Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Nå fikk jeg til å installere FW fra SEUS, etter at jeg oppgraderte PC-Suite.

Men jeg har fortsatt bare engelsk på telefonen.

Hvordan i alle dager kan jeg fikse dette?

5288490[/snapback]

 

 

Hvorfor er det viktig å ha siste PC-suite dA? trodde ikke oppdateringen brukte det programmet jeg :hmm: - men hvor finner dere siste versjon av PC-suite da og hvilke versjon er det ??

 

Skal teste på min mob etter skolen idag, men vedder mye på at det går skeis, bruker å ha flax med sånnt jeg :thumbdown:

 

KG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå fikk jeg til å installere FW fra SEUS, etter at jeg oppgraderte PC-Suite.

Men jeg har fortsatt bare engelsk på telefonen.

Hvordan i alle dager kan jeg fikse dette?

5288490[/snapback]

 

 

har ikke svar på spm. men jeg lurer på om du får feilmelding når du skal bruke kameraet ?

For når jeg testet igår (med en eldre PC-suite tydeligvis, fikk jeg krasj og kameraet funket ikke + alt ble engelsk. Dette har skjedd 5 ganger nå, prøvd mye rart...)

Lenke til kommentar
Nå fikk jeg til å installere FW fra SEUS, etter at jeg oppgraderte PC-Suite.

Men jeg har fortsatt bare engelsk på telefonen.

Hvordan i alle dager kan jeg fikse dette?

5288490[/snapback]

 

 

har ikke svar på spm. men jeg lurer på om du får feilmelding når du skal bruke kameraet ?

For når jeg testet igår (med en eldre PC-suite tydeligvis, fikk jeg krasj og kameraet funket ikke + alt ble engelsk. Dette har skjedd 5 ganger nå, prøvd mye rart...)

5288800[/snapback]

 

Kameraet mitt fungerer helt fint.

Det er bare språket som er problemet.

Lenke til kommentar
Kameraet mitt fungerer helt fint.

Det er bare språket som er problemet.

 

HALLELUJA!! etter ørti dager (5 :blush: ) med prakk, så funket det pinadø !

 

R1AA008 er lagt inn og jeg har NORSK språk, takk til alle som har hjulpet meg, evig takknemlig! :w00t:

 

Tydeligvis JAVA som var feil til meg, oppdaterte den, så funket det!

 

norst1:

 

Kjør MASTER RESET så vil du få norsk språk, ble kun engelsk til meg også etter oppdateringen, men så resatte jeg alle innstillingene og ved oppstart var det samme språk som på SIM-kortet :D

 

NB! Husk backup av ALT som ikke ligger på minnekortet (kontakter, bilder evt. musikk & layouts )

 

mvh

Kjetil :whistle:

 

edit: skriveleif

Endret av Gunnesmo
Lenke til kommentar

Etter mye om og men fant jeg ut at jeg måtte installere update service 2, eller noe sånt.(for å oppdatere k750) Fant ingenting skrevet om det her.

Har noe med bl.a. usb flash drivere å gjøre.

 

Uansett, problemet mitt er at hver gang jeg startet 'update service', så får jeg beskjed om at 'server busy', og 'too many people'. Selv nå tidlig på mårran. Er det rett og slett pga dårlig kapasitet på SE sine servere, eller kan det være noe feil hos meg? Jeg får med andre ord ikke oppdatert 750'en min.

 

mvh

 

jn

Lenke til kommentar
Etter mye om og men fant jeg ut at jeg måtte installere update service 2, eller noe sånt.(for å oppdatere k750) Fant ingenting skrevet om det her.

Har noe med bl.a. usb flash drivere å gjøre.

 

Uansett, problemet mitt er at hver gang jeg startet 'update service', så får jeg beskjed om at 'server busy', og 'too many people'. Selv nå tidlig på mårran. Er det rett og slett pga dårlig kapasitet på SE sine servere, eller kan det være noe feil hos meg? Jeg får med andre ord ikke oppdatert 750'en min.

 

mvh

 

jn

5300034[/snapback]

 

SE har server problemer derfor, prøv igjen senere

 

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?t...111246&start=45

Lenke til kommentar

Hjelp, telefonen min virker ikke!

 

Jeg prøvde for noen dager siden å kjøre oppdateringsprogrammet til SonyEricsson for å få den nyeste firmwaren. Jeg har gjort dette før når jeg gikk fra R1L002 til R1N035 (tror det var det) og det gikk greit.

Men nå så stoppet programmet på 2 % og det kom en melding om en kommunikasjonsfeil også avsluttet programmet. Da jeg prøvde telefonen igjen så klarte jeg ikke å slå den på. :ohmy:

Den reagerte heller ikke når jeg satte den i laderen.

 

Jeg prøvde å kjøre gjennoppretningsmoduset, men kom bare til jeg skulle velge oppdatere og igjen så stoppet den på 2%.

Har prøvd flere ganger, men det så ut til at det var noen problemer for av og til så virket ikke siden skikkelig og jeg kom til en feilmeldingsside.

