OddZen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg skal få bredbånd til høsten og har sett litt rundt og har kommet fram til bluecom. Jeg ser at de har en veldig billig linje på 4400/640 til 499, det passer fint for vi skal ha ip-telefon, vi bor 1000m fra sentral så jeg tror vi skal kunne få den hastigheten. Det jeg lurte på er når man kjøper "gjør det selv pakke" til 799,får man med alt man trenger da eller må jeg kjøpe noe ekstra. Har nettverkskort, kabel. jeg trur det er det eneste jeg trenger å hvite, hvis det ikke er noe som jeg har glemt. Hvis det er noe jeg trenger kan dere hjelpe meg å finne det. (kvalitet) Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg vet at det er en god del som får bredbånd fra bluecom så det må da være en som kan svare på det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 "gjør-det-selv" pakken betyr at du må montere utstyret selv splitter og kabler får du med. eneste du må passe på er enten å bestille modem samtidig, eller kjøpe et som passer et annet sted. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) finnes det spilittere(switch) og modem som er i samme greia eller må man ha dem sepperat? Endret 17. juni 2005 av LeanFear Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ikke det jeg har hørt om, men teknisk burde jo ikke det være noe problem. @nomore: Jeg tror også modem følger med, det gjorde i hvert fall det da jeg startet mitt bluecom abo for et års tid siden. Forresten, hos meg fulgte det med tre nettverkskabler hver på ca 1 meter for å patche opp rundt splitteren, dersom du skal ha PCen lengre fra teleinntaket enn ca 2 meter, må du kjøpe en nettverkskabel i riktig lengde... Lykke til! Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 ingen problem jeg har lange kabler nokk takk for hjelpen mvh Leanfear Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Husk at denne hastigheten kun er tilgjengelig på sentraler der bluecom har bygd ut selv og det er meget få steder. De leverer også på jara sitt adsl nett, og de har dekning mye flere steder. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 @mysjkin du får modem med, men du må bestille det i tillegg(kr 499), eller så har du fått en kampanje hvor dette var inkludert. men normalt sett kan man velge mellom modem fra bluecom til kr 499, eller å kjøpe et annet et annet sted. og velger man et annet modem en det bluecom sender ut, får man også velge modem med router/switch. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Fra bluecom.no Etablering ADSL: kr. 0 Modem: Hvis du ikke eier et ADSL modem fra før kan du leie det av oss. Som bredbåndskunde hos BlueCom inkluderer dette et modem godkjent for det norske kobbernettet, support, oppsett og konfigurasjon, samt bytte til et nytt hvis noe skulle gå galt . Pris kr 499 -------------------------------------------------------------------------- Da har du alt du trenger for å koble til 1 PC. Skal du ha flere kan du kjøpe en router. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 OK, da leste jeg vel ikke ting godt nok. Jeg betalte noen lapper for å koble opp, men fikk ikke med meg at det var et alternativ å skaffe modem fra en annen leverandør. I stand corrected. Litt nøyere lesing av LeanFears 3. innleggfår meg til å lure litt, du sier: finnes det spilittere(switch) og modem som er i samme greia eller må man ha dem sepperat? splitter og switch er to forskjellige ting. Hva er det du spør om? Splitteren sitter rett på inntaket og deler signalet opp i det som skal til telefonen og det som skal til modemet mens en switch brukes for å koble flere pcer i nett. Modem og switch er en temmelig vanlig kombo, mens splitter og modem i ett har jeg aldri hørt om. M. Lenke til kommentar
pine Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Husk at denne hastigheten kun er tilgjengelig på sentraler der bluecom har bygd ut selv og det er meget få steder. De leverer også på jara sitt adsl nett, og de har dekning mye flere steder. Wrong. BC har veldig bra dekkning på eget utstyr. De er del av cactch nå. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 En liten stund siden jeg sjekket denne tråden men jeg fortsetter bare på denne. siden ikke bluecom skal bygge ut linja, (telenor skal det) må jeg finne et annet firma da. Derfor lurer jeg på om hva jeg skal velge, jeg skal ha minimum 4000/500 ikke koste mere enn 550 kr i måneden skal ha ip-telefon abbonemang helst i samme selskap.Hva burde jeg velge? Har sett litt på nextgentel og tele2. Er det noen som er billigere enn dem totalt sett? Det står noen plasser Månedspris Uten fasttelefon hva betyr det? (har fastelefon fra telenor nå) ser at det er slikt hos tele2 er det slik også på nextgentel sitt bredbåndstelefoni? Lenke til kommentar
consilium Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Sjekket start.no's tilbud? Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) jeg har sjekket det men ikke akkurat det jeg er ute etter og det står jo ikke noen pris p telefoni det står bare at det kommer . Endret 26. juni 2005 av LeanFear Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Har selv Bluecom 4400/640 + Telio :-) Tele2 har bra tilbud på ADSL + IP. Hva man bør velge avhenger vel egentlig i hva slags ringemønster man har og utlinje man behøver. telepriser.no har en fin kalkulator som kan brukes til å finne beste valg. Endret 26. juni 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 ringer ganske masse så til mobil men hva betyr det der Månedspris Uten fasttelefon Lenke til kommentar
pine Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 ringer ganske masse så til mobil men hva betyr det der Månedspris Uten fasttelefon Hvis du ikke har fast-telefoni linje, så skal telenor \ staten ha 79kr i linjeleie for adsl. Hvis du ringer mye til mobil så bør du få tak i en billig mobil abb. alla talkmore eller noextras. Å ringe til mobil fra en iptelefon koster over en krone per min uansett. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Jeg har Bluecom med BluePhone og er strålende fornøyd jeg og ja man får med modem og alt man trenger å koble på nett 4400/640 kbps for 499,- fra bluecom/catch sine egene sentraler 4100/448 Kbps for 549,- fra Telenor sine sentraler http://bluecom.no/privat/produkter/adsl_privat/ Endret 27. juni 2005 av wiak Lenke til kommentar
wiak Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Fra bluecom.no Etablering ADSL: kr. 0 Modem: Hvis du ikke eier et ADSL modem fra før kan du leie det av oss. Som bredbåndskunde hos BlueCom inkluderer dette et modem godkjent for det norske kobbernettet, support, oppsett og konfigurasjon, samt bytte til et nytt hvis noe skulle gå galt . Pris kr 499 -------------------------------------------------------------------------- Da har du alt du trenger for å koble til 1 PC. Skal du ha flere kan du kjøpe en router. man treng ikke router alså jeg hakke noe router jeg har bare det jeg fikk fra bluecom pluss 2 swicher som er kobla opp etter verandre i nett ------ ADSL Modem/ADSL Router/ > Swich > pcer telefon utaket > splitter > ! ------ IP Telefon/Telefon Endret 27. juni 2005 av wiak Lenke til kommentar
pine Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 IpTLF kommer på baksiden av modemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå