Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Jeez..

 

Jeg tenkte jeg skulle ta en upgrade av FW, etter å ha lest begynnelsen på denne posten.

Mindre striper på mørke foto, ikke hvit klokke-skjerm når tastelåsen kommer på, høyere MP3 lyd og b/rate på video. Alt dette hørtes bra ut.

 

Kjøpte telefonen min i juli, rett etter at den ble sluppet ut igjen med nytt FW, så jeg har ikke hatt noe problemer med den.

 

Men når jeg skulle installere fikk jeg masse problemer (mer avanserte greier har jeg ikke vært borti på lenge!). Så mens jeg dreiv å vente på omstarting og de 20 sekundene de anbefaler at man skal vente når man har skrudd av mobilen, leste jeg litt nyere poster i denne tråden. Det er jeg sjeleglad for! Jeg droppa å installere ny FW, og holder meg til den gamle til SE fikser opp i dette.

 

Dette ble en lang og rar post, spørsmålet mitt er vel: Når tror dere det er trygt å installere ny FW?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeez..

 

Jeg tenkte jeg skulle ta en upgrade av FW, etter å ha lest begynnelsen på denne posten.

Mindre striper på mørke foto, ikke hvit klokke-skjerm når tastelåsen kommer på, høyere MP3 lyd og b/rate på video. Alt dette hørtes bra ut.

 

Kjøpte telefonen min i juli, rett etter at den ble sluppet ut igjen med nytt FW, så jeg har ikke hatt noe problemer med den.

 

Men når jeg skulle installere fikk jeg masse problemer (mer avanserte greier har jeg ikke vært borti på lenge!). Så mens jeg dreiv å vente på omstarting og de 20 sekundene de anbefaler at man skal vente når man har skrudd av mobilen, leste jeg litt nyere poster i denne tråden. Det er jeg sjeleglad for! Jeg droppa å installere ny FW, og holder meg til den gamle til SE fikser opp i dette.

 

Dette ble en lang og rar post, spørsmålet mitt er vel: Når tror dere det er trygt å installere ny FW?

Syns det har vært trygt hele tida jeg.

 

Oppstår kun problemer om du driter deg ut underveis.

Lenke til kommentar

Det ville jeg ikke påstått for bastant Crazysteps. Jeg tenkte litt frem og tilbake på om jeg skulle oppdatere k750'en min. Leste litt i tråden og tenkte, skitt la gå. Når andre klarer det, kan jeg klare det. fulgte oppskriften til punkt og prikke, men alikevel endte jeg opp med kun engelsk språk på telefonen og den tror den er en w800 når jeg trykker på volum kontrollen i standby. Ingen forandring fra orginal k750i ellers.

 

Brukte IE til oppdateringen, bare ny java og SE programmer og drivere. alt etter boken.

Var det min feil at jeg bare har engelsk nå? Det kan jeg neppe tenke meg. Er jo også flere som har det problemet.

 

Jaja, sålenge jeg har norsk t9 klarer jeg meg. litt mer volum på mp3 ble det, bildene har jeg ikke sjekka, om de ble bedre, dog videofilene fra kamera ble litt bedre i etterkant.

Lenke til kommentar
Det ville jeg ikke påstått for bastant Crazysteps. Jeg tenkte litt frem og tilbake på om jeg skulle oppdatere k750'en min. Leste litt i tråden og tenkte, skitt la gå. Når andre klarer det, kan jeg klare det. fulgte oppskriften til punkt og prikke, men alikevel endte jeg opp med kun engelsk språk på telefonen og den tror den er en w800 når jeg trykker på volum kontrollen i standby. Ingen forandring fra orginal k750i ellers.

 

Brukte IE til oppdateringen, bare ny java og SE programmer og drivere. alt etter boken.

Var det min feil at jeg bare har engelsk nå? Det kan jeg neppe tenke meg. Er jo også flere som har det problemet.

