Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Task manager vil ikke opp..

Anbefalte innlegg

jo.. viss det er samme som meg.. du må bare finne navnet på det først :p

Jeg slet lenge med det jeg og

fant noe nytt hos Trend... noe som het HouseCall... jeg får bare sette igang å lete gjennom forskjellige online-scans da... hehe...

takk for hjelpa.. godt jeg har fri i dag... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bra du fant det akkurat når jeg fant linken til deg :p var den jeg brukte...

Viss det er det viruset så vil du få beskjed om at den ikke kan fjernses. Ta og lim inn navnet på viruset her da. så skal jeg finne den how-toén jeg brukte

edit: skriveleif

Endret av XeLix
Lenke til kommentar

okey... men det housecall greiene funket ikke da... det var noe med at min maskin måtte laste ned en zip fil, og den var korrupt... men skal prøve igjen..

EDIT:

fant noe lignende på Panda sine sider... den har gått i 30 sekunder og allerede funnet 31 filer med virus... :blush:

jeg har jo F-prot på maskinen her, suger det så hardt assa?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
prøv å bruk IE . og ikke firefox eller opera viss du prøver på det..

Funkerer bedre da

har firefox ja, men brukte IE i stad også... (fikk beskjed om det på siden der)

men nå funket det, så kjører både Panda og HouseCall jeg... Panda har jo funnet 33 virus allerede..

:love: Panda

:love: XeLix

EDIT:

skal jeg bare ta C-disken eller alle diskene?

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

men du.... tar det lang tid før den HouseCall starter eller?

den scanne-boksen har kommet opp, men den scanner ingen filer..

hm... panda er i hvertfall ferdig, den fant ikke bare virus, men masse spyware også... og mange av de virusene var ikke virus, bare sånn hacke-prog... (how to hack a steam account o.l)

EDIT:

la til loggen fra Panda.

nå skal jeg klippe grasset til ho mor... :thumbup:

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Ja det er skrevet mye siden sist ser jeg. Godt det kom gang i det. Godt du ikke lavde den rep i natt så. Så hadde du stadig hatt problemet hvis det er virus.

og tukols: windows installen kan ikke klare å finne min allerede innstallerte windows, ettersom jeg selvfølgelig kjører NTFS systemet på alle diskene, og DOS kan som kjent ikke lese NTFS filsystem...

Dos? Her er jeg ikke med. Windows CDén kjører ikke i dos. NTFS skal den fint se.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Dos? Her er jeg ikke med. Windows CDén kjører ikke i dos. NTFS skal den fint se.

mente du ikke at jeg skulle boote fra winCD'en og kjøre innstallen på vanlig måte? eller mente du å kjøre den fra windows (det går da heller ikke, jeg får beskjed om at jeg har en nyere versjon av win og derfor går det ikke)

men jeg har enda ikke fått det til å funke, så jeg er åpen for nye innspill!

Lenke til kommentar
ahg. vet hva det er.. ta og finn et online antivirus program og sjekk pcen. og så fjern det. husker ikke hva viruset heter. jeg og hadde det...

Den faker i regedit

prøv regedit.exe i cmd..

den fake lager masse .com filer

cmd.exe

regedit.exe

osv bør du kjøre

og ja.. den skjuler seg ifra msconfig

hvordan kan den det med tanke på at msconfig leser rett fra run exc. ?

Virus:Eicar.Mod              No disinfected                C:\Program Files\FSI\F-Prot\fpav-help.chm[prob-scan-ok.html]
HAHAHAHAH ? :p Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Har selv xp og NTFS filsystem.

Når/hvis jeg skal kjøre en reperation av min installation, booter jeg opp på Xp cd'en. (tryk på en tast hvis du vil boote fra CD-rom)

(Hvis ikke dette kommer opp, så skal du ut i BIOS og forandre bootrekkefølgen.

Normalt så står den til A og så harddisk. Du skal forandre den til A, CD-rom, Harddisk.)

Du svarer bekreftende på at du vil innstallere windows. Den starter så med å overføre noen filer, og kommer så med at du skal velge partition. Velg C drevet (hvor jo windows ligger i forveien). Den tygger litt på det, og kommer så og forteller at det ligger en installation der i forveien. Det er nå du får muligheten for å velge å kjøre en reperation............

Hvis du har virus, så hjelper det ikke å kjøre en rep. Jeg ser at du har onlineskannet og at de ikke fant noe.

Et forslag:

Download og kjør denne regcleaner:

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registr...egScrubXP.shtml

Har og bruker den selv, og den er riktig god. (Til XP m. SP2) Jeg har kjørt den flere ganger, og har ikke opplevd problemer med å velge at den skal reparere/fix all problem, som den finder.

