DataFMT Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 noen her som kan hjelpe meg, får ikke åpnet kamera mere på min k750. har installert den nyeste softwaren. hva kan være gærnt. Kabelen er mest sannsynelig røsket ut. Under oppdateringen? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Lurer på en ting. Hvis jeg oppgraderer telefonen min, vil gjerne ha norsk ordliste, kommer da alt som er registrert på telefonen min til å forsvinne? Da snakker jeg om hvor mange sms jeg har sendt, hvor lenge jeg har ringt osv? Hvis du velger "Automatisk bekreftelsesmodus" Så vil ingenting bli slettet. Har du en norsk versjon av software før du oppgraderer vil du selvfølgelig ha det etter oppgraderingen også. Problemet er at telefonen min ikke har norsk software fra før. Lenke til kommentar
biro Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 er det noe problem å koble til kablen igjen, så at man slipper å sende den på verksted. Lenke til kommentar
YBD Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Jeg har fått et stort problem! Holdt på å oppdatere til nyeste firmware på min k750i, og når den var cirka halvferdig oppdatert gikk selvfølgelig strømmen i et par sekunder. Nå er mobilen helt død, når jeg kobler den til USB-kabelen sier Windows at det er en ukjent USB-enhet, og når jeg prøver gjenoppretting på SE-sidene får jeg "kommunikasjonsfeil". Skikkelig kjipt! Noen som har tips? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Manders Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Du er ikke alene. Oppdateringen kommer til ca 50-55% så hopper den til 100% og sier at det er "kommunikasjonsfeil". Jeg får staret telefonen, men den har kun engelsk meny, og kamera virker ikke sammen med at lydjustering i radio og mp3 spiller mangler grafikk. Oppdateringen virker noe ustabil! Må vel kanskje levere den inn å få service gutta til å kjøre oppdateringen. Om det ikke er noen her på forumet som har et smart triks? Lenke til kommentar
Manders Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) En løsning som har virket på min mobil! Backup: - Copy all contacts to my SIM-Card - Copy all themes I put on the phone to my PC - Removed my 1GB MemoryStick Pro Duo Master Reset: - Menu -> Settings -> Master Reset -> Reset All - Enter code 0000 - The Phone said: "Memory Cleared" and restarts by itselfs. - When it restarts, just turn it off. Updating: - Go to SE update site. - Did the "Recovery Mode"-update - It went till 39%, then it freezes for like a minute and went to 42% - Then runs smoothly to around 60% and jumps to 100% and says it was 'Update Complete'. - Remove battery and put it back - Turn the phone on (- Do another Master Reset to get all languages back)* *Jeg trengte ikke å kjøre oppdatering to ganger for å få norske menyer. Det kom med gang etter en oppdatering. Håper dette hjelper fler med å få oppdatert sin telefon. For dem som ikke har kommet i rottefelle. Anbefaler jeg dere å vente til "neste" oppdatering! Endret 20. september 2005 av Manders Lenke til kommentar
dragin Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Problemer etter siste oppdatering av FW. Har ALDRI hatt problemer med telefonen tidligere. Kjøpte telefonen i Juli. Etter siste oppdatering har jeg følgende problemer. Filmmodusen er UBRUKELIG. JEg har aldri hatt så mye støy når jeg filmer som nå. Jeg tar svært lite film, men likevel.... Horisontale striper (nesten som døde pixler) dessuten en grusom maskinlyd når jeg filmer (omtrent som når muttern glemmer å bruke clutchen når hun girer på traktoren...he he). Når jeg tar stillbilder blir det også støy når jeg zoomer inn. Telefonen har til nå virket helt perfekt, men etter siste oppdatering har kamerafunksjonen blir forferdelig. Råd- hjelp? Endret 20. september 2005 av dragin Lenke til kommentar
gustav Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Takk for meget bra guide Greide omsider, ved hjelp av den å foreta en oppdatering. Under punkt 2. "Avinstaller PC suite og alt annet som har med SE's programvare å gjøre og reinstaller det herfra", kom jeg imidlertid til en 404 side. Ellers; som sagt en meget bra guide Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) min telefon er nå helt død.. Jeg fiklet litt med oppdateringen og kom til å dra ut kabelen mens den holdt på.. Nå får jeg ikke skrudd på telefonen en gang, hva gjør jeg? Hjelp!! EDIT: fikset det.. Men når det står improved video bitrate, betyr det at telefonen støtter høyere bitrate på avspilling av videoklipp? altså bedre kvalitet på videoer man har på telefonen? (har en del dilbert episoder som går litt hakkete osv) Endret 22. september 2005 av Earth657 Lenke til kommentar
Gunde^ Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Nå fikk jeg endelig kjørt restore etter jeg på en eller måte fikk engelsk (kun engelske menyer) W800 FW (!?) Andre som har fått samme feil? Kjører restore nå så får vi se om det hjelper Nix. Har enda W800 FW på den og kun engelsk språk, leverte den inn til Nordialog så får de ordne opp istedet. Synes dette er elendig av SE, har et halvferdig produkt som folk skal oppdatere FW med. Siden telefonen kan bli ubruklig hvis dette feiler synes jeg de heller kan gi oss et FW oppdateringsprogram som faktisk funker. Elendig! Nå må jeg gå rundt med en gammel Nokia tlf i flere uker, siden jeg er hjemme på perm og telefonen ligger på service Endret 23. september 2005 av Gunde^ Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 min telefon er nå helt død.. Jeg fiklet litt med oppdateringen og kom til å dra ut kabelen mens den holdt på.. Nå får jeg ikke skrudd på telefonen en gang, hva gjør jeg? Hjelp!! EDIT: fikset det.. Men når det står improved video bitrate, betyr det at telefonen støtter høyere bitrate på avspilling av videoklipp? altså bedre kvalitet på videoer man har på telefonen? (har en del dilbert episoder som går litt hakkete osv) Hakker oss meg og, bare sånn den nyeste fw oppgraderingen er.. Lenke til kommentar
