Gå til innhold

Problemer med et pci geforce2 MX 400kort?


Worker

Anbefalte innlegg

hei!

 

Jeg har et stort problem med et PCI Geforce2 MX 400 kort. Jeg har en AMD XP 1800+ cpu og asus A7V333 hovedkort med 512 MB PC2700 ram. Når jeg kjører noe i fullscreen med enten directx eller openGL så hakker spillene voldsomt og lyden blir også treg. Noen få spill funker den bra i directx. Jeg lurer på om det er noen som kanskje vet hva som er galt? Jeg har kjører win98, winXp og linux. I alle os'er så er problemet det samme. Jeg har prøvd å bytte pci plass en opp, men det hjalp ikke. Selve kortet funker bra på en annen P2 400MZ med "vanlig" 100 sdram.

Jeg håper noen kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et tillegspørsmål? Kan høy cpu temp gjøre at spillene hakker/går i sakte film?

 

Jeg tok kjørte Dmark2001. De testene som skulle ha tatt 26 sek tok ca 2 min. Frameraten lå på ca 30 frames per sek, men selve videone gikk i sakte film og hakket som bare det. Er det noen som har opplevd samme problem?

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke dette akkurat verdens raskeste kort på banen lenger! Hvilken driver bruker du til kortet? Nvidia 29.42 er vel den nyeste men ikke sikkert den beste. Du kan jo prøve deg frem med litt forskjellige drivere til kortet! Jeg har dette kortet selv i en AMD k6-2 (maskin nr2)og der bruker jeg driver versjon 21.81 som jeg synes funker best til dette kortet! Dette er jo også et PCI kort og jeg kan trygt si at det hakker en del hos meg også når jeg kjører spill av nyere dato!

Lenke til kommentar

I Detonator driverne er det et sted man kan stille inn hvor mye av systemminnet kortet skal bruke i PCI-modus. Du burde prøve å sette den på lavest mulig, fordi det er mulig kommuniseringa mellom skjermkortet og minne gjennom PCI-bussen tar opp all båndbredden, slik at det ikke blir noe igjen til lydkortet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-23 13:46, Kamerat skrev:

I Detonator driverne er det et sted man kan stille inn hvor mye av systemminnet kortet skal bruke i PCI-modus. Du burde prøve å sette den på lavest mulig, fordi det er mulig kommuniseringa mellom skjermkortet og minne gjennom PCI-bussen tar opp all båndbredden, slik at det ikke blir noe igjen til lydkortet.


 

Takker så mye for hjelpen. Det fikset lydproblemet mitt under directx. Men openGL fungerer fortsatt ikke bra. Der hjalp det igjen ting om jeg satt at 1 MB systemminnnet skulle brukes av PCI modus. Jeg må nok kanskje kjøpe meg et nytt AGP skjermkort. Det bør vel fikse de fleste problemer:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...