Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Forkurs ingeniør og studiekompetanse

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt og planlegger å gå forkurs ingeniør til høsten, men er litt usikker på om jeg vil bli ingeniør eller hva enda... jeg har hørt at forkurs ikke gir studiekompetanse siden det mangler nyere historie, naturfag og... ehh gym 2timer.

Noen som har noe erfaring å dele for dem som har forkurs eventuelt ikke gått videre som ingeniør eller droppa av studiene for å så få seg studiekompetanse?

Eventuelt en link til ett forum som er mer egnet for slike spørsmpl, jeg har lett etter dem og det er jammen ikke lett å få ett enkelt svar på det spørsmålet...

BTW: post 600 (har bare postet ett par ganger det siste året dog...)

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler på det aller sterkeste å ta ingeniør utdanning, nesten uansett fagfelt. Selv vil jeg selvfølgelig anbefale maskin/design, men det er mange andre fagfelt som gir nesten like store muligheter for variert yrkesliv etterpå.

Hvis du ikke er helt sikker på hva du skal bli, bli ingeniør for da kan du bli hva du vil!!!!!!!

Hvis det tøffeste du vet er å sitte å bla i andres regninger kan du bli blåruss og hvis du vil være guide på kreta skal du ta språklinje, men ellers er du best rustet med en skikkelig Almen maskin linje!

Lenke til kommentar

heh, jeg vet ikke helt om det hjalp på humøret :p

saken er den at jeg har fagbrev IKT, ett feilgrep etter min mening å gå den veien, men jeg var så skolelei og fikset alt så greit der... så jeg har søkt forkurs i mangel på annet å gjøre og tenker å gjennomføre det året, men saken er den: Med min bakgrunn vil det jo være mest naturlig å bli data ingeniør av en eller annen sort, har riktignok ikke fryktelig lyst å jobbe med dette ved bedre ettertanke... og det er ett par studier på universitet som frister, men da trenger jeg jo studiekompetanse... er i militæret i år...

Lenke til kommentar

Sorry Leste ikke skikkelig.

Hvis du har noen studier som frister, sjekk mulighetene for jobb innen det fagområdet først. Hvis det er eller er sansynlig at det vil bli gode jobbmuligheter ut av det så skal du ikke kaste bort så mye som en dag med et kurs du ikke trenger. Hvis det er litt tvilsomt med jobb innenfor det fagfeltet du kan tenke deg vil jeg anbefale deg å tenke om igjen siden det verste du kan gjøre er å utdanne deg til jobbsøkerkø...

Det er vel forresten det nest verste, men det verste har du allerede prøvd: Å utdanne deg til en jobb du egentlig ikke liker;-)

Endret av moddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...