 

Jaja, sålenge jeg har norsk t9 klarer jeg meg. litt mer volum på mp3 ble det, bildene har jeg ikke sjekka, om de ble bedre, dog videofilene fra kamera ble litt bedre i etterkant.

Er vel trygt selv om den tror den er W800 og kun har engelsk språk?

 

Oppdaterte min først nå og fikk samme konfigurasjon. Litt kjipt er det kanskje, men likevel trygt som banken da telefonen jo fungerer flott.

 

PS: Har oppdatert lenkene i post 1.

Lenke til kommentar

Vi har valgt K750i på sidene til SonyEricsson, så det er helt utenkelig at vi har oppdatert med w800. Tror neppe oppdateringsprogrammet hadde godkjent et forsøk på noe annet.

 

Min windows sier det er blitt en W800, men hvis jeg sjekker med volumknappen på mobilen eller i service menyen, sier telefonen k750i.

 

Ser ut som enkelte av dere får w800 der også?!

 

Hvis jeg prøver å kjøre oppdatering på nytt, funker jo ikke det, siden java-programmet har en sjekk, og den finner ingen k750i ....

Lenke til kommentar

Det kan virke som om det har oppstått en ny bug i oppdateringsfilen til SE den siste uken som gjør at oppdateringsprogrammet ikke gjør seg ferdig. Tror oppdateringen har virket fint de forrige ukene, hvis noen som tidligere har klart å kjøre oppdatering vil ofre seg og teste SE oppdatering i dag hadde det vært fint ;)

Men ta først kopi og slett filene du finner i:

C:\Program Files\Sony Ericsson\Update Service\software-data\

Da vil oppdateringen laste ned de filene som vi andre har brukt. De som har software-data filer som virker kan kanskje dele/maile disse til oss som har problemer?

 

Kanskje det er SE som har rotet det til og lagt W800i firmware til K750i siden, jeg er sikker på at jeg oppdaterer min FW fra den offisielle K750i siden.

 

Kan noen andre sjekke sin logfil fra Update Service?

Etter standard installasjon burde den ligge på:

C:\Program Files\Sony Ericsson\Update Service\log\mySEUSlog.log

Kopi av de 2 siste linjene i min log:

20.30.20:578 40 Error Didn't get ack for reset of loader (by) homeflash.msconnector.nb

20.30.20:578 41 Info ###### Script stopped, HL1_pg_K750CDA102337/12REDCID36_f_050921_1021_6

(by)

 

Jeg får en error under oppdateringen, oppdateringsprogrammet hopper fra 43% til 100% og sier at oppdateringen er fullført når det egentlig har oppstått en feil!

 

Tror at dette har noe å si for språkpakkene.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å oppdatere min telefon i går, det gikk ikke vidre bra.

Det står W800i på seleve telefonen og jeg måtte legge inn w800i drivere på pcen for å få kontakt. Jeg har kun engelske menyer og kameraet kan jeg bare glemme å bruke. Mildt sagt JÆVLIG iriterenes. Venter nå på en mail fra en kompis som skal sende meg en FW som han vet funker. Får jeg til dette via SE sin oppdaterings tjeneste så kan jeg legge ut denne på en server eller lignende om noen har en til rådighet.

Endret av GizzE
Lenke til kommentar

Ok, da oppdaterte jeg min tlf, og som det ble sagt her, så har jeg også fått engelsk meny. Samtidig står det i installasjonsloggen

 

14.15.21:578 34 Error Didn't get ack for reset of loader (by) homeflash.msconnector.nb

14.15.21:578 35 Info ###### Script stopped, HL1_pg_K750CDA102337/12REDCID36_f_050921_1021_6

(by) homeflash.msconnector.ic

 

Det er et eller annet surr her. Noen av dere som vet hva vi bør gjøre.

 

Pc'en sier også at jeg har en w800, og vil installere drivere. det har jeg valgt å ikke gjøre.. :cry:

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...