baretull Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jeg er på jakt etter veldig korte SATA, IDE og floppy kabler, noe slikt som dette og dette. Noen som vet hvor i Norge/Norden jeg kan kjøpe dette? Nå som kabinett og hovedkort er praktisk kontruert er det bare 10-20 cm mellom kontaktene, og da ser det sinnsykt stygt ut med en kjempe-kveil med til-overs-ledning som slenger rundt der inne. Endret 15. juni 2005 av baretull Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 hvorfor ikke bare bestille fra den siden? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SATA45BLUV 45 cm godt nok? Kanskje ikke.. Du får vel bare ransake webshoplista her å se hva du finner.. Lenke til kommentar
baretull Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Har sjekket 15-20 webshops i Norden uten hell. Er det trygt å oppgi kredittkort-info på den siden? Har aldri handlet på utenlandske webshops før Og hvor mye tar de i porto, og vil det bli ekstra toll på pakka? Det jeg skal ha koster $26,46 uten porto. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 blir nok ekstra toll ja, men om du ber webshoppen pakke det inn som en gave, koster det ingenting. Lenke til kommentar
baretull Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SATA45BLUV45 cm godt nok? Kanskje ikke.. Du får vel bare ransake webshoplista her å se hva du finner.. Når jeg ikke trenger mer enn 10 cm kabel blir det som sagt en stygg kveil til overs. Prøver å få det til å se strøkent ut inni kabinettet mitt Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hva med å lage runde selv, og lage egen lengde å sleeve dem? Uansett er det helt trygt å gi opp kontonr. til frozenCPU.com som så vidt jeg vet er GANSKE seriøse! Lenke til kommentar
baretull Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Nå har jeg fått varene fra FrozenCPU. (Sjekk min erfaring med sjappa på side 14 i denne tråden.) Kablene svarte til forventningene mine, men jeg glemte i farta at jeg skal bestille ny S-ATA disk nå snart, og derfor trenger enda en S-ATA kabel. I tillegg hadde jeg lagt litt vel mye godvilje til målingene mine, så den ene ATA-kabelen til CD-brenneren ble 1 cm for kort Tror jeg skal demontere en gammel flat-kabel og bruke den nye kabelens "UV-sleeves" på den. Bestilte også et par "FilterRight" vifte filter. De har todelt plastikkramme så man kan skru av den delen som filteret sitter i for å regjøre det. Selve "nettingen" er i aluminium. Mellom de to plastikk-delene er det et minimalt mellomrom (på størrelse med maskene i nettingen) som jeg kommer til å tette med tape/gummi elns for å sørge for at absolutt all luft går gjennom nettingen. Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 hvis du har runde kabler, noe jeg regner med, så kan du prøve å korte dem inn. jeg gjorde det med di vanlige IDE kablene jeg hadde før. har runde nå da! men er jo samme prinsippet på runde kabler bare at di er tvinna, tvinn dem opp og kort dem inn;) Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Hvorfor skal han korte inn en kabel som allerede er for kort? så den ene ATA-kabelen til CD-brenneren ble 1 cm for kort Leste du feil? Lenke til kommentar
baretull Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Tror Mikkel mente den gamle kabelen min. Den (gamle) er ikke rund, men det er en smal sak å splitte lederne og pakke dem sammen så den blir "rund". Deretter demonterer jeg den nye kablen som er 1 cm for kort, og bruker ytter-isolasjonen (UV-blå) på min hjemmelagde kabel. Skal poste bilde når (hivs) jeg blir ferdig... Lenke til kommentar
sigen Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Ah, da tok jeg den God idè, er ikke vanskelig å lage runde kabler selv Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 ojaaaaaaa..sorry leste feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå