Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er flere som har slitt med å få til den oppdateringen til SE. Har ikke hatt problem selv, men frykter de nye bugs'a som pleier å "arve" de forrige...Slik som f.eks. at bildekvalieten ble merkbart dårligere! Det burde nesten ikke gå ann, men joda...gjorde nok det! :mad:

 

Men, kjører nok på med ny update likevel..Var jo ikke mange som rapporterte om bugs her :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan opplyse at jeg nå har lykkes med å oppdatere min k750. Via det nevnte Update Service 2. SE har kanskje serverproblemer ja, men jeg prøvde noe som jeg leste i den linken lenger oppe her (esato). Der sto det at når de fikk svar at server busy osv..., så prøvde de bare flere ganger, samme gjorde jeg, det funket! Trikset er å prøve flere ganger etter hverandre, jeg trykket vel ca. 10 ganger før det plutselig startet. Nå har jeg FW R1AA08. Og alt ser ut til å fungere bare fint, norske menyer, kamera funker perfekt.

Litt uvanlig prosedyre dog, man må ta ut sim-kortet før man oppdaterer. Men det gikk smertefritt. Også må man ha disse USB Flash driverne, jeg hadde ikke installert de på forhånd, så da jeg fikk beskjed om å ta ut sim, holde inne c-knappen, sette inn kabelen, så startet telefonen opp, og den spurte om flash drivere. Jeg valgte da den mappen hvor jeg hadde disse lagret, de ble da installert. Da gikk Update Service tilbake til start igjen, jeg slo av moben, startet på nytt. Da jeg da kom til punktet med å holde inne c-knappen osv.., så startet oppdateringen smertefritt.

Håper dette var til hjelp for noen.

 

mvh

 

jn

5303927[/snapback]

 

 

- No har eg lasta ned Update Service 2 og innstallert dette. Så når eg startar Update Service koplar den seg til nettet og lastar ned det den treng. Alt fint sålangt. Men når den er ferdig med det så skjer det ikkje noko meir....

 

Er det nokon annan måte å få starta oppdaterings funksjonen på?

Lenke til kommentar
Har du kjørt inn siste SEUS 2? Går også ut ifra at mobilen er kjøpt i Norge..

 

Beste løsning er å avinstallere SEUS,slette katalogen, og installere SEUS på ny.

Men det har du kanskje prøvd..?

5446076[/snapback]

 

nå har jeg til og med formatert pc'n, og enda får jeg beskjed om at jeg har nyeste FW, selv om jeg ikke har det.

 

dette er med SEUS 2, og ja, mobilen er kjøpt i norge... (W800i)

Lenke til kommentar

Har lastet ned programvaren fra SE sine hjemmesider og installert og alt.

Startet programmet og programmet lastet da ned oppdatering. Når jeg kom så langt at jeg skulle koble til telefonen, så gjorde jeg det som sto.. "ta ut sim" "hold inne c" etc...

Første gangen jeg gjorde det, så ble driverne installert på nytt og sånt, men ikke noe mer skjedde.. Programmet gikk ikke videre med oppdateringen.

Slo av programmet og startet det på nytt igjen.. fulgte samme prosedyrer.. nå ble ikke driverne installert på nytt, men programmet gikk heller ikke videre med oppdateringen..

Ihvertfall ikke som jeg kunne se.

 

Er det noe jeg gjør feil, eller hva skjer?

Alle svar settes stor pris på!

Endret av ZL800
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har lastet ned programvaren fra SE sine hjemmesider og installert og alt.

Startet programmet og programmet lastet da ned oppdatering. Når jeg kom så langt at jeg skulle koble til telefonen, så gjorde jeg det som sto.. "ta ut sim" "hold inne c" etc...

Første gangen jeg gjorde det, så ble driverne installert på nytt og sånt, men ikke noe mer skjedde.. Programmet gikk ikke videre med oppdateringen.

Slo av programmet og startet det på nytt igjen.. fulgte samme prosedyrer.. nå ble ikke driverne installert på nytt, men programmet gikk heller ikke videre med oppdateringen..

Ihvertfall ikke som jeg kunne se.

 

Er det noe jeg gjør feil, eller hva skjer?

Alle svar settes stor pris på!

5517294[/snapback]

 

Sorry for å dra frem en gammel tråd, men jeg har samme problemet som ZL800, noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Får en ny k750i snart, skal ta bilde med den firmwaren som følger med, og oppgradert. Hvis jeg husker :p

Må være på samme tidpunkt på dagen. Hmm.

5653009[/snapback]

Flott om du gjør det, Kamera mitt ser helt jævelig ut. Like mye støy i bildet som T610

 

Og ja, linsen er ren.

 

For å vise dere, se på disse bildene. Telefonen ligger helt i ro, enten oppå en kant, eller noe lignede.

 

DSC00544%20(Small).JPG

 

DSC00545%20(Small).JPG

 

omg.jpg

 

Dårlige, ja! :(

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke finner oppdatering programmet til k750i? ELLER NOE support om k750i? w800i er der, men ikke k750i på SE sine sider.

EDIT: der fant jeg det.

Via linken på førstesiden.

 

Fikk nye tlfen nå. Testa den kamera knappen, den tuller ikke. Og den ser så ny ut. Synes det simkort slotten ser annerledes ut. hmm

Du over @ Jeg tok bidler med min oppgraderte, og jeg VET de var mye bedre enn det der. Kanskje kameraet ditt er ødelagt.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som ikke finner oppdatering programmet til k750i? ELLER NOE support om k750i? w800i er der, men ikke k750i på SE sine sider.

EDIT: der fant jeg det.

Via linken på førstesiden.

 

Fikk nye tlfen nå. Testa den kamera knappen, den tuller ikke. Og den ser så ny ut. Synes det simkort slotten ser annerledes ut. hmm

Du over @ Jeg tok bidler med min oppgraderte, og jeg VET de var mye bedre enn det der. Kanskje kameraet ditt er ødelagt.

5653715[/snapback]

Kan ikke du poste noen bilder du har tatt? Med ny og gammel FW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...