Gå til innhold

Ny Socket-939 15k Gamer/Overklokking/RedigeringsPC

Anbefalte innlegg

Hey!

Har lenge hatt planer om å kjøpe meg en ny pc, og har endelig klart å skrapt sammen nok penger.... ;)

Pcen skal bli brukt til mye forskjellig, blant annet gaming, videoredigering, overklokking og 3dsMax! Kommer hovedsaklig til å spille BF2 og Source.

Har satt opp et forslag under som viser alt jeg vil ha, så hvis dere kan si generelt hva dere synes om pcen - og hvis det er noe som er feil, eller det er noe som dere ville hatt forandret, så si hvorfor og kom med forslag.... Budjsettet på pcen ligger rundt 15k.

Klikk for å se handlevogn

DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

PowerColor Radeon X800 XL 256MB PCI-E

Samsung SyncMaster 793DF

Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA II

Nec ND-3540A

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

OCZ ModStream 520W

Thermalright XP-120

EDIT: La til PowerColor sitt x800 XL kort istedet for Sapphire sitt

EDIT2: La link til vannavkjøling jeg har tenkt å kjøpe

EDIT3: La til OCZ RAM

EDIT4: Bestemte meg for å ikke kjøpe vannavkjøling, men heller finne meg bra luftkjøling.

EDIT5: Forandret på redigeringen min i håp om at flere vil svare.

EDIT6: La til DFI LANPARTY nF4 SLI-DR

EDIT7: La til AMD Athlon 64 3700+ "San Diego"

EDIT8: Byttet ut Raptor disken med Hitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA

EDIT9: La til Modstream PSU

EDIT10: La til Thermalright XP-120

Endret av Mataya
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey!

Har lenge hatt planer om å kjøpe meg en ny pc, og har endelig klart å skrapt sammen nok penger.... ;)

Pcen skal bli brukt til mye forskjellig, blant annet gaming, videoredigering, overklokking og 3dsMax! Kommer hovedsaklig til å spille BF2 og Source.

Har satt opp et forslag under som viser alt jeg vil ha, så hvis dere kan si generelt hva dere synes om pcen - og hvis det er noe som er feil, eller det er noe som dere ville hatt forandret, så si hvorfor og kom med forslag.... Budjsettet på selve pcen ligger rundt 13k og i tillegg kommer vannavkjøling og kabinett.

Klikk for å se handlevogn

Hovedkort:

Har lest en del reviews av dette kortet og det ser ut til at det er noe av det raskeste 939 kortet man får tak i foreløpig. Det har ikke så mange funksjoner som en del andre kort, men jeg tror ikke jeg har behov for alt. Alternativet ville vært å kjøpe MSI K8N Neo4 Platinum.

ABIT Fatal1ty AN8

Prossesor

Tror kanskje jeg må velge en annen CPU siden jeg har tenkt å klokke, hva synes dere?

AMD Athlon 64 3500+ ''Venice''

Minne:

Disse er vel veldig bra til mitt formål?

Kingston HyperX DDR400 1024 MB Ultra Low Latency (2x512)

Skjermkort:

Hadde først tenkt å kjøpe et x850 XT, men er vel ikke vits å bruke pengene på det aller nyeste. Dette duger vel like greit...

Sapphire Radeon X800 XL

Skjerm:

Samsung SyncMaster 793DF

Harddisker:

Systemdisk

Western Digital Raptor 73,4 GB

Lagringsdisk

Denne er jo utrolig rask i overføring av data, og alternativet er vel Hitachi DeskStar T7K250 som har raskere accestider, men ettersom jeg allerede har en raptor som systemdisk vil vel denne være det klokeste valget til lagring...

Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA II

DVD-Rom:

Hadde jo tenkt å kjøpe den nye BenQ DW1640 brenneren, men har ikke tid til å vente til den kommer på lager; dermed blir det vel naturlig å kjøpe en Nec ND-3540A?

Nec ND-3540A

Strømforsyning:

Her er jeg faktisk ikke helt sikker på hva jeg skal velge. Jeg har sett en del på Hiper HPU-4B580 og OCZ PowerStream 520W eller OCZ ModStream 520W, og i tillegg vil vel mange anbefale MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA . Men uansett vet jeg ikke hvilken jeg skal velge, kan dere anbefale noen av disse?

