Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Task manager vil ikke opp..

Anbefalte innlegg

Heisann.

når jeg trykker CTRL + ALT + DEL vil ikke task manager opp lenger...

Jeg la akkurat inn GTA : SA (med store problemer, det er vekk igjen nå for å si det sånn)... Lastet også ned en crack til SA som jeg tror var litt luguber. Den gjorde ingenting (det var en .exe-fil). Og det var etter at jeg hadde kjørt den task manager ikke ville opp. Det viste seg også at det var vanskelig å få vekk denne fila igjen, ettersom det var visstnok et program som brukte den, så det gikk ikke å slette den...

men jeg fikk lastet ned et file shredder prog som tok knekken på fila...

men, task mangaer vil fremdeles ikke opp...

jeg er egentlig ganske avhengig av task manager fant jeg ut... kjører WinXp for de som tvilte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av xp. Boot opp med CD rommen i, og velg i første omgang en installation. Når den kommer til stedet hvor den har funnet at det ligger et system i forveien, så har du muligheter for å velge en reperation.

Du skal kjøre windows update etterpå.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Av xp. Boot opp med CD rommen i, og velg i første omgang en installation. Når den kommer til stedet hvor den har funnet at det ligger et system i forveien, så har du muligheter for å velge en reperation.

Du skal kjøre windows update etterpå.

Hilsen tukols

åååhh.... *sukk*

det orker jeg seriøst ikke, jeg har vært på jobb lenge i dag, og jeg gledet meg til å komme hjem å spille GTA vettu... :p

også kommer du å sier at jeg skal intallere XP på nytt... :p

men hvis jeg gjør det, er alt av innstillinger og bakgrunn og alt som før da eller må jeg drive å legge inn alle programmene på nytt for å få de i registreret og på startmeny og sånn?

Lenke til kommentar

Nei, du skal ikke legge programmer etc. inn på nyt. Du får en reparation av windows på denne måten, uten at noe blir sletta.

hilsen tukols

P.S: Det kunne jo være andre som har et bedre løsningsforslag........

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Nei, du skal ikke legge programmer etc. inn på nyt.  Du får en reparation av windows på denne måten, uten at noe blir sletta.

hilsen tukols

P.S:  Det kunne jo være andre som har et bedre løsningsforslag........

hm... flott, da skal jeg vurdere denne løsningen...

ja, det kan hende andre sver nå. :p

så jeg vneter i hvertfall til i morra med det.

når jeg går inn i mappa der cracken (den ordentlige) til SA ligger kommer blåskjerm... (0x7F (0x08 ... )

takk for hjelpen tukols

EDIT:

nei, pokker heller, jeg gjør det nå jeg...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
:) Ja det er irriterende når det ikke virker........................

nei, svarte heller, gadd ikke allikavel, jeg har S-ata disker og da må jeg inn i dataen å flytte kablene på hovedkortet...

jeg fant task manager fila ett eller annet sted da, funker fint, det er bare CTRL + ALT + DEL som ikke funker. får leve med en snarevei til fila på desktopen inntil videre (fila heter taskmgr)

Lenke til kommentar

På en venns maskin kom jeg over malware som opererte på denne måten. Det automatisk avsluttet regedit.exe, msconfig.exe, taskman.exe i det jeg startet de. Jeg løste problemet ved å bare gå i CMD, skrive tasklist og avslutte prosessen(e) med taskkill. Når prosessen var død kjørte jeg msconfig og fjernet den fra oppstarten.

EDIT: Og _ALL_ kjøring av exe filer fra uverifiserte kilder er veldig fyfy.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

haha... it seems like we got a convoy...

jeg kommer dog ikke inn i CMD engang... men msconfig gikk greit, problemet er bare at det er ikke noe som er ukjent der... hehe.. (skal dobbeltsjekke)

regedit og taskman funker heller ikke (når jeg skriver regedit i RUN-boksen kommer et CMD vindu opp som står blank i ca 2 sek, så forsvinner den...)

og tukols: windows installen kan ikke klare å finne min allerede innstallerte windows, ettersom jeg selvfølgelig kjører NTFS systemet på alle diskene, og DOS kan som kjent ikke lese NTFS filsystem... :(

Lenke til kommentar

ahg. vet hva det er.. ta og finn et online antivirus program og sjekk pcen. og så fjern det. husker ikke hva viruset heter. jeg og hadde det...

Den faker i regedit

prøv regedit.exe i cmd..

den fake lager masse .com filer

cmd.exe

regedit.exe

osv bør du kjøre

og ja.. den skjuler seg ifra msconfig

Endret av XeLix
Lenke til kommentar

dette skjer nå når jeg prøver å komme inn i disse "programmene" vis RUN kommanden...

det blanke CMD-vinduet er oppe i ca 5 sek, så kommer feilmeldingen dere ser på bilde...

dette skjer når jeg skriver CMD og REGEDIT i run-kommanden. MSCONFIG funker som normalt...

har dere noen online-virus sjekk å anbefale (skal jeg bare skjekke c: eller alt?)

har ikke kaspersky online-sjekk?

EDIT: kaspersky vil bare ta en og en fil... det vil ta litt lang tid hvis jeg har ca 100.000 filer..

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

da har du det viruset som jeg hadde.. viss .exe funker.. du må kjøre en online virus sjekk /(husker ikke adressen) du vil da få opp at c: har virus og den kan ikke fjerne det fordi regedit bruker de filene.

Når du har navnet på viruset så må du finne en løsning på google som fjerner viruset

du må slette noen txt filer, com filer, og en del i regedit.

skal finne den søkingen av virus som jeg brukte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...