Gjenstart computeren, og se om du ennå har problemer. Har du det, kjører du ovenstående rep. (Husk windows update etterpå)

Hjelper dette ikke, så ville jeg nok velge : Format C:

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

har ikke vært hjemme på en stund, men nå har jeg fått lastet ned programmet tukols linket til å kjørt det. det fant en del feil, og jeg fikk fikset alle unntatt ett:

Section: Extension

Full Key: software\Classes\SystemFileAssociation\image\ShellEx\PropertyHandler

Problem: ShellEx references class id that does not exist

jeg kommer tilbake hvis ting ikke funker nå etter en restart...

forresten: hver gang jeg slår på maskinen nå vil den at jeg skal sjekke en av partisjonene mine for feil... Det er en partisjon av den samme disken jeg har win på, men en annen partisjon altså. (den finner ingen problemer, men går igjennom hver gang jeg restarter)

Hvis ikke ting hjelper nå snart bare formaterer jeg...

Lenke til kommentar

har ikke vært hjemme på en stund, men nå har jeg fått lastet ned programmet tukols linket til å kjørt det. det fant en del feil, og jeg fikk fikset alle unntatt ett:

Section: Extension

Full Key: software\Classes\SystemFileAssociation\image\ShellEx\PropertyHandler

Problem: ShellEx references class id that does not exist

jeg kommer tilbake hvis ting ikke funker nå etter en restart...

forresten: hver gang jeg slår på maskinen nå vil den at jeg skal sjekke en av partisjonene mine for feil... Det er en partisjon av den samme disken jeg har win på, men en annen partisjon altså. (den finner ingen problemer, men går igjennom hver gang jeg restarter)

Hvis ikke ting hjelper nå snart bare formaterer jeg...

Lenke til kommentar

hurra hurra!!!

TASK MANAGER funker ved bruk av ctrl + alt + del nå...! :w00t:

MEN: cmd funker fortsatt ikke, heller ikke regedit...

jeg fant ut av noe som brukte linja mi noen ganger, det var en programfil (.exe) som het windowsupdate.exe, den var lokalisert i c:\programfiles\winupdates\windowsupdates.exe

jeg har liten (eller ingen) tro på at dette er noe windows har lagt inn... mappa i programfiles var skult (VELDIG skjult, jeg hadde vis skjulte filer/mapper PÅ, men den vistes ikke)... jeg sletter alt innhold i mappa, og fjernet exe-fila fra oppstart.

jeg har ikke noe passord på brukeren min på windows (altså jeg må ikke skrive passord for å logge meg på), men når jeg starter maskinen vises den blå skjermen der det står WELCOME en liten stund...

Pokker, må restarte, tastaturet sluttet å funke (første gang i historien at det ikke funker)

EDIT 1:

RESTARTET, OG TASTATURET ER DØDT... TASTETRYKK BLIR BLOKKERT. TIL OG MED UTENFOR WIN.

EDIT 2:

Har nå skaffet meg et annet tastatur... det tastaturet som nå ikke funker er et trådløst logitech tastatur, det var tilkoblet en mottakerboks (det vet jeg, jeg kunne skjekke batteristatus på tastaturet, musa funker fint og er tilkoblet samme boks)...

kan et tastatur bare slutte å funke sånn?

anyway:

det jeg snakket om i welcomescreenen var at det står mye rart der før jeg kommer inn på desktopen min... det har jeg aldri sett før.. det står også noe rett før dataen slår seg av... det står der ikke lenge nok til å lese noe av det, man bare ser at det står noe..

hm.. tror jeg formaterer.. men det skulle vært fint å visst om jeg drar viruset med meg på en annen poartisjon, det hadde jo vært teit, og jeg vil ikke formatere alle partisjonene...!

EDIT 3:

venter med å formatere til jeg får det nye tastaturet mitt.. det ble en pakke med mus, fordi jeg kan bare ha en sånn mottaker-boks på pulten her.. så da må jeg kassere en helt fin mus (som forsåvidt er en kamerat sin)..

Det ble DETTE, med laser-mus og greier... :dribble:

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Ser bra ut det du har kjøpt.

Er ikke så sikker på at det er tastaturet som har slutta med å virke. Med alle de "mærklige" ting og saker som computeren har kommet med på det siste, så er det også muligheten for at du har fått "noe" som kjører rundt.

Er dette "noe" spyware eller virus, så er det i 99% av tilfellene at det legger seg på C drevet, eller det drevet du har innstallert Windows på.

Andre partitioner blir ikke berørt. Syntes også du skulle velge å formatere nå. Hvis du har sjekket den partition som det kommer feilmeddelelse på, og den er ok, kan det være at det forsvinner når du formaterer din windowspartition.

Jeg ville nok selv ha downloadet en harddisk-tool (Fra produsentens hjemmeside) og kjørt en sjekk av disken. Den kan du rimlig stole på finder feil - hvis det er noen)

Derutover så var det kanskje en god ide - nå i ventetiden- å få slettet og ryddet op på andre drev og disker? :) Og så var det jo det med backup da!

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...