Vannavkjøling

Dette er vel et veldig bra sett. Velger å ikke å kjøpe i løse deler, da jeg ikke er flink på dette området og tror dette er mer sikkert.

MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad.

Skjermkortkjøler

Skal jeg kjøpe en vannblokk til skjermkortet, eller skal jeg bare kjøpe en slik?

AC skjermkortkjøler,VGASilencer ATI5, r2

Kabinett

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

Da er det bare å kommentere å si hvis noe må endres eller legges til! :thumbup:

La meg først rose deg for grundig bruk av emnefelt og grundig post :)

1. Heller MSI K8N Neo4 Platinum, Fata|1ty er overpriset og støyer som en djevel :)

2. Var jeg deg, ville jeg heller kjørt 2x 300(eller 250)GB Maxtor DiamondMax10 S-ATA 7200rpm 16mb cache. Disse diskene vil gi deg betydelig mer lagringsplass (noe man alltid trenger :p), og 16mb cache gjør dem også til gode OS-disker. De vil i alle tilfeller yte meget godt, godt nok.

3. Lian Li er gode kabinetter, men etter min mening for høyt priset (jeg vet jeg får Lian Li-fancluben etter meg nå, faktum er at jeg er medlem av denne klubben :p). Vurder i alle fall et Cooler Master Stacker. Billigere og mer plass.

Ellers er dette et godt oppsett, liker fornuften i å ikke kjøpe X850XT PE, mange mangler denne fornuften.

Lenke til kommentar
La meg først rose deg for grundig bruk av emnefelt og grundig post

1. Heller MSI K8N Neo4 Platinum, Fata|1ty er overpriset og støyer som en djevel

2. Var jeg deg, ville jeg heller kjørt 2x 300(eller 250)GB Maxtor DiamondMax10 S-ATA 7200rpm 16mb cache. Disse diskene vil gi deg betydelig mer lagringsplass (noe man alltid trenger ), og 16mb cache gjør dem også til gode OS-disker. De vil i alle tilfeller yte meget godt, godt nok.

3. Lian Li er gode kabinetter, men etter min mening for høyt priset (jeg vet jeg får Lian Li-fancluben etter meg nå, faktum er at jeg er medlem av denne klubben ). Vurder i alle fall et Cooler Master Stacker. Billigere og mer plass.

Ellers er dette et godt oppsett, liker fornuften i å ikke kjøpe X850XT PE, mange mangler denne fornuften.

1. Når det gjelder prisen, så vil jeg spare 190 kr på å kjøpe MSI-kortet... Men skal jeg virkelig bytte til det må jeg først vite om det er verdt det. Jeg bryr meg ikke om støy, og i tillegg har fatal1ty kortet enormt overklokkingspotensiale med mye bedre BIOS osv. Hvis noen mener jeg har feil her så si ifra.

2. Med 2x250 vil jeg få 180 GB mer en ved mitt opsett men jeg synes at 250 GB + 70 GB er mer en nok for meg, og i tillegg får jeg jo mye bedre ytelse. Samsung disken er jo også S-ATA II.

3. Det er mange som synes Lian Li er overpriset ja, men saken er at dette kabinettet er så genialt fordi det er klart til å montere radiator på toppen. I tillegg har jeg ikke noe imot å betale litt ekstra for å få et kabinett med skikkelig kvalitet. CM Stacker vil jeg ikke ha pga. det er Full Tower.

Endret av Mataya
Lenke til kommentar

Kjøpt for all del PowerColor sitt X800XL istedet, bedre og roligere kjøler :)

Tror og det hovedkortet vil bråke endel, så du kan med hell finne et annet kort med nForce4 og kun én PCI Express x16 plass og passiv kjøling. Da vil du bli litt mer fornøyd. Men om støy ikke betyr noe, så kan du gå for hovedkortet du allerede har satt opp. Ellers vil kanskje en 17/19" LCD være noe, eller en Dell 20" til 5500 (mener den koster det) ettersom oppsettet ditt ellers var ganske rimelig tror jeg..

Lenke til kommentar
Hva med denne dvd-brenneren i stedet:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=31430

Som jeg sa lenger opp har jeg ikke tid til å vente på denne brenneren.... ;)

Kjøpt for all del PowerColor sitt X800XL istedet, bedre og roligere kjøler

Tror og det hovedkortet vil bråke endel, så du kan med hell finne et annet kort med nForce4 og kun én PCI Express x16 plass og passiv kjøling. Da vil du bli litt mer fornøyd. Men om støy ikke betyr noe, så kan du gå for hovedkortet du allerede har satt opp. Ellers vil kanskje en 17/19" LCD være noe, eller en Dell 20" til 5500 (mener den koster det) ettersom oppsettet ditt ellers var ganske rimelig tror jeg..

Etter å ha lest en del reviews fant jeg ut at det er best å kjøpe PowerColor sitt ja :) Den var både best til å klokke, i tillegg til at den er stille og billigst av alle sammen...

Når vi snakker om skjermen så vet jeg at det er kjipt og kjøpe seg en 17" CRT skjerm i disse tider, men jeg har bare ikke råd til å kjøpe meg en LCD. Du sier at oppsettet mitt var ganske rimelig, men da glemmer du nok at jeg skal kjøpe kabinett og vannavkjøling som blir å koste 4k....

Lenke til kommentar

Jeg leste nok ikke så nøye nei :p

hehe. Men du finner gode LCD til underkant av kr 2000. Husker ikke merket, men er på Komplett og er ganske så bra mener jeg å huske..

Tok feil, de kostet 2395 nå.. Da kan du i så fall kjøpe en Samsung 710T :)

Koster 100-lappen mer, men er verdt det, helt klart :)

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Jeg leste nok ikke så nøye nei :p

hehe. Men du finner gode LCD til underkant av kr 2000. Husker ikke merket, men er på Komplett og er ganske så bra mener jeg å huske..

Hmmm..

Jeg tror ikke jeg vil kjøpe meg en billig LCD-skjerm, da jeg er ganske kresen på etterslep osv. Jeg vil heller kjøpe meg denne billige CRT-skjermen og vente til jeg får penger til å kjøpe en ny LCD-skjerm etter sommeren kanskje.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner prioriteringen din.

Vannkjøling til 2400 kr,et kabinett til 1800 kr og en kjip crt skjerm til 1000 kr.

Etter min mening er skjermen noe av det viktigste med en god pc,det er tross alt den du skal sitte å se på flere timer hver dag.

Jeg hadde en veldig god crt skjerm,men byttet til NEC 17" LCD MultiSync 1770NX. Det angrer jeg ikke et sekund på. Ville aldri hatt den gamle crt skjermen tilbake.

Men men...vi har alle forskjellige prioriteringer. :)

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg ikke helt skjønner prioriteringen din.

Vannkjøling til 2400 kr,et kabinett til 1800 kr og en kjip crt skjerm til 1000 kr.

Etter min mening er skjermen noe av det viktigste med en god pc,det er tross alt den du skal sitte å se på flere timer hver dag.

Jeg hadde en veldig god crt skjerm,men byttet til NEC 17" LCD MultiSync 1770NX. Det angrer jeg ikke et sekund på. Ville aldri hatt den gamle crt skjermen tilbake.

Men men...vi har alle forskjellige prioriteringer. :)

Grunnen til at jeg ikke vil ha LCD-skjerm er at jeg ikke klarer etterslep osv. En CRT er fortsatt mye bedre til gaming enn en LCD-skjerm. Hadde jeg hatt lyst på en LCD-skjerm ville jeg selvfølgelig ha prioritert annerledes :yes:

Lenke til kommentar

Okey,

nå har jeg laget en egen topic for vannavkjøling som jeg har tenkt å kjøpe her, og jeg ville vært takknemlig hvis jeg kunne fått noen flere tilbakemeldinger. Har enda ikke funnet ut hvilken PSU jeg skal kjøpe f.eks. :hmm:

Endret av Mataya
Lenke til kommentar

Nå har jeg forandret en del på oppsettet igjen, og har bestemt meg for å droppe vannavkjølingen. Hadde tenkt å bestille i kveld, så hvis dere kan si om dette går sammen og vil fungere hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
hvor er det endelige oppsettet ditt?

Regner med at du ser jeg har en tråd om maskin gående?

Hva mener du med det endelige oppsettet?

Det eneste jeg mangler nå er en PSU og så må jeg enda finne en bra kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...