Gå til innhold

Abit AS8, I865P- 8x v 4x agp?

ruttis

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg har nettopp kjøp det nevnte hovedkortet sammen med 3dlabs vp880pro. I min bios så står det at agp rate capability rt på 4x, og de eneste alternativene er 1x og 4 x.. nå vil jeg tru at dette skal kjøres på 8x da både skjermkort og hovedkort skal støtte dette. Er det en flaskehals at dette står innstilt på kun 4x?

Håper på noe hjelp her folkens.. bios oppdatering eller?

Endret av ruttis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I biosen så står det at hovedkortet støtter 4x og 1x i AGP 2.0 Mode, og at det støtter 4x og 8x i Agp 3.0 mode. Tydeligvis så kjører jeg i 2.0 Mode da, og da er det vel kanskje en bios oppgradering som skal til for å få 3.0 mode? Har ikke lest så mye i manualen på hovedkortet enda, da jeg fikk pc igår. Men er det slik at bisoen kan oppgraderes live ved hjelp av et program?

Lenke til kommentar
HER trur jeg det er noe til hovedkortet ditt, men fulgte det ikke med CD i bundle da?

DEt fulgte med en cd ja, men der var det bare gamle drivere. Flashmenyen var også for gammel. Har prøv å flashebiosen nå, men det er fremdeles ingen oppjustering til 8x AGP- rart synes jeg trodde det var år og dag siden denne standaren ble vanlig :( I beskrivelsen for hovedkortet så står det at det skal støtte 8x..

Lenke til kommentar
Hvor mange volt står det på AGP i Bios? [ AGP connector supports AGP 8X/4X (0.8V/1.5V)]

DEn står innstilt på 1,55 v i bios ja, betyr det at jeg da bare kan stille inn dette til 0,8 for å få 8x AGP tilgjengelig?

Lenke til kommentar
DEn står innstilt på 1,55 v i bios ja, betyr det at jeg da bare kan stille inn dette til 0,8 for å få 8x AGP tilgjengelig?

Det blir bare synsing fra min side. Jeg fant ingen volt-spesifikasjoner på skjermkortet hos Creative, annet enn det sedvanlige skrytet dessverre...

Men jeg tror spesifikasjonen hos Abit vil si at skjermkort som kjører med 1,5 volt betyr at du ikke får mer enn 4x. Hovedkortet takler både 0,8 og 1,5 volt, men skjermkortet krever trolig 1,5 volt (AGP v2.0 modus - det er vel umulig å skru volt ned til 0,8 og kjøre 8x?) ... og da er man evt. like langt.

Tipper du må ha et skjermkort på 0,8 volt for å kjøre 8x (AGP v3.0 modus).

Endret av tjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...