på den. Kan noen si meg den beste vifta til å sette på denne kjøleren? Lurer fremdeles på om jeg skal kjøpe DFI LANPARTY eller MSI K8N Neo4 Platinum, og jeg har enda ikke fått noen tilbakemeldinger på PSU'en Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Da har jeg bestemt meg for å kjøpe Thermalright XP-120, men jeg må fremdeles finne en vifte å sette på den. Kan noen si meg den beste vifta til å sette på denne kjøleren? Microplex anbefaler denne viften til XP-120. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Okey, da var oppsettet så og si ferdig, og jeg har tenkt å bestille imorn. Hvis det er noe mer som må endres så vær så snill å si ifra! Klikk for å se handlevogn DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D AMD Athlon 64 3700+ "San Diego" OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 PowerColor Radeon X800 XL 256MB PCI-E Samsung SyncMaster 793DF Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA II Nec ND-3540A Lian Li Miditower, Aluminium, Sort OCZ ModStream 520W Thermalright XP-120 MIST 120mm vifte Endret 21. juni 2005 av Mataya Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå