jocke Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Kom i år opp i Mediekunnskap 4 i muntlig eksamen sammen med 5 andre. Vi ble delt i grupper på 2 og 2, og ble dermed totalt 3 grupper. Hver gruppe skulle lage sin egen reportasje, mellom 1 og 2 minutter. Dette skulle til slutt sammenføres med resten av gruppene, og det skulle lages en nyhetssending med ankermann og hele pakka. Jeg selv ble meget fornøyd med det endelige resultatet, men kritikk mottas med STOR takk! Skyt! http://jocke.duckparty.net/filer/nyhetene-mk4.mov (sorry for eventuelle skrivefeil - er meget trøtt i skrivende stund) edit: filmen er ikke ferdig opplastet før om 20-25min. dvs rundt 02:10. Endret 15. juni 2005 av jallakim Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Da var filmen ferdig opplastet. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 tok litt plass ja Holder på å laste den ned nå og skal sjekke Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Tja. Eg venter med kommenteringa til eg får ein med lyd Ikkje bruk AAC. For all del. -- Drittformat. Bruk no MP3 eller Ogg Vorbis, noko som alle kan spele (ja, ikkje WMA heller, det er like vondt som AAC). Dessutan hadde det ikkje gjort noko om de hadde komprimert han betre; det gjer ikkje noko om de gjer sjølve oppløysinga mindre; trur det kan gjere filmen mykje meir tilgjengeleg for nedlasting 175mb er ikkje småsakar over nett. Det eg såg no gjer meg interessert i å kome med eit par kommentarar, eg såg eit par ting eg ville ha kommentert: men som sagt. Vil sjå han med lyd helst. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Knallbra! Jeg er riktig imponert over hvor bra det går an å få det til uten å ha budsjettet til NRK eller TV2. Jeg har sett gjennom to ganger nå og kan bare finne to babateller å sette fingeren på: * Det første klippet med ordføreren har veldig ustø kameraføring, mulig bedre antiristing på kameraet ville hjulpet noe, eller bare klippe rett til han får mikrofonen mot seg * Videoformatet har til tider litt plagsom interleace, men dette vil vel neppe sees på orginalen som dere viser frem Jepp, disse bagatellene er alt jeg klarte å grave frem. * Utrolig imponert * Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 ehm. hvilket lyd codec må jeg ha for å spille av denne ? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 QuickTime er vel det eneste man trenger.. funker hvertfall hos mine kompiser med PC. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 snipp og snapp Altså, dette var bare noe jeg måtte legge ut før jeg la meg. Dersom en versjon med bedre kvalitet ønskes, kan jeg sikkert mekke dette. Dog er filmen med lyd - brukt den selv på både PC og Mac. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 ehm. hvilket lyd codec må jeg ha for å spille av denne ? AAC. Noko propitært dritt... Dessutan heitter det lydcodec eller lydkodek. Vel, jallakim; 1) Eg vil ikkje ha noko ekkelt propitært QuickTime på pcen min. 2) QuickTime finst ikkje til Linux. Apple vil ikkje lage det. Så det tyder at brukarar som f.eks meg og XeLix ikkje kan sjå det. Eg kan ikkje sjå det i det heile tatt av di eg ikkje har nokon Windowsmaskiner (vel, har ein Mac - men tiltak å stresse med dèt) AAC er ein vond lydkodek i same gate som WMA. Kvifor ikkje bruke Ogg Vorbis som alle 3 platformer kan køyre? Eller endå betre; MP3, som alle platformane kan køyre utan ekstra tillegg. Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 fekk faktisk oppdatert quicktime på foreldre pcen og sett den.. Utrolig bra laget Hadde det ikke våre for jeg viste at den var lagt slik så hadde jeg trudd den var rippet ifra tv Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Dere var kjempe flinke med å få inn klippebilder på nyhetsinnslagene deres! Jeg likte veldig godt de spennende nærbildene dere tok av paintballutstyret. Nærbilder er alltid spennende! Veldig bra laget det her.. Det eneste jeg syntes var litt ikke så bra, var den lyse bakgrunnen hos personen dere intervjuet inne på paintballbutikken. Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå