Gå til innhold

Guide for FW update på K750i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
da må tlf til dama de og din være de eneste som ikke har blitt påvirket av fw oppgraderingen. De utrolige :ohmy:

Påvirket har de blitt. Som sagt er telefonen raskere, de mørke bildene bedre + +

Er nok mange som ikke har fått redusert videokvaliteten sin skal du se.

Lenke til kommentar
Men hva er problemet da? Vil det si oss med redusert video kvalitet har en defekt på tlf? Eller kan denne bli fikset opp igjen når en evt opptadering er ute tror du?

om det endret seg ved forrige oppdatering kan det selvfølgelig endre seg igjen ved en ny.

Lenke til kommentar

Når jeg installerte den andre USB-driveren, får jeg bare et nytt problem. Den finner fortsatt ikke USB-kabel når jeg skal oppdatere, og i tillegg spør den etter SE modem, OBEX og Device Manager drivere.

En annen ting: Når det står "Slå på telefonen" i bruksanvisningen her i tråden, menes det da nettopp det, eller må jeg taste inn PIN-koden til sIM-kortet også? Er det dette som er årsaken til problemene mine?

Lenke til kommentar
Finner ingen K750i-USB-kabel

Etter å ha fulgt bruksanvisningen og installert oppdaterings USB-driver, får jeg meldingen over. Er det fordi jeg ikek har installert den andre USB-driveren?

Som det står i anvisningen skal telefonen være koblet til USB-kabel når du starter prosessen.

Når den er det må du legge inn de ordinære USB-driverne, så ja.

Lenke til kommentar
Når jeg installerte den andre USB-driveren, får jeg bare et nytt problem. Den finner fortsatt ikke USB-kabel når jeg skal oppdatere, og i tillegg spør den etter SE modem, OBEX og Device Manager drivere.

Soim nevnt; Telefonen skal være koblet til og samtlige drivere instalert FØR du starter prosessen.

Om man følger anvisningen min steg for steg så slipper man slike problemer.

En annen ting: Når det står "Slå på telefonen" i bruksanvisningen her i tråden, menes det da nettopp det, eller må jeg taste inn PIN-koden til sIM-kortet også? Er det dette som er årsaken til problemene mine?

Det menes at den skal slåes på. Årsaken til problemene er at du ikke følger anvisningen 100%

EDIT: Lagt til versjonsoversikt i post 1

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
10. En beskjed kommer opp om at telefonen skal kobles fra, slåes av og at man må vente 20 sek. Etter dette holder man c-knappen inne, mens man kobler den til USB-kabelen igjen. En rute kommer opp og informerer om at ny enhet er funnet (om det er første gang du flasher). Den spør etter flash-driverne. Disse lastet du ned under steg 1 av forberedelsene. Angi hvor disse ligger og enheten installeres fullstendig. Telefonen må kobles fra igjen, slåes av og c må holdes inne, mens telefonen igjen kobles til. Vent noen sekunder og oppdateringen starter.

en liten ting som jeg lurer på? når det snakkes om å installere flashdriverne, hva nøyaktig er d snakk om da? Har lastet ned filene, men får ikke installert noenting.

Videre skjer d som nevnt ingenting. Mobilen dukker opp som ekstern harddisk på MinDatamaskin, men jeg oppnår som sagt ingen kontakt i oppdateringsvinduet.

Kan ellers nevne at jeg ikke har USB2.0, men ser ingen grunn til at d ikke skulle fungere for d.

Lenke til kommentar
10. En beskjed kommer opp om at telefonen skal kobles fra, slåes av og at man må vente 20 sek. Etter dette holder man c-knappen inne, mens man kobler den til USB-kabelen igjen. En rute kommer opp og informerer om at ny enhet er funnet (om det er første gang du flasher). Den spør etter flash-driverne. Disse lastet du ned under steg 1 av forberedelsene. Angi hvor disse ligger og enheten installeres fullstendig. Telefonen må kobles fra igjen, slåes av og c må holdes inne, mens telefonen igjen kobles til. Vent noen sekunder og oppdateringen starter.

en liten ting som jeg lurer på? når det snakkes om å installere flashdriverne, hva nøyaktig er d snakk om da? Har lastet ned filene, men får ikke installert noenting.

Videre skjer d som nevnt ingenting. Mobilen dukker opp som ekstern harddisk på MinDatamaskin, men jeg oppnår som sagt ingen kontakt i oppdateringsvinduet.

Kan ellers nevne at jeg ikke har USB2.0, men ser ingen grunn til at d ikke skulle fungere for d.

Kan godt være at det ikke fungerer uten USB 2.0

Hvilken versjon av Windows har du?

Lenke til kommentar
Men hva er problemet da? Vil det si oss med redusert video kvalitet har en defekt på tlf? Eller kan denne bli fikset opp igjen når en evt opptadering er ute tror du?

om det endret seg ved forrige oppdatering kan det selvfølgelig endre seg igjen ved en ny.

Kvaliteten har visst blitt satt ganske kraftig ned ved siste oppdatering, flere på Esato forumet som har sjekket ut bitrate, kompresjon og fps med gammel og ny fw. Har akkurat sitti å lest side opp og ned om dette. Får bare håpe de setter den opp igjen når ny oppdatering kommer.

En annen ting jeg har tenkt på:

Hadde vært gøy å hatt en egen norsk fan side for Sony Ericsson telefoner. Dette finnes ikke såvidt jeg vet.. noen andre? En portal med nyheter om Sony Ericsson produkter og selvfølgelig masse bilder og brukertips. Selvfølgelig også ett raskt og ikke minst SERIØST forum.

Jeg tenker ikke på ett forum som skal konkurere med amobil sitt forum.. mer som ett utdypende SE forum. Tror det begynner å bli endel ekte SE fan's i det ganske land.

Når jeg skriver raskt forum så er det fordi jeg syns det går veldig tregt å bevege seg rundt i HW nettverket sitt forum om dagen. For mange brukere? For mye reklame? Noen som vet hvorfor?

Jeg savner ett godt norsk forum allà Esato sitt.. raskt og med mange seriøse brukere. I dette forumet oppleverer jeg til stadighet at brukere poster samme spørsmål opptil tre ganger på samme forumside uten å bli straffet og den type brukere er IKKE ønsket i dette eventuelle forumet.

Dette er bare tanker så langt, vil lodde stemningen litt også. Andre som ville vært interessert i dette?

Endret av klorin
Lenke til kommentar

etter punkt 5 kommer:

"Laste ned og installere klientprogrammet

Etter at installasjonen er fullført, vil du automatisk bli omdirigert til det riktige Web-området.

IKKE lukk dette vinduet"

trykker da neste og ingenting skjer! grr!

Lenke til kommentar
etter punkt 5 kommer:

"Laste ned og installere klientprogrammet

Etter at installasjonen er fullført, vil du automatisk bli omdirigert til det riktige Web-området.

IKKE lukk dette vinduet"

trykker da neste og ingenting skjer! grr!

Har du oppdatert javaen din?

Skjedde det samme for meg før jeg gjorde dette nemlig.

Java står som et punkt i lista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...