Zmoock Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nå er det bare engelsk tekst i menyene her også...! Ellers er den ok.. Hva gjorde dere for å få tilbake norske menyer?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nå er det bare engelsk tekst i menyene her også...!Ellers er den ok.. Hva gjorde dere for å få tilbake norske menyer?? Har du vært inne på Meny -> Innstillinger -> Språk ? Sjekk de to greiene der... Lenke til kommentar
Zmoock Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Jepp. Har 2 valg. * According to SIM * English Sim kortet er nytt telenorkort, og default'er til norsk.. Andre valg har jeg jo ikke. Under tekstmelding språk valg, er mange sprøk representert. Når jeg plugger inn USB kabelen melder windows at en ny enhet er funnet: W800. Telefonen mener fortsatt at den er en K750i, og det er jo det det er... Endret 23. september 2005 av Zmoock Lenke til kommentar
jan2000 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Jeg oppdaterte telefonen min kvelden 23.09.2005. Jeg har samme problemer som nevnt over. Kort gjenfortalt er problemene som jeg har oppdaget følgene: 1 Telefonen tror selv at den er W800i, noe den ikke er. Jeg måtte oppdatere drivere til PC med W800i drivere for at PCen skulle få tilgang på K750i telefonen min igjen. Når det gjelder Software så får jeg følgende info fra min telefon: R1N035 prgCXC 125952_EU_1_CL R1N035 LCD SW versions Main display Current: 0 Camera SW versions Camera Current: 4.5 ITP SW versions CXC 125 932 R1E Customization CDA102337/12 R5A cxc 125953 R1N035 EUROPE_4 Content version PA11 2 Jeg har bare Engelsk språk på telefonmenyene, under språk er valgene: * According to SIM * English 3 Kamera fungerer ikke lenger sammen med Media Player, må minimere Media Player først for å få tilgang på kamera. 4 Oppdateringsindikatoren i JAVA programmet hopper fra 42% til 100%, tror ikke dette er en feil siden disse indikatorene sjelden stemmer. Eller er det her oppdateringen hopper over evt. språkpakker osv.? Er det flere som har fått samme problem i det siste? Er det noen som har klart å få tilbake norsk og fått kamera funksjonen til å virke sammen med Media Player igjen? Jeg har sendt e-post til SE og venter på svar, kommer med oppdatering. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Jepp. Har 2 valg. * According to SIM * English Sim kortet er nytt telenorkort, og default'er til norsk.. Andre valg har jeg jo ikke. Under tekstmelding språk valg, er mange sprøk representert. Når jeg plugger inn USB kabelen melder windows at en ny enhet er funnet: W800. Telefonen mener fortsatt at den er en K750i, og det er jo det det er... har også bare engelsk, står i windows det er w800, i tlf k750i, hvis noen får til norsk språk så si ifra;) edit : har nå maila dem og fått autoreply, spørs hvor lang tid dette tar da;) Endret 24. september 2005 av Zaft Lenke til kommentar
Zmoock Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Da er det tydeligvis et problem som rammer alle, og da må SE finne en løsning kjapt! Kanskje jeg skal maile dem jeg også da.. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 bare til å maile, kanskje dem tar det mer seriøst da Lenke til kommentar
jan2000 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det ser ut til at oppdateringen feiler selv om programmet sier at oppdateringen er fullført. Kopi fra siste del i logen(C:\Program Files\Sony Ericsson\Update Service\log\mySEUSlog.log): 15.11.20:578 57 Result All ok (by) homeflash.msconnector.l 15.11.23:671 58 Error Didn't get ack for reset of loader (by) homeflash.msconnector.nb 15.11.23:671 59 Info ###### Script stopped, HL1_pg_K750CDA102337/12REDCID36_f_050921_1021_6 (by) homeflash.msconnector.ic Jeg har kjørt oppdateringen flere ganger men den stopper på samme sted hver gang, dette skjer ved ca 42-43%. Noen andre som får samme feil i log? Jeg har prøv å kjøre oppdatering i både ”Automatisk bekreftelsesmodus” og ”Gjenopprettingsmodus” men begge feiler ved 42-43%. Har utført en ”master reset” på telefon før oppdatering. Jeg har oppgradert til nyeste JAVA og PC_Suite_1.7.10.exe som nettopp har blitt lagt på nett. Men ingen ting av dette hjelper. Er det noen som har flere forslag? Selv om telefonen og PC sier at min K750i er en W800i telefon så kan jeg ikke se noen forskjell i Media Player og kan heller ikke bruke den i flymodus, så jeg tror ikke den har fått W800i software. Lenke til kommentar
hware666 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Har du også prøvd å re-installere SE Update Service programmet som blir installert på pc'en? Det ligger her: "C:\Program Files\Sony Ericsson\Update Service" (standard path) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå