Gå til innhold

Guide for FW update på K750i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med flash-driverene er det ikke nok å høgreklikke. Først pakker du ut filene til f. eks. c:\usbflash.

Deretter, mens mobilen din er avslått, holder du inne C tasten på mobilen din. MENS du holder inne C tasten kopler du i USB-kabelen. Windows skal da finne ny hardware og et installasjonsprogram startes. Installasjonsprogrammet spør etter etter en driver, og du guider da installasjonsprogrammet frem til mappen c:\usbflash\EPIUSB.inf

Du skal da kunne se at den installerer USB flash driver.

Har du gjort dette?

:hmm:

Lenke til kommentar

Getting data from server...

Error connecting to server!

Hva gjør jeg nå ?

Får bare Konfigurasjonsfeil når jeg skrur på telefonen etter flashingen, den blir ikke helt fullført.

Credits: 1 Counter: 0 får jeg når jeg klikker på INFO i programmet er dette rett ?

Endret av ClawHammer
Lenke til kommentar

..Det er typisk når du har flashet mobilen uten å fått brukernavn og passord. Har du fått det og skrevet det inn i programmet?

Dette MÅ være i orden. Etter å ha fylt inn brukernavn og passord i programmet klikker du på "Info". Du skal da se at du har èn credit i ruten til venstre.

Har du det skal du merke "Finalization" i programmet. Hvis du IKKE merket Finalization vil du få den feilmeldingen.

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Jeg prøvde å sende MMS, det gikk ann å sende men mottakeren måtte hente MMS meldingen på "pc internett". Mobilen vil ikke koble til Playnow funksjonen. Trenger hjelp

Da er det mottakeren som ikke har stilt inn sin telefon riktig.

Playnow og wap bruker samme oppsettet, tydelig at du ikke har dette. Ligger på netcom.no/ota

Lenke til kommentar

Jeg har fått et problem!

Har fulgt guide for oppdatering på K750i til firmware "R1L002" men får ikke fullført firmwareoppdatering.

Error on block 30 of 282 på FS fil.

Se logg:

Client Version 13.61 - K750 Flasher

Turn off the phone.

Hold "C" button and plug USB cable.

Phone Attached!

Detected SonyEricsson: K750/D750.

Phone Color RED

Flash ID: 890D

Status Ok, OTP Close, CID36, PAF1

IMEI: 356551-00-581951

Loading Main File. Ok!

Loading FS File. Ok!

Flash File CID:36

Phone CID:36

Flashing 282 blocks...

Last block flashing error

Execution Time - 00:02:01

Error: 0x005556

Jeg har prøvd å gå tilbake til opprinnelig firmware R1J002 men får problem på samme sted.

Mobilen fungerer selvsagt ikke nå, men ved batteri ut og inn igjen så det mulig å prøve påny med oppdatering av firmware. Problemet er som sagt at jeg fått stopp på samme sted uansett hva jeg prøver.

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Hva skal jeg gjøre når GPRS ikke virker. Går ikke ann å sende MMS eller surfe på nettet :cry:

Stille inn telefonen for sending av MMS og WAP'ing?

Jeg fant det ut nå. Jeg måtte gjøre alt manuelt.... :p

Litt out topic:

Hvordan ser man på mobil tv?!? og hvor mye koster det? :ermm:

Lenke til kommentar
Hva skal jeg gjøre når GPRS ikke virker. Går ikke ann å sende MMS eller surfe på nettet :cry:

Stille inn telefonen for sending av MMS og WAP'ing?

Jeg fant det ut nå. Jeg måtte gjøre alt manuelt.... :p

Litt out topic:

Hvordan ser man på mobil tv?!? og hvor mye koster det? :ermm:

Er vel samme som vanlig GPRS, 20kr hos telenor pr mb. Hvis ikke jeg tar heilt feil her nå.

Lenke til kommentar
Jeg har fått et problem!

Har fulgt guide for oppdatering på K750i til firmware "R1L002" men får ikke fullført firmwareoppdatering.

Error on block 30 of 282 på FS fil.

Se logg:

Client Version 13.61 - K750 Flasher

Turn off the phone.

Hold "C" button and plug USB cable.

Phone Attached!

Detected SonyEricsson: K750/D750.

Phone Color RED

Flash ID: 890D

Status Ok, OTP Close, CID36, PAF1

IMEI: 356551-00-581951

Loading Main File. Ok!

Loading FS File. Ok!

Flash File CID:36

Phone CID:36

Flashing 282 blocks...

Last block flashing error

Execution Time - 00:02:01

Error: 0x005556

Jeg har prøvd å gå tilbake til opprinnelig firmware R1J002 men får problem på samme sted.

Mobilen fungerer selvsagt ikke nå, men ved batteri ut og inn igjen så det mulig å prøve påny med oppdatering av firmware. Problemet er som sagt at jeg fått stopp på samme sted uansett hva jeg prøver.

Noen gode forslag?

Du har brukt den nyeste versjonen av programmet deres, versjon 13.61. Kanskje det er en bug i den? Prøv med den versjonen jeg brukte, 13.4.

Direktelink til denne versjonen står i guiden side 11 i denne tråden, punkt nummer 3.

Denne versjonen vet jeg fungerte med meg og har fungert med flere andre.

;)

Endret av abscess
Lenke til kommentar

Jeg prøvde første gang med versjon 13.4

Da jeg ikke fikk det til med denne så prøvde jeg den nyeste versjonen 13.61

Resultatet var det samme med begge ?

Alt fungerte helt normalt inntil jeg fikk feilmeldingen under flashingen av mobilen.

Kan det være mobilen min som har et problem?

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Har som tidligere nevt feil på kamera litt, men har ikke problem med GPRS/MMS eller noe annet for den del... Skal sende den inn på service for fiksing av kamera, og lurer på om jeg skal oppgradere til nyere software, selv om den jeg har funker ok...?

Har har telenor abo.

Ulåst telefon fra Komplett.

Skal bytte til Tele2 i august)

har nå:

R1A0044

PA16

MVH Kai

Hei Thompzen.

10 euro er betalt. Saken er det at "alt" var ok, helt til jeg prøvde med en ny oppgradering, og jeg var så dum at jeg tok ut usb pluggen fra mob, før oppgraderinga var ferdig. Er det noen som har peiling ang garanti og tredjeparts programvare (Davinci)?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...