Gå til innhold

Alternativer (norske) til hardware.no

Uberbox

Anbefalte innlegg

Ikke misforstå ... jeg synes hardware.no er bra, men jeg blir litt lei av strenge moderatorer som sletter og stenger tråder over en lav sko. Jeg savner rett og slett litt anarki ... så finnes det gode, norske alternativer? Tenker ikke bare på forumet, men også nyhetsstoff, artikler etc. som ikke er så mainstream og renhårige.

Håper ikke denne tråden også forsvinner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten strenge moderatorer blir det totalt kaos. Jeg har browsa forbi forumer (når jeg lette etter noe spesiellt i google) der halvparten av brukerne roper STFU N00B! i stort sett hver tråd. De liker også å ha signaturbilder som dekker halve skjermen så ei side tar 10 minutter å laste.

Lenke til kommentar
Uten strenge moderatorer blir det totalt kaos. Jeg har browsa forbi forumer (når jeg lette etter noe spesiellt i google) der halvparten av brukerne roper STFU N00B! i stort sett hver tråd. De liker også å ha signaturbilder som dekker halve skjermen så ei side tar 10 minutter å laste.

Det er forskjell på streng og stalinistisk. Jada, her må alle være like og oppføre seg ... ellers! Sletting av hele tråder er uakseptabel latskap. Det holder å låse disse og heller gi advarsel / banne de som trår over (samt sensurere disse enkeltpostene). Jeg har sett mange tråder med gode, heftige diskusjoner bare forsvinne fordi noen ikke oppførte seg i henhold til retningslinjene her.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på streng og stalinistisk. Jada, her må alle være like og oppføre seg ... ellers! Sletting av hele tråder er uakseptabel latskap. Det holder å låse disse og heller gi advarsel / banne de som trår over (samt sensurere disse enkeltpostene). Jeg har sett mange tråder med gode, heftige diskusjoner bare forsvinne fordi noen ikke oppførte seg i henhold til retningslinjene her.

Tråder blir ikke slettet. I de tilfellene hvor de forsvinner så er de enten flyttet til rett sted, eller lagt i en egen kategori som kun admins har tilgang til - dette for å spare på ting vi vil se nøyere på/bruke som bevis i en sak ovenfor f.eks. ISP. Sistnevnte metode benyttes svært sjelden, så storparten av de trådene med gode diskusjoner er nok å finne på forumet et sted.

Lenke til kommentar

Tråder blir ikke slettet. I de tilfellene hvor de forsvinner så er de enten flyttet til rett sted, eller lagt i en egen kategori som kun admins har tilgang til - dette for å spare på ting vi vil se nøyere på/bruke som bevis i en sak ovenfor f.eks. ISP. Sistnevnte metode benyttes svært sjelden, så storparten av de trådene med gode diskusjoner er nok å finne på forumet et sted.

Prøv å se det fra brukerens synspunkt (dere eksisterer pga av oss) ... en tråd som plutselig forsvinner = slettet tråd. Hvordan skal brukere vite hva som er skjedd med dem? Om de bare er flyttet finner vi den nok, men om de er i de evige jaktmarker hvor bare admins har tilgang til så er det ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med å ville ha et forum der offtopic i stor grad blir godtatt. Den aller første tråden jeg gikk inn på: http://www.ocshoot.no/diskuter/showthread.php?t=6128 Greit nok, hun får svar på spørsmålet, men etter to seriøse innlegg er det også slutt.

hey.. im just calling the shots as i see em :)

og jeg er ikke geek... jeg er g33k... geek er n00bs.... mens vi ordentlige l33te eier..

jeg siterer bibeln:

"and the l33t shall inherit the world, and get really fast internet-connections"

Hehe... Se hvordan tråden utartet seg :p

Lenke til kommentar

Denne tråden ble mystisk nok opprettet etter at trådstarter postet et innlegg i en annen tråd der det ble anbefalt at man fylte en buss med personer med balltre for å slå flat en i tråden navngitt person. Denne ble flyttet til admins område da det for det første er en oppfordring til en kriminell handling, og fordi tråden ellers utviklet seg til lynsjestemning av nevnte person. Hvorfor det er galt å gjøre en slik tråd usynlig, skjønner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg har dårlig hukommelse, men jeg har aldri savnet noen tråder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...