 

Mens jeg prøvde å komme gjennom så begynte det å bli noen problemer med Windows og USBen. Nå når jeg setter inn telefonen og holder inne 'c'-knappen så oppdager bare Windows en 'unknown device' og jeg får melding om at USB 'devicen' har 'malfunctioned'.

Jeg har prøvd å velge drivere manuelt, men får bare melding om at de ikke inneholder informasjon om min 'device'.

 

Noen som vet hva som kan ha skjedd og hvordan det kan fikses?

 

Dersom jeg ikke kan ordne det hjemme tror dere dette er mulig å få den fikset hos en forhandler eller bør jeg sende den på verksted med en gang?

 

(jeg kjøpte telefonen på mpx.no og vil helst slippe å bruke lang tid på å sende den tilbake, hvis det ermulig å fikse problemet hos en annen forhandler)

Lenke til kommentar

Kan opplyse at jeg nå har lykkes med å oppdatere min k750. Via det nevnte Update Service 2. SE har kanskje serverproblemer ja, men jeg prøvde noe som jeg leste i den linken lenger oppe her (esato). Der sto det at når de fikk svar at server busy osv..., så prøvde de bare flere ganger, samme gjorde jeg, det funket! Trikset er å prøve flere ganger etter hverandre, jeg trykket vel ca. 10 ganger før det plutselig startet. Nå har jeg FW R1AA08. Og alt ser ut til å fungere bare fint, norske menyer, kamera funker perfekt.

Litt uvanlig prosedyre dog, man må ta ut sim-kortet før man oppdaterer. Men det gikk smertefritt. Også må man ha disse USB Flash driverne, jeg hadde ikke installert de på forhånd, så da jeg fikk beskjed om å ta ut sim, holde inne c-knappen, sette inn kabelen, så startet telefonen opp, og den spurte om flash drivere. Jeg valgte da den mappen hvor jeg hadde disse lagret, de ble da installert. Da gikk Update Service tilbake til start igjen, jeg slo av moben, startet på nytt. Da jeg da kom til punktet med å holde inne c-knappen osv.., så startet oppdateringen smertefritt.

Håper dette var til hjelp for noen.

 

mvh

 

jn

Lenke til kommentar

Funket også smertefritt med meg også.

Veldig bra at Sony Ericsson har skjønt at den gamle oppdateringsservicen dems var noe dritt, og lanserte den nye som er veldig mye mer brukervennlig! :thumbup:

 

ja og takk for tipset om å starte Update Service flere ganger, til server busy meldinga forsvant, det funket som bare det :)

Endret av ironman666
Lenke til kommentar
Hei

 

Denne posten har tydeligvis falt ut av "mine innlegg" og husker derfor ikke hva jeg skal gjøre når den "Ny maskinvare funnet" meldingen kommer opp for første gang. Vet det er besvart før, men vet ikke hva jeg skal søke på.

5304697[/snapback]

 

Se første post? :)

5304725[/snapback]

Joda, det har jeg.

 

Men når jeg velger "Innstaler fra et bestemt sted" -Og velger filene går det ikke.

Lenke til kommentar
Er det mulig å skru av kameralyden på nyeste FW?

5305928[/snapback]

Skrur du på "stille-modus" kommer det ingen lyd.

 

 

  Kan opplyse at jeg nå har lykkes med å oppdatere min k750. Via det nevnte Update Service 2. SE har kanskje serverproblemer ja, men jeg prøvde noe som jeg leste i den linken lenger oppe her (esato). Der sto det at når de fikk svar at server busy osv..., så prøvde de bare flere ganger, samme gjorde jeg, det funket! Trikset er å prøve flere ganger etter hverandre, jeg trykket vel ca. 10 ganger før det plutselig startet. Nå har jeg FW R1AA08. Og alt ser ut til å fungere bare fint, norske menyer, kamera funker perfekt.

Litt uvanlig prosedyre dog, man må ta ut sim-kortet før man oppdaterer. Men det gikk smertefritt. Også må man ha disse USB Flash driverne, jeg hadde ikke installert de på forhånd, så da jeg fikk beskjed om å ta ut sim, holde inne c-knappen, sette inn kabelen, så startet telefonen opp, og den spurte om flash drivere. Jeg valgte da den mappen hvor jeg hadde disse lagret, de ble da installert. Da gikk Update Service tilbake til start igjen, jeg slo av moben, startet på nytt. Da jeg da kom til punktet med å holde inne c-knappen osv.., så startet oppdateringen smertefritt.

Håper dette var til hjelp for noen.

 

mvh

 

jn

 

Jeg gjorde som du sa, og det stod at den var ferdig. Men det merkelige var at det stod "start på nytt" i den siste installasjons-biten da jeg var ferdig (..og ikke "fullfør") Jeg startet på nytt, og gjorde punktene om igjen helt til jeg kom til der den begynte å oppdatere igjen. Problemet (?) er at jeg lukket hele skiten fordi jeg visste det ikke var nødvendig å gjøre dette 2 ganger...

...Og nå skrur ikke mobilen seg på. (ja, en K750i)

Det kan være mulig at batteriet er utladet, tlf-en ligger på lading nå. Får bare vente å se om den reagerer etterhvert.

 

Noen andre som har opplevd lignende?

 

Edit: ikke siste versjon (